Nov-16: Zweefwijzer

Speciaal voor de zwefici:


Klik op de escape [Esc] knop voor een weloverwogen keuze.

Klik op functietoets [F5] als de keuze tegenvalt.

Naar een idee van Zweefmakreel.

Geplaatst op 2006-11-16, in Kiesmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 28 reacties.

  1. De Kiesknop werkt niet in FireFox 1.5, druk op de Escapetoets voor hetzelfde resultaat.

  2. Escape doet het bij mij ook niet, dus blijf ik nog maar even zweven.

  3. Als ik mijn keuze al had gemaakt, dan kreeg ik hier toch wel het heen en weer van als ik het al niet had gekregen van alle geneuzel dat ons tot nu toe is bezorgd.

  4. @Ellen: Of even tijdelijk omschakelen naar Internet Explorer, dan doet de knop het en escape ook. Ik heb net nog even gezocht, maar FF ondersteund die functie die ik wil maar half. Op die manier kan je nooit die irritante draaiplaatjes uitzetten. :(

  5. Bij mij werkt ‘escape’ wel, maar ik vertrouw het programma niet. Na twintig keer drukken was ik nog niet bij mijn geliefde Femke terecht gekomen maar wel een keer of zes bij Wilders en nauwelijks minder bij EénNL.:S

  6. Leuk, is iets voor de stemhokjes.

  7. Drie keer SGP.
    Dat kan het natuurlijk noooooiiit worden!

  8. Voor wie FF gebruikt en het lastig vind om speciaal naar IE te moeten gaan: er is een add-on voor FF die je de mogelijkheid geeft met simpel rechtklikken en de optie pagina in IE bekijken vlot om te schakelen, je kan daarbij zelfs voor een pagina opgeven dat die altijd in IE geopend moet worden.
    Zie: https://addons.mozilla.org/firefox/1429/

  9. @F54: Misschien gebruikt Ellen Safari, omdat ze ‘Apple mided’ is. En ik begreep dat Safari hier ook een probleem mee heeft. Morgen zet ik ‘m trouwens iets dieper, ik wordt er zelf niet zo goed van. :-)
    @Epi: Hij is hardstikke objectief, iedere lijst die op dit moment (virtuele) zetels heeft krijgt elk 7 milliseconde waarbinnen je moet klikken. De volgorde is niet die van de lijstnummers. E.e.a. is bepaald door een vriendje van de achternicht van een uit het ambt gezette notaris.

  10. Ja, Mac’s Safari en FFox voeren de code niet uit, het is w.s. IE-only-code – zou er niet ergens een RFC te vinden zijn die het gebruik daarvan verbiedt ;-))?

  11. Dat is precies wat politici goed kunnen: draaien!

  12. @Jolie: Ik heb er een optie bij gezet, die bij FF werkt en bij IE een foutcode geeft. Kan je even aangeven of die Netscape-only-code ook bij Safari werkt?

  13. Het duizelt mij!

  14. Jammer, die werkt ook niet Xiwel… Tof dat je hebt gezocht naar een optie..
    ik vond wel een optie die werkt in Safari.. niet lachen…;-) dat is: alt-klik-anywhere op de page ;-) Er zijn vast ook codes die in alle browsers werken, maar die vinden kost *zoveel* tijd…

  15. @Jolie: Da’s dus ook het probleem. Ik wil best nog tijd steken in de 9% die FF heeft. Maar de nummers 3 en verder hebben zo’n minimaal marktaandeel dat het onbegonnen werk is. Daarbij is er Opera nooit problemen en mogelijk met een stel anderen ook niet. Ik ben het MS-fan, maar vind het wel prettig dat hun browseraandeel weer toeneemt. :-)

  16. Een oproepje voor de 120 unieke bezoekers die plotseling extra per dag komen.
    Welke website verwijst u door???
    Helaas heb ik hier geen tracker staan en zie ik alleen bij de statistieken van web-log dat het aantal unieke bezoekers plotseling ver3dubbeld is. Nu heb ik al wat gezocht, maar heb ik nog steeds geen idee. Dus vandaar dit oproepje.

  17. It wasn’t me.:)

  18. me neighter :-))

  19. @ E & E : Inmiddels denk ik dat het gewoon door Google komt

  20. ik kom 2x PvdA, 1x CDA, Wilders, EénNL tegen. Ik ga nog wel even door met zweven dan.

  21. nog iets proberen, kreeg toch die code, gebruik echter fake emailadres waar hij misschien op reageert.
    Even pagina terug: Dat is het dus ook niet had nospam (at) thanks.nl nu gewijzigd in no(at)thanks.nl maar krijg toch weer die code.

  22. @Frans: Ik gebruik ook altijd een nepmail adres: xinix@web-log.nl stel voor dat je frans54@web-log.nl gebruikt. Overigens heb ik het uit staan en zou je geen mailadres in hoeven te vullen. Bij 1 van m’n testjes heb ik trouwens een blogspot url ingevuld, maar dat riep die code ook niet op. :-)

  23. Voor de bezoekers/gebruikers die het nog niet in de gaten hadden: de keuzeknop stopt de animatie. Praktisch worden alle vergelijkbare animaties in dezelfde webpagina gestopt. het leuke daarvan is dat ook het wisseltegeltje in de linker kolom stopt. Bij elkaar kan dat een leuk PimPamPet-effect geven. Wacht bijvoorbeeld tot het tegeltje de text: ‘Problemen …’ toont en druk dan op de Kiesknop. Kijk vervolgens welke partij bij dat tegeltje hoort. :-)

  24. Ik had het tegeltje over de amateur die de ark bouwde terwijl de Titanic door professionals werd gebouwd. Krijg ik daar D66 bij. Mijn enige probleem is nu om vast te stellen of D66 nu amateurs (die ik in de politiek liever niet zie) of professionals die aan een zinkend schip werken (wat ik ook liever niet zie)zijn. In ieder geval maar niet op stemmen dan.

  25. @F54: Net als bij al die andere stemgevallen heb je hier ook niets aan. :-) Zelf zag ik een keer de CU icm met het pro-fiets tegeltje. Dat klopte wel aardig.

  26. @F54: Voor mij hoeven ze ook niet aan Titanics te beginnen als de B-tuwe-lijn.

  27. Ik denk dat je bezoekers bij Meisjevandeslijterij vandaan komen, Xiwel (spammurt!) :-)

  28. @Pleiade: Ze kwamen in hoofdzaak via Google, omdat ik daar 2 dagen bovenaan stond met het woord ‘zweefwijzer’. Daarna kwam er een ‘zweefwijzer’ van de RTL/kopspijkers bovenaan en is het weer lekker rustig geworden op dit log.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

