Oct-10: Portiekroken

Zelf rook ik niet. M’n vader rookte zeer veel, waardoor ik er nooit aan begonnen ben. Elke ochtend een half uur blaffen (mij wakker hoesten) zag ik niet zitten. Toch heb ik niet zoveel last van rook. Ik erger me wel aan stiekeme rokers. Bij 1 van mijn werkgevers werd door iemand op het toilet gerookt en dat geeft een vieze combi-stank. Daar mocht overigens op de kamer gerookt worden, als de kamergenoten ook rookten. Het werk werd op deze manier niet stilgelegd voor rookpauzes.

Bij mijn laatste baas mocht niet in het gebouw gerookt worden, dat gebeurde in het portiek. De enige in- en uitgang. Dus als je het gebouw in of uit ging moest je door een rookgordijn. Dan heb ik liever dat ze op hun eigen kamer roken. Het achteroverslaan van alcoholische dranken mag op de meeste kantoren ook niet, toch zie je nergens portiekzuipers.


Geplaatst op 2005-10-10, in Milieumatig en getagd als , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. DikkePret rookt als een ketter. Meestal inderdaad in voor de deur van haar werkplek. Nooit stiekem op de wc, en het liefst gewoon thuis.

  2. Ik rookte ook als een ketter, maar nu sinds 2 jaar niet meer.
    Ik vind het wel een grappig logje met een leuk plaatje.
    Overigens lijkt Portiekzuipers mij wel heel grappig, als ze dan weer niet in een auto stappen..

  3. Ik rook, maar niet in mijn auto. Verder staan hier de hele dag de deuren en ramen open dus valt het wel mee met de rook.

  4. het rokend gilde wordt naar de meest bizarre plekken verbannen! Ik rook niet maar bij ons in “huis” is een plek waar het personeel mag roken en het is op de nuchtere maag niet aan te raden daar naar binnen te gaan! (en dat voor een ziekenhuis :? )

  5. Eerlijk gezegd vind ik dat verplegend en ander personeel dat omgaat met patiënten in het geheel niet mag roken tijdens werktijd. De rook en het fijne stof van as gaat in de kleren en het haar zitten. Naast de geur denk ik dat het medisch niet verantwoord is.
    Voor kantoorpersoneel van een ziekenhuis, dat niet met patiënten in aanraking komt zou net zo als bij elk ander kantoor behandeld moeten worden.
    Ik werkte dus bij de politie (op kantoor) waar in de portieken gerookt werd (en nog wordt?). Baliepersoneel en bijvoorbeeld surveillerende agenten zouden ook niet moeten roken tijdens hun diensten. Eerlijk gezegd zag en zie ik dat ook niet gebeuren.

  6. @Xi: dat vind ik ook! en de verpleegkundigen stinken toch naar rook in de haren en kleding. Nee, iedereen rookt daar ook het ondersteunend personeel. Bij mooi weer zie ik ze wel veel buiten paffen! Bij overheidsgebouwen waar je bij de entree rokend personeel aantreft vind ik ook niet kunnen!

  7. ach iedereen mag toch wel 1 verslaving hebben?

  8. @Hex: Niet als je verslaafd bent aan het effectief doodmeppen van medemensen. :)
    Maar iedereen is toch al aan koffie verslaafd, moet daar dan ook nog een tabaksverslaving bij?

  9. Hallo ,eigenlijk mag er bijna niets meer en alles wordt maar als en verslaving betieteld wat het ook is laat het toch gr syas :( ;) :P

  10. @Sija: Als het geen verslaving is, dan zullen die mensen het er ook niet moeilijk mee hebben om in bepaalde situaties een tijdje niet te roken.
    Ik heb mensen erg panisch zien doen als zij het meer dan 4 uur zonder sigaret moesten stellen. Dat lijkt mij een verslaving.
    Van mij mogen ze, als een ander er maar geen last van heeft. Dus zoals ik logde: rook lekker op de eigen kamer en niet in een portiek waar iedereen door moet lopen.
    Zelf ben ik geen tegenstander van roken, maar wel een tegenstander van filtersigaretten. Die filters vervuilen enorm, ze breken vrijwel niet af. Erger is nog dat die filters aan de verkeerde kant gebruikt worden, ze beschermen degene die rookt en niet de omstanders. Dat is hetzelfde als eerst een gasmasker opzetten en dan enorm veel scheten laten waar de rest last van heeft.

  11. Het ergste van rokers vind ik het gedrag (al een sigaret draaien zodat ze die meteen op kunnen steken als ze de auto/trein/tram uitstappen) en de geur in haren, kleding ed. Maar die strenge wetten van tegenwoordig vind ik tever gaan. Vind het geen gezicht, al dat personeel in portiekjes ed..

  12. Ik rook gelukkig al 8 jaar niet meer en ga het ook nooit meer doen , het is zo moeilijk om te stoppen.
    Mijn partner rookt wel , wil wel stoppen maar kan het niet , rookt niet in huis gelukkig. Vind het vies en vind het wel fijn dat het aan banden word gelegd al is het soms wat doorgeslagen.

  13. @M-J: Zo heb ik moeite om er mee te beginnen. Gelukkig ben ik nogal lui, dus van dat beginnen zal dan ook weinig komen. :)

  14. Ik doe andere dingen in het portiek en waar rook is kan vuur komen 8)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

