Mrt-31: Trappentrapper

Hette wees mij in een vorige log op ‘traplopen’. Ze wist waarschijnlijk niet dat ik een traploze benedenwoning heb. Dat het gemis van een trap voor m’n hoge enzymgehalte zorgdraagt geloof ik niet. Dat probleempje had ik al eerder, ook toen ik nog in een huis met trap woonde.

Toch is traplopen een snelle manier om energie te verbranden. Ik kan dat doen bij de buren in hun 5-verdieping-tellende publieke gebouw. Toch zie ik dat niet zo zitten, misschien loop ik er ongewenst MSRA op.

Het leek me slimmer om naar de Schoorlse Duinen te trappen. Rond ‘Het Zandspoor’ zijn 4 trappen te vinden met elk ruim 150 treden. 1 ben ik afgedaald en 3 heb ik beklommen. Onderweg nog door een berg mul zand gesjokt, wat ook de nodige energie verpilde. Helaas was het weer wat heiïg en was er van 53 meter hoogte niet zo ver te kijken.

Bij het Zandspoor-gebouwtje viel m’n lens op een bordje met een nieuwe wandelroute. Bij de routes staat altijd de lengte in kilometers. Bij deze nieuwe niet, toch heb ik de indruk dat ie me veel te lang gaat duren. :-)

Geplaatst op 2006-03-31, in Fietsen, Regiomatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Da’s inderdaad een beetje lang. Je lens nog wel teruggevonden, trouwens?

  2. Dat is wel een erg lange route, dat gaat vast door een moeras of zo ;)

  3. Er zijn ook mensen nooit meer van terug gekomen….

  4. Zoals Vlamingen zeggen: “Ik had geen brood bij.” Dus ben ik er maar niet aan begonnen. :)
    @Mack: Het betrof de lens van m’n camera die wat losjes zit. Zelf heb ik alleen de oorspronkelijke lenzen die zo oud zijn als de rest van m’n lichaam. Gelukkig vallen die er nog niet uit.

  5. Ja, dat maakt mij wel aan het lachen!!

  6. Of het klimduin 10 keer op en neer lopen. Dat verbrandt gegarandeerd ook veel energie :D

  7. @Hette: Klopt, ik mijn rondje ben ik het klimduin van Catrijp afgelopen.

  8. ik heb mijn postuur te danken aan 20 minuten lopen, 20 minuten fietsen (of hometrainer, en 20 minuten gewichten per dag (allemaal minimaal).
    En natuurlijk aan de een of andere erfelijke aanleg. Het oefenschema kan je zo overnemen, die erfelijke aanleg helaas voor jou niet.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

