Nov-08: Stilte voor de Storm?

Geplaatst op 2007-11-08, in Alkmaar, Klimatig, Milieumatig en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. Mag het geluid aan, Xiwel?

  2. Dat zei ik vanmorgen ook al tegen mijn vrouw. Het was wel verdacht rustig.

  3. Jeeetje wat een prachtige foto!
    (Vanmiddag ging ik ook t park in, in de hoop een kiekje te schieten dat misschien half zo mooi zou zijn geweest, maar direct na het 1e kiekje kwam een 11jarig meisje met een reusachtige bulldog (muilhoogte op hoofdhoogte van mn 2jarige) naast me lopen, vol tegenstrijdge verhalen en vervaarlijk rukkend aan de hondenriem omdat het beest in alles wilde happen. De hele weg, het hele park door. Zegt Rosalie na lange angstogige stilte, toen ze vlakbij huis afsloegen: “Wie was dat?” Antw: “Ik heb geen idee..!)
    Kortom: geen hersftfoto’s!
    ;-)

  4. PS: zie je…. “vol tegenstrijdige verhalen….” Net even fotootje gezocht: het was een PITBULL!
    Zoeen: http://www.original-dogs.com/tecadmin/uploads/pitbull/8b27fa14edcg.jpg
    Die mochten toch niet meer in .NL?
    Enfin ;-)

  5. @Jolie: Ik ben geen pitbullkundige, lijkt me een vraag voor Mack. Zelf zou ik waarschijnlijk de andere kant oplopen; ik hou niet van honden en honden niet van mij.

  6. Oh ja, inderdaad, ik sloeg minstens drie keer zo’n prachtig bebladerd pad als hierboven op je foto in, met de woorden “Doei!” maar dan draaide ze om…. griezelig bijna :-)

  7. Dit is verleden tijd. De storm was dan wel niet heftig als voorspeld, krachtig genoeg om de laatste bomen leeg te schudden. Op naar het verstilde landschap. Voor een tijdje ook wel mooi.

  8. Als we de Britse meteoroloog Piers Corbyn mogen geloven, krijgen we over twee weken een superstorm, zoals we nooit eerder hebben meegemaakt. Als dat klopt, is dit inderdaad de stilte voor de storm. Maar ik vrees dat Erwin Kroll gelijk heeft als hij zegt dat zo’n voorspelling (die zelfs al bijna een week oud is) totaal onbetrouwbaar is.

  9. Ik ben ook geen pitbullkundige. Wij hadden een bulldog maar die zijn alleen maar dom.

  10. @Hanscke: Hier in de stad (10km van de kust) viel het erg mee. Ik schat hooguit windkracht 7. Aan de kust was wel heel wat strandafslag, maar dat had vooral te maken met het opgestuwde water.

  11. @Christiaan: Ik moet het ook nog zien wat er van komt.
    In de afgelopen weken was het hier wel erg rustig. Dat verklaart de grote hoeveelheid bladeren aan de bomen en op het pad. Dit heb ik de laatste jaren niet meegemaakt. Of het hing nog allemaal aan de boom, of het waaide allemaal weg.
    Dank is ook verschuldigd aan de bezemwagen, die waarschijnlijk stuk was. Meestal vegen ze daar een paar keer per week. Inmiddels is het pad weer helemaal bladvrij, en dat is niet door de wind gekomen. :-(

  12. Ik heb nog even gekeken, en het was hier maar windkracht 4 met windstoten tot kracht 7. De dag ervoor was dat ook zo ongeveer.

  13. Ik had vanmorgen ernstig de indruk dat het harder waaide dan het de nacht van vrijdag op zaterdag ooit heeft gedaan (de tuinstoelen zijn nu wel omgewaaid)

  14. @Frans54: Dat kan je hier nakijken in Surhuisterveen.

  15. Morgen even weer kijken, cijfers van vandaag staan er nog niet bij.

  16. Ik heb in de Achterhoek ook nog een tuin die ontbladerd moet worden. Hier in Utrecht valt het gelukkig mee.

  17. Surhuisterveen was vrijdag toch wat meer dan gisteren. Dat het anders klonk kan dus komen door een iets andere windrichting, of doordat Surhuisterveen toch niet 1 op 1 met Drachten vergelijkbaar is (wat oostelijker en vooral: wat dichter naar de kust)

  18. @Frans54: Maar ook vrijdagavond was het daar vrij rustig en net als hier windkracht 4/5 met uitschieters naar 7. Dat is niet meer dan een normale stormachtige wind.
    Je kan die pagina’s aanpassen naar dag, week of maand. Ik had ‘m even op maand gezet omdat bij dat Amerikaanse ding de nieuwe week op zondag begint en met standje-week niet meer zichtbaar was dan afgelopen zondag. Misschien zijn er nog wel weermateurs dichterbij; Surhuisterveen valt qua afstand wel mee leek me.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

