Geplaatst op 2008-10-17, in Alkmaar, Overmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 25 reacties.

  1. Zolang het werknemers zijn en geen directeuren zal het wel mee vallen.

  2. Als ’t veel was geweest dan hadden ze wel een directeur gevonden die weg wilde met een gouden handdruk of zo. ;)

  3. @Frans en die andere Frans: Neem aan dat jullie liever met Franse banken in zee gaan. :-)

  4. Wat dacht je van de ASN-Bank, Xiwel?

  5. @Vedat: Dat is een onderdeel van SNS Reaal. Ik vond ze tot 4 maanden terug redelijk gunstig maar toen hield hun actie op en de aansluitende actie van SNS gaf daarna niet alleen meer rente, maar vooral meer opnamevrijheid.

  6. @Xi: liever niet: canapés schijnen slecht te drijven.

  7. Een zeer bekende Nederlandse bank die door een tikfout 5,5% geeft… dat moet de ING Bank of de Postbank (en dus ook ING) zijn, want dat zijn de enige zeer bekende banken die je niet hebt genoemd. Kennelijk heb je daar wel érg veel geld neergezet, want ING gaat dit kwartaal een half miljard euro verlies lijden door die hoge rente voor jou…

  8. In het dorpskrantje hier stond deze week een aantrekkelijke finaniele aanbieding van de plaatselijke meubelzaak. Bij aanschaf van een nieuwe matras met ritssluiting krijg je 10% van de aankoopprijs in contanten in de matras cadeau.

  9. @Christiaan: Je inschatting zit in de richting. ABN zou net zo goed kunnen, maar ga niet de exacte bank noemen omdat ik dat beloofd heb.

  10. @Thyme: Zeker een aardige advertentie.
    Zelf wordt ik er tegenwoordig een beetje moe van dat bij (zit)banken of ander meubilair vaak een fiets ‘cadeau’ wordt gegeven. Ik heb het niet zo op koppelverkoop. Die fiets zit gewoon in de totaalprijs verwerkt, maar voorkomt dat je een goede fiets kan kiezen.

  11. Ons Spaargeld staat verdeeld over 5 banken. Verder hebben we nog beide een lopende rekening en ik heb nog een rekening bij een Nederlandse bank.

  12. @Hette: Als ik tel kom ik ook op 5 banken, maar eigenlijk zitten Amev (Fortis ASR) en de Fortis-Bank (waar ik nog een klein beetje heb) in 1 concern. Een groter deel zit trouwens in m’n huis. Dus mocht alle banken omrollen, dan heb ik nog altijd een ‘gratis’ dak boven m’n hoofd.

  13. @ Hette;Bij de IJslandbank hadden veel nederlanders ook een lopende rekening. Maar waar die rekeningen heengelopen zijn weten ze zelf ook niet meer.

  14. Mag ik vragen waarom je mijn werkgever niet vertrouwd?.. wij zijn niet zo gevoelig als andere banken… omdat wij over eigen geld beschikken dus geen leningen bij andere banken hebben… en daarnaast niet beursgenoteerd zijn… en je kan alles vanuit huis regelen want wij zijn een INTERNET bank…

  15. @Aline: Ik heb geen (nog) idee wie je werkgever is. Alle banken die ik genoemd heb hebben hier vestigingen (gehad) en hebben Internet-mogelijkheden, bij 3 daarvan maak ik gebruik van het internet.

  16. Nee Xiwel, ik denk niet dat het de ABN is. Die heb je namelijk indirect wél genoemd: “Een maand of 3 terug was ik het gedoe bij Fortis zat, zij hielden zich niet aan een afspraak van een bank die ze overgenomen hadden. En op die overgebomen bank stond een groot deel van m’n spaargeld tegen een goede rente.” Als ik het goed begrijp had je je geld juist bij ABN Amro weggehaald, dus het lijkt me sterk dat je het direct daarna weer daar gestald hebt…

  17. @Christiaan: Fortis heeft ongeveer 50 banken en verzekeraars opgeslokt voordat ze aan ABN-Amro begonnen. Ik had het over een bank die door dit opslokken niet meer bestaat. Ik had ook al veel eerder dat geld bij Fortis weg kunnen en moeten halen. Maar toen probeerde ik nog te zorgen dat ze hun overgenomen verplichtingen na zouden komen. Dat lukt beter als je het geld er nog niet weghaalt. :-)

  18. Het MOET dan haast wel de Voedselbank zijn, want die heb je zeker niet genoemd!

  19. Haha, ik heb dan ook geen rekening bij de IJslandse bank. Ik kijk wel uit.
    Bovendien is mijn man al 2x z’n spaargeld kwijtgeraakt. Een keer in de geldhervorming van Rusland in 1990/1991 en 1 keer in de crisis van 1998. Wij zijn erg voorzichtig. We hebben ook geen koophuis, dus daar zit ons geld ook al niet in.

  20. @Hette: Het viel me op dat de G8,5 opeens weer de G7 was. Een deflatie waar ik nog over wilde loggen, maar daar heb ik de tijd niet voor.
    In elk geval was Rusland niet blij met de huidige G7-‘oplossingen’ aangezien zij bij hun grote geldproblemen destijds in de kou bleven staan. Waarom nu plots de EU-afgevaardige (de 0,5) en zijn vlag er niet bij was is me onduidelijk.

  21. Eh tja… meestal ben ik niet zo kritisch bij het uitkiezen van contanten, dus daar heb ik me eigenlijk niet direkt aan gestoord moet ik bekennen.

  22. @Thyme: Het zal maar uitgekeerd worden in Zimbabwaanse Nogoods. Die zijn al waardeloos voordat je ze hebt kunnen inwisselen. :-)

  23. Zonet heb ik De bank van Wisselink toegevoegd. Ik wist wel dat ie daar heeft gestaan, maar was hem even vergeten. Dat tegeltableu is zo breed (5,9 meter) en het straatje zo smal, dat ie niet geheel binnen 1 foto pastte. De begin D mogen jullie er dus bijverzinnen.

  24. *kijkt op haar neus*
    Of in Australische dollars?
    Tja dat heb ik niet gecheckt.
    Ik heb gelukkig het grootste deel op dezelfde bank staan als Wouter Bos en de rest bij de ASN, dus dat zit wel goed.
    Alleen over die Russische deposito ben ik nog niet helemaal gerust..

  25. @Aline: Ik las dit logje nog eens na en begrijp nu waar je gewerkt heb. Overigens is inmiddels ook duidelijk geworden dat mijn wantrouwen redelijk klopte.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

