Feb-02: Eeuwig Leven

Ik las in de regiokrant dat mevrouw De Dood op dit moment de oudste inwoner van Alkmaar is. Ze is niet met die opvallende achternaam geboren, haar overleden man wel. Met haar 106 leeft zij net niet in 3 eeuwen. Nederland telt (nog) een stuk of 10 mensen voor wie dat wel het geval is.

Geplaatst op 2008-02-02, in Alkmaar, Overmatig en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Over de dood gesproken: er is een erg goeie sketch van Sander van Opzeeland die als Magere Hein, compleet met zeis, een verzorgingshuis binnenloopt en tegen een mevrouw zegt: ‘ik zoek mevrouw De Vries, bent u dat?’ Mevrouw: “nee, ik ben mevrouw Janssen.” ‘Dan moet ik u niet hebben, ik kom u volgende week wel halen.’

  2. zolang ze maar dood blijft en niet sterft dus…

  3. Hopelijk is ze nog redelijk gezond, vooral geestelijk dan, dan is het vast wel leuk om zo’n leeftijd te bereiken (als ik kijk naar onze nieuwe buurvrouw die hier al ruim 70 jaar woont en prachtig kan vertellen) :-)

  4. @Jolie: Als je op haar naam klikt kom je bij een krantenuittreksel. Daarin valt te lezen dat ze nog weinig mankeert. Toch lijkt het me wel mal. De kans is groot dat er niet een van haar klasgenoten meer over is. Geeft mij een idee van de laatste die weggaat op een verjaardag.

  5. Mijzelf lijkt het me vreselijk om je vrienden en vaak ook je kinderen te overleven. Hopen maar dat haar verhalen worden bewaard.

  6. ongelovelijk wat een leeftijd… en dan zo oud te worden… netjes hoor…

  7. Mevrouw De Dood is enkele dagen terug overleden. (Geen idee wie nu de oudste inwoner is.)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

