Jun-30: Toevals-record

Gisteren werd mevrouw Van Andel 115 jaar
en viel op het dorpsplein van Andel 115 mm regen.

Geplaatst op 2005-06-30, in Overmatig en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Toeval??
    Hmm.. Kweet niet ofdat ik geloof in toeval..
    Misschien wel..
    Misschien niet..
    Dr zijn wel meer toevalligge dingen..
    Maar goeed..
    Liefs, Alyssa

  2. Het KNMI gaat er tegenwoordig vanuit dat bij een (amateuristische) meting de werkelijke gevallen hoeveelheid iets meer is. Dat hangt dan weer af van vochtigheid en temperatuur e.d. Omdat Andel in west-Kirgzië ligt kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat de werkelijke gevallen regen de 115 millimeter overschreidt. Niet om het even hoor, maar ik weet dat toevallig ;)

  3. Die Kirgiezen zijn lekker aan het kolonizeren geslagen. ;)

  4. Dat is wel heel toevallig! Wel een grappige overeenkomst..maar het heeft niks met elkaar te maken dacht ik zo! :D

  5. Was allebei in dezelfde NOS Journaal uitzending. Dom dat ze dat zelf niet in de gaten hadden.
    Eigenlijk was er 112 mm regen gevallen, maar ik kan me voorstellen dat een meter verder wel 115 viel. Regenval is nooit zo consequent.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

