Mrt-18: Leukmakers

Een paar dagen terug zag ik dit:


Is dit een wanhoopspoging om ervoor te zorgen dat ik mijn belastingformulier op tijd inlever? En als ik dat doe, komen zij dan meteen in actie?

Geplaatst op 2007-03-18, in Alkmaar en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. ik denk dat ze bedoelen dat ze daar weer eens wat kunnen doen, namelijk al die papieren nakijken.

  2. Dat is iets wat ze bij ons ook schreeuwen als er een lijn te lang stilstaat. JA AKTIE !!!!!!!!!

  3. Nee, dat is een kreet die ambtenaren bezigen als ze gaan staken, dan pas roepen ze actie…..

  4. Ik vraag mij toch werkelijk af wat het verschil is voor een ambtenaar tussen werken en actie.

  5. @Brownie: Inderdaad een omgekeerde wereld, ik moet daar nog aan wennen. Heb ik net mijn belastingaangifte bijelkaarverzonnen en dan willen die lui niet werken omdat ze actievoeren.

  6. Lekker dan. Eerst die bijleenregeling onnodig ingewikkeld maken en dan gauw gaan staken voordat iedereen massaal gaat bellen.

  7. @Jenni: Dat nieuwe deel snapte ik ook niet. Maar ik heb in het afgelopen jaar geen woning verkocht en begreep dat ik die malle vraag mocht overslaan.

  8. Ik moest even goed kijken voordat ik hem snapte hoor. Hij is grappig!

  9. Haha, het vraagt eigenlijk om wat reclame-kreten. Misschien kun je er “1 halen 2 betalen” bijplakken, of iets met “geen fratsen” :-)

  10. het hoeft helemaal niet voor 1 april. Ze merken pas in augustus dat jij nog niet binnen bent. Die lui zijn onderbemand; ze hebben er steeds taken bijgekregen en vakatures worden niet opgevuld.

  11. @Fialas: de ambtenaren merken het misschien niet, de computer is echter een stuk slimmer en sneller en het codeercentrum in Heerlen loopt niet echt ver achter nu het meerendeel van de aangiftes digitaal binnenkomt. De aanmaning komt dan ook echt vanzelf in de loop van april en als je dan niet binnen 10 werkdagen alsnog inlevert spuugt de computer je uit en kom je pas bij de ambtenaren terecht. Dan kan het inderdaad een flinke tijd duren voor er weer wat gebeurd, maar mag je je wel al bijvoorbaat op extra belangstelling verheugen en als het te vaak voorkomt of veel te lang duurt kun je vervelende zaken als administratieve boetes en geschatte (en echt wel in het voordeel van de belastingdienst geschatte) aanslagen.

  12. OK Frans54, dat blijft heel interessant (want dat is toch weer 10 dagen extra ;-)) Neehoor, grapje: ik probeer ‘m altijd vóór 1 april m’n computer uit te hebben, grr.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

