Feb-03: Onderuit

Gisteren ging ik onderuit .. .. in de douchekamer. Een douchecel is het net niet, omdat er ook een toilet en een wasbak in zit. Badkamer ook niet echt omdat er geen bad in staat.

Doorgaans maak ik direct na het douchen die ruimte schoon met een wisser. Dat deed ik deze keer op m’n hurken, waarbij waarschijnlijk m’n rechterbeen uitgleed en ik ongewenst op m’n rechter onderarm ging zitten. De pijn die ik toen voelde kon ik me goed herinneren van 35 jaar terug. Ik bleek toen een bot in mijn arm gescheurd te hebben.

Toch kon ik deze keer nog de arm bewegen, en voelde ik geen verschillen met mijn linkerarm. Kortom geen uitstekende botten of zo. Het bleef wel zeer doen als ik die arm redelijk snel bewoog. Die acceleratiepijn zou wel iets als een kneuzing of een verrekte spier kunnen zijn.

Na een nacht gewacht te hebben werd het er niet beter op, dus toch maar even bij de huisarts langs. Binnen een uur maakte ik voor het eerst kennis met m’n nieuwe huisarts, hoorde ik mijn nieuwe verzekeringsnummer, werden er 4 foto’s gemaakt in het ziekenhuis en kwamen ze tot de conclussie dat er een scheurtje in m’n onderarm zit.

Eigenlijk had ik geen foto’s nodig om tot die conclussie te komen.

Maar wel razendsnel geholpen door huisarts en het ziekenhuis. Petje af!

En nu maar tikken met m’n linker wijsvinger. Bar lastig! Net als een muis met links bedienen. Mijn links geroerde maaltijd lukte gelukkig ook. Toch is alles beter dan 35 jaar terug, toen moest links schrijven met een balpen. Da’s pas echt lastig voor een rechtshandige.

Toch kan ik bij deze wel verklappen dat ik de komende tijd minder logjes maak en minder reageer. ;-)

Geplaatst op 2006-02-03, in Woonmatig en getagd als , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 31 reacties.

  1. Dat krijg je van al die ijver… Kijk , bij ons is het ooit heldere glas van de douchedeuren inmiddels vanzelf matglas geworden (hard water doet wonderen!), maar onze botten zijn nog heel. :D
    Sterkte! En mocht je toch liever rechtsgeroerd eten willen, dan zeg je het maar. ik kom wel een pannetje brengen. 8)
    PS: hoe lang gaat het herstel duren? Ik ga je logjes en reacties wel missen!

  2. Sterkte dermee…

  3. Ooooooooo wat zielig! Een ongeluk zit in een klein kamertje. Ja, hoelang zal dit duren, denk je? En zit je in het gips? Beterschap!

  4. maar Xi toch!!! Nenette vermoedt dat enige gladdigheid is ontstaan door aangeslibd vuil???
    en nu kunt u helemaal niet meer poetsen, och erme!
    sterkte! ook van mijn buurvrouw die toevallig naast mij zit! ;)

  5. Dat is even vervelend. Maar het kan altijd erger, en dit zal wel weer overgaan.
    Hoe dan ook: Sterte er mee!

  6. Zover ik weet gaat het een week of 4 duren. Tot die tijd zit m’n arm in een soort rekverband.
    M’n douchekamerwanden en -vloer zijn spekglad. Dat heeft een voordeel dat vuil zich er vrijwel niet aan hecht. Eigenlijk haal ik alleen maar na het douchen een wisser over de spiegel, de wand en de vloer. Zo gepiept. Ik weet dat de vloer glad is, en hou daar rekening mee. Ik hou ook niet van vieze rubbermatjes of dergelijke. Deze keer deed ik het net iets anders en hoppetaa, daar lag ik.
    Overigens ga ik net zo makkelijk onderuit op zogenaamde ruwe vloeren zoals in de vorige woning. Nadeel van zo’n vloer is dat het lastiger schoonmaakt.
    Douchedeuren heb ik niet, wel een douchegordijn. Helaas zit er de laatste 5 jaar veel minder kalk in ons water (8 graden D), daar zal het in zitten. Ik ga de PWN aanklagen. :)

  7. Oei, hoe moet dat nu met de afwas?
    Eens per 4 weken dan maar? ;)
    Schoonmaken is gevaarlijk xeihetwel
    Sterkte Xiwel!

  8. Oei, een lelijke val. Ik hoop dat je snel weer logs kan typen!

  9. Dan heb ik toch een voordeel. Ik ben eigenlijk linkshandig, maar stam nog uit de tijd dat je op school beslist moest leren rechts te schrijven. Ik heb er een beroerd handschrift aan over gehouden, maar ben daardoor ook met beide handen handig geworden, links een schroef indraaien of een spijker ergens in rammen is geen probleem, bij tafeltennis was de tegenstander nogal eens verrast omdat mijn backhand mijn andere forehand bleek te zijn, alleen links schrijven gaat wat lastig: om de coördinatie goed te krijgen moet ik dan zo ongeveer ondersteboven schrijven (mogelijk om net als met rechts vanaf het lichaam naar buiten te schrijven?).
    Nu jij deze handigheid niet hebt hoop ik maar dat je snel weer de volledige controle over je ledematen terug hebt (hoewel, gezien de laatste logjes zou je je af kunnen vragen of je die wel ooit hebt gehad natuurlijk :P )

  10. Wij hebben , voor dat het echt ongelukken veroorzaakt, ons douchematje eruit gegooid….. die schoof ook wel eens onverwachts kanten op. Zonder gaat toch beter. Beterschap jongen !

  11. Bedankt voor het medeleven, maar er zijn inderdaad ergere dingen. Toevallig (raar woord opeens) had ik het er net met familie over. Als ik een douchemat had gehad, dan had dit ook kunnen voorvallen (ook al zo’n mal woord). Om een beetje goed te kunnen wissen had ik zeker en vast dat matje aan de kant geschoven.
    @Pauline: De afwas is redelijk gelukt, deels door de afwasborstel onder de kraanknop te klemmen. Wat een beetje opletten in een kroeg al niet uimaakt. :)
    Na 4 dagen ben ik zo ongeveer door m’n bestek, borden en glazen. Bij een 28daagse afwas zijn vast m’n kasten te klein.

  12. Ai, klinkt pijnlijk… Moest overigens wel een beetje grinniken toen ik van je uitglijder las, zag het helemaal voor me… Sorry! Wat zul je lang over dit log hebben gedaan als je het alleen maar met je linkerhand kon typen! Ook maar met één vinger, of viel dat nog mee? Beterschap, in ieder geval!

  13. Ik kan met 10 vingers tikken, maar dan heb ik beide handen nodig. De linkerhand pakt dan de toetsen links en de rechter rechts. Als die linkerhand ook uit moet wijken om de toetsen rechts te bereiken, dan kan die niet meer op z’n juiste positie blijven. Met 5 vingers tikken lukt me dan niet echt meer, en dan is het handiger om gewoon 1 (wijs)vinger te gebruiken.

  14. Hahahaha, niet alleen inventief in je taalgebruik dus ;)

  15. Linksdraaiende hupperdepupzuren zullen nu wel lukken denk ik!!?
    Ik kom hier even vanwege de luiheid van onze vriend RdK, want daar valt nets te beleven!! :D

  16. En hoe gaat het nu met afvegen? Ik hoop voor je dat je in de “vegen-niet-nodig-periode” zit.

  17. @mack: Wel toevallig dat ik nu net met die poll ben begonnen. :)
    Ik denk er over om closetpapier mee te eten, waardoor die bruine gevallen verpakt afgescheiden worden.

  18. Doe voortaan dus maar voorzichtig. Een ongeluk zit in de kleinste hoekjes, dat heb je dus al wel begrepen. Trouwens, als je zo’n matje na het douchen ergens laat hangen om te drogen, worden ze ook heus niet vies hoor.

  19. sterkte en minder loggen is begrijpelijk

  20. Potverdikkie, zo’n ongeluk zit in een klein douchehoekje.
    Dat wordt spraakherkenning!!! ;) Sterkte !!

  21. Beterschap.
    DP gebruikt een wisser met een lange steel, waarbij zij niet hoeft te bukken cq hurken. ideetje?

  22. Gelukkig zat je al op je hurken.

  23. @DP: Deze wisser had een halflange steel van 70cm. Omdat mijn douchekamer nogal smal is, zat ik met het achtereinde van die steel overal (vooral de wasbak) tegen aan te stoten. Ik heb die steel er dus al weer een jaar of 5 vanaf en dat beviel me tot een week terug goed. In het vervolg plaats in m’n voeten weer tegen de kant, deze keer deed ik dat een keertje niet. :(

  24. Sterkte en beterschap!

  25. Sterkte Xiwel!, komt vast goed, over ruim een week mag ik ook weer met één hand tikken ervaren. :(

  26. @MvdS: Ik heb de indruk dat jouw lichamelijke problemen structureler zijn. Dus bij deze extra beterschap!
    Inmiddels gaat met links muizen beter dan verwacht. Met een behendigheidsspelletje doet mijn linkerhand niet veel meer onder voor m’n rechter. Tikken blijft lastiger, maar dat komt omdat 1 hand het hele toetsenbord moet bestrijken. Ook het wisselen tussen muis en toetsenbord is met 1 hand flink meer werk. Gelukkig heb ik een laptop, waardoor de toetsen dichter bij elkaar staan.

  27. Ai ai……sterkte. Wat zullen jouw dagen kort worden met al die tijd die je normaliter anders gebruikt.

  28. Ook van mij “gute Besserung”!

  29. @Alexandra: Hartelijk dank. Is gelukt. Dit bericht is 7 jaar oud en had ik gerevalideerd. :-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

