Oct-08: Ontzettend Gefeliciteerd!

Bij WordPress.com lukt de zogenaamde Marquee-mstructie (die ik bij Webminlog had gebruikt) niet meer. Nu werkt het op een andere manier.

Geplaatst op 2007-10-08, in Alkmaar, Milieumatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Zo, dat kost nogal wat, zo’n lange sleep! Leuk gemaakt Xiwel. Ik vind het ook irritante reclames… alhoewel ik het wel een romantisch idee vind om op die manier mijn liefde te tonen aan mijn vrouw. Helaas kan ik haar niet nog een keer ten huwelijk vragen.

  2. En nu zeker denken dat dit vliegtuig niet zoveel kwaad kan? Wel eens bij stil gestaan hoeveel boom het kost, en hoeveel CO2 er dus vrij komt bij de afbraak van het niet bruikbare deel daarvan, voor zo’n groot vel papier?

  3. @Frans: Geherfietstpapier natuurlijk.

  4. Wat geinig heb je dat gedaan, Xiwel.

  5. kroosduiker

    Knap stukje werk!

  6. En het is nog een gif-afbeelding ook nog eens!

  7. Het ergste is nog dat ik een héle tijd (heb niet zoveel geduld) heb zitten wachten tot ik wist wat erop stond. Normaal klik ik zoiets meteen weg, maar dit triggerde.
    Want ja, nieuwsgierig ben ik ook.
    geinig gemaakt!

  8. Inmiddels heb ik er een link achter gezet wat het misschien iets duidelijker maakt.
    Voor degene die ook zo iets simpels in elkaar willen prutsen, hier een kleine toelichting. Een weekje terug nam ik een mooie foto aan de zuidkant van de stad. Ik had geen idee wat ik er mee moest. Dat wist ik wel toen er op 8 oktober steeds zo’n reclame-vliegtuigje jankerig over m’n huis rondvloog. Dat rotgeluid maken ze om aandacht te trekken. Niet die van mij, ik heb niet gezien wat er op de sleep stond.
    Vervolgens heb ik de foto als achtergrond in een tabel gebruikt. Daar voor heb ik nog een tabel gemaakt waardoor ik een marquee-functie op de juiste plaats en met de juiste lengte voor de foto kon laten schuiven. In die marquee/lichtkrant staat gewone text en een klein plaatje van een vliegtuigje dat ik op het internet vond. Ik zocht een normaal vliegtuigje, maar deze vond ik veel leuker. Je kan de html-code uit deze pagina halen en de foto en text vervangen door iets van jezelf.

  9. Leuk gemaakt Xiwel, ik vlieg alleen maar zonder sleep en ben mij bewust van het geluid. Gewoon hoog genoeg blijven ( stedelijke gebieden 300 mtr minimaal). Volgens onze Code – waar helaas zich niet iedereen aan houd, cirkelen we ook niet langdurig over een gebied, houden we koers en vliegen ook niet op vol vermogen. Dat laatste is , in tegenstelling tot wat jij denkt, niet een jankende motor, maar het geluid dat de tippen van de propellor maken. die gaan namelijk door de geluidsbarriere………. Vandaar, mocht je mij zien – en hopenlijk niet horen – overkomen, maakt mijne het geluid van een niet opgevoerde snorfiets.

  10. @Brownie: Volgens mij is het ook zo dat die reclamedingen juist lawaai maken om op te vallen. Het zal ook zeker door het wenden en draaien komen waardoor er doppler-effecten ontstaan. Zelf kan ik daar helemaal niet tegen. Ook iemand die de heledag met een motorzaag of schuurmachine in de weer is kan niet echt op mijn waardering rekenen.
    Ik dacht trouwens dat je ook zweeft en dat hoor je natuurlijk helemaal niet, net zo min als dat witte gevalletje hierboven. :-)

  11. Zweven is inderdaad stil , alleen worden we nog wel eens naar boven gesleept, vooral in de bergen is dit nodig, het viel mij daar deze zomer ook op dat dan het lawaai ook van alle kanten weerkaatst word. en wat betreft schuur / maai / frees en god mag weten wat voor machine’s tegenwoordig in de tuin worden ingezet…… ik kan daar oook niet tegen. Gisteren lekker met de hegge – en snoeischaar ( handbediend ) en bezem en bladhark in de weer geweest. Gelukkig was de buurt in rust, maar dat is meestal anders, bij de eerste zonnestralen worden de schuurtjes leeggehaald en vlucht ik meestal naar het strand. Heerlijk rustig ( Schoorl a zee ).

  12. @Brownie: Herken je waar de foto genomen is?

  13. Marquee kan wel in de software van wordpress.org.
    En als je je tabel met achtergrond als geheel plaatst, dus als één plaatje, heb je toch hetzelfde resultaat? De marquee over het plaatje laten schuiven wordt lastig.

  14. @Nanos: Ik gebruikte de tabel alleen om een statisch plaatje achter de marquee te krijgen en die marquee bevatte een doorzichtig plaatje dat als vliegtuig overgleed, met daarachter een sleep aan text. Ik zag dat het hier niet gaat werken en marquee wordt direct door de editor verwijderd. Daar ga ik nu geen tijd in steken. Ben bezig met mijn (hosting-)provider, die me schriftelijk erg een jaar terug veel heeft beloofd. Als ze dat nakomen, dan hoef ik hier geen oplossing voor te zoeken.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

