Jun-05: PC Hooftbike

De viaductisering van de N242 ten oosten van Alkmaar is een zoveelste fase ingegaan. Inmiddels ligt het fietspad tussen de Kippebrug van Oudorp en het Nollencircuit er uit. Dat pad was zeer belabberd geworden. Nu maar hopen dat er een mooi pad teruggelegd wordt.

Tot die tijd mogen/moeten fietsers gebruik maken van de meest westelijke rijstrook van de N242. Daar begreep ik dat mijn fiets een lengte had van zo’n 100 meter. Jullie begrijpen dat ik mij enigszins aso begin te voelen. :-)

De luxe trekkertunnel (achteraan de foto) heb ik voortijdig ingebruik genomen om naar de Slingerdijk te gaan en zodoende eindelijk in Medemblik te belanden. Die tunnel is officieel voor enkele trekkerbewegingen per dag. Een bollenboertje met wat grond moet via die tunnel op een agrarische weg komen die aan de andere kant van de N242 ligt.

Ik verwachtte dat zo’n 60 fietsers per dag ook voordeel van die tunnel zouden hebben, ware het niet dat de LF15 naar Enschede plotseling verlegd is naar de overkant van de Huygenvaart en nu langs het museumgemaal gaat. Zelf blijf ik mooi de Slingerdijk gebruiken, waar het -net als in die grote tunnel- nog rustiger gaat worden.

Geplaatst op 2007-06-05, in Overmatig, Rijwielmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Jemig, geen asobak maar een asofiets. Of heb je zelf de bordjes zo neer gezet?

  2. @Hette: Ik zou niet durven en waarschijnlijk ook niet op het idee komen. :-)

  3. Bel Stephen Hawking, je hebt het eerste aantoonbare wormhole ontdekt :)

  4. Een interessante situatie, die veel mogelijkheden biedt. Vooral voor mensen die graag willen afvallen: tien keer heen en weer lopen en je hebt twee kilometer gelopen!

  5. Verrek zeg, net zondag langs gereden…. waarom valt suks me niet op ……

  6. @Brownie: Zo treffen we elkaar dus noot, ik reed daar namelijk op zaterdag langs. :-)

  7. Als die LF tweehonderd van zulke kilometers heeft, dan kun je die makkelijk in één dag rijden. Ze zullen wel aan twee kanten van de weg zijn begonnen met het plaatsen van de paaltjes. Je maakt nog eens wat mee als kantonnier. Maar Xiwel, wat mij opvalt is, dat je geen fietstassen op de fiets hebt, haal je die er soms iedere keer af?

  8. @Vedat: Ik heb alleen een grote overhang-fietstas die ik gebruik als ik langer dan 1 nacht weg ga. Anders doe ik hooguit iets onder m’n snelbinders.
    Als je goed kijkt, dan is een groot deel van de vangrail weggehaald voor de werkzaamheden. Ik denk dat beide paaltjes van dat stuk komen en hier tijdelijk in de vangrail geplaatst zijn. Volgens mij staan ze normaal ook iets verder in de grond.

  9. Je had die vangrail wel eens schoon mogen maken. Samen Werken, Samen Leven, weet u nog!?

  10. Shit ik moet oppassen, iemand zegt ‘u’ tegen mij. :(

  11. Geheel in lijn met de normen en waarden van Grijs 1.

  12. Begrijp ik het goed dat er een kantonnier onder de lezers is? Misschien kan die mij vertellen waarom die bordjes hectometerbordjes heten. Er staan duidelijk kilometers op afgerond op 1 cijfer achter de komma.

  13. @F’slag: Da’s nogal duidelijk, de hectometercijfers staan er groter op dan die van de kilometers. :-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

