Apr-07: Onverantwoord

Dat ik Van Muiswinkel een geslaagde immitator vind, was te merken aan mijn logje over de Vouwfiets. Naast Anton Geesink doet ie ook Harry Van Raaij, Jan Mulder en nog wat sportlui erg goed na. Dat neemt niet weg dat ie een gigantische blunder heeft gemaakt waar het zijn Nie Na ChiNa-actie betreft.

Schijnbaar weet ie niet dat dergelijke acties een aanzuigende werking hebben waar het de (ontevreden) inwoners van het geboycotte land betreft. Het is dan ook niet vreemd dat het aantal Chinese asielzoekers plotseling spectaculair gestegen is. Het opvangkamp in Euverem kan de aanloop niet meer aan.

Het onverantwoorde zit in de grootte van China. Van Muiswinkel moet toch ook weten dat er 1,4 miljard mensen wonen. Als daar maar 1% van naar Nederland komt, dan verdubbelt ons inwonertal. Door een groei aan afnemers zal de buurtchinees op de hoek onbetraalbaar worden. Om over andere ontwrichtingen van onze samenleving maar te zwijgen.

Sinds we Iraq boycotten en daarna aangevallen hebben, stromen vluchtelingen uit Iraq naar Nederland. Voor Afghanistan is dat niet veel anders. Zoiets valt echter nog toe te schrijven aan de onverantwoorde houding van onze regeringen.

Dat cabaretiers net zo onverantwoordelijk kunnen zijn was ook bekend. Bram en Freek zorgden ervoor dat er Argentijnen naar Nederland vluchten. De meest recente economische vluchtelinge uit dat land wordt binnenkort onze koningin. Bram en Freek worden dus hartelijk bedankt!

Gaat Amalia over 30 jaar trouwen met Hu-Lang, omdat Van Muiswinkel zonodig Bram en Freek wil immiteren?

Geplaatst op 2008-04-07, in Overmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. Ojeeh, moeten we stlaks allemaal chinees gaan lelen.

  2. Welnee, de chinees om de hoek wordt helemaal niet onbetaalbaar. Chinezen halen namelijk geen eten bij de Chinees om de hoek. Wel beginnen ze allemaal zelf een restaurant, dus de prijzen zullen alleen maar dalen. Laat ze maar komen!
    Qua boycotten van de Spelen lijkt het me mooi als we allemaal wegblijven van de openingsceremonie (dat heeft Sarkozy mooi bedacht, nu moet hij het alleen nog waarmaken). Het signaal is dan duidelijk, terwijl de sporters niet de dupe worden.

  3. Gelukkig zijn die chinezen gewend om te fietsen, want met dubbel het huidige inwoneraantal is er met de auto natuurlijk helemaal geen doorkomen meer aan.

  4. Veel Chinezen beginnen tegenwoordig een patatzaak. Ze integreren dus goed. Maar anders, Xiwel. Dat er veel Chinezen hierhene komen heeft er mee te maken, dat ze voelen serieus genomen te worden. Dat betekent weer, dat Van Muiswinkel het goed ziet.

  5. De Chinezen die ik in NL ken zijn wat mij betreft prima geïntegreerd. We hadden er hier 1 die haring verkocht en die uitstekend klaarmaakte.

  6. Inderdaad zorgelijk. Op zich wel goed dat ze ook eens patatzaken beginnen ipv Chinese afhaalrestaurants. Zo ken ik er ook één. Dat er dan weer alléén maar chinezen in die patatzaak werken lijkt me dan weer wat minder geintegreerd. :)
    En wat dacht je van het duitse verleden?? :D

  7. Wat is er mis met Argentijnen die naar Nederland komen? Ik ken er twee, Maxima en Polderzilver, en daar heb ik geen enkel bezwaar tegen.

  8. @Mack: Wat een toeval. Natuurlijk zijn er regelbevestigende uitzonderingen. :-)

  9. @ZoW: Hebben we rond de tijd van Hendrik ook cabaretiers gehad die Duitsland wilden boycotten?

  10. Haha, ik zou maar vast je Mandarijn afstoffen. ;-)

  11. @Xiwel: Toeval bestaat niet toch? Maar ik wist het écht niet, het is dat jij me er nu op wees.

  12. @Lucienne: Mei Wenti; ‘Ni Hao Ma’, ‘Yi Er San’ en ‘Tsu Na Mi’.

  13. Ik zit na te denken Xiwel.. Even aan mijn moeder vragen..

  14. @ZoW: Ik bedoelde dus de man van Wilhelmina. :-)

  15. Ik vind Eskimo’s wel leuk. Ik zou zo graag met één van hen willen neuzen. Welke cabaretier wil daar iets over doen? Ik sta te popelen.

  16. @Hanscke: Freek de Jonge heeft wel eens een grap gemaakt over een stukje eski (dus eskimootje). Zover ik weet heeft dat weinig migratie in gang gezet.
    Nou is het aantal Inuits (zo heten ze liever) zeer beperkt. Dat volk is verwant aan de Chinezen en Mongolen. Circa 12000 jaar terug zijn zij via de Beringstraat naar Alaska, Canada en Groenland gekomen.

  17. Waarom komen inwoners van een door ons geboycot land naar ons toe dan als ze door cabaretiers door de mangel gehaald worden? Alsof die Chinezen, Irakezen en Argentijnen allemaal Nederlands verstaan? Deze volkeren kwamen voor die tijd ook al naar ons toe, alleen toen bleven ze veel meer buiten de picture omdat er niks gebeurde in hun land dat de aandacht zo op hun vestigde.
    Overigens vluchten er meer Irakezen naar Zweden en Duitsland. Södertälje te Zweden staat er sinds enkele weken juist internationaal om bekend dat het in 6 jaar tijd een dusdanig aantal Irakese vluchtelingen asiel heeft kunnen verlenen terwijl de VS en Canada dit samen geen eens gehaald hebben.

  18. @FlyRhi: Misschien moet ik in het vervolg de reageeroptie onder column-achtige logs maar uitschakelen. :-)

  19. Flying Rhino @ werk

    Waardoor je mensen alleen maar des te vertwijfelder met hun vragen achter laat… :S

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

