Dec-26: Kerstklus

Het is rustig op m’n log. En als ik goed om me hee kijk, dan is het bij de loggers in m’n linkenlijst niet veel drukker. Die rustigheid begon al een week voor de kerst. Waarschijnlijk veel plichtsplegingen waardoor een gebrek aan bezoektijd ontstaat.

Van mij mag het, ik heb niet zoveel te loggen. Dat komt niet omdat ik zoveel kerstactiviteiten heb, maar gewoon omdat ik denk: ‘Daar heb ik al eens over gelogd.’ of ‘Dat is wel veel werk om daar een goed logje over te maken ..’ en ‘.. wie gaat dat op dit moment lezen.’

Daar kwam enkele dagen terug bij dat 80% van mijn foto’s niet meer op dit web-log en m’n website te zien waren. Achteraf niet vreemd. Die foto’s had ik ooit wegens ruimtegebrek op de Wanadoo-server gezet. Ik ben daar al een half jaar weg en dat was voor hen de reden om mijn webruimte bij hen te ruimen. Groot gelijk, in die tijd had ik het makkelijk kunnen verhuizen.

Ik was dat ook van plan, maar door drukte kwam het er niet van. Gisteren en vandaag heb ik dat dus aangepakt. Het bleek een tikkie tegen te vallen, want de originelen stonden voor een groot deel op mijn oude laptop. Dat ding heeft wel een floppy-drive, maar geen CD-brander en mijn huidige heeft een CD-brander, maar weer geen floppy-drive.

Dus maar even mijn camera gebruikt als een USB-station. Op het web zetten was het minste werk. Mijn huidige provider biedt 1GB aan ruimte. Dat is ruim voldoende en het stond er zo op. Het meeste werk was het aanpassen van de links. Heel veel foto’s had ik door diverse logjes verlinkt. En dat was een aardig zoek- en aanpaswerkje.


Inmiddels is 95% aangepast en weer zichtbaar. Mocht iemand hier nog het bekende foto-kruisje tegenkomen, meldt dat dan even. Ik vind die notfound-pagina van Wanadoo Orange Online lelijk en wil anderen daar zo minmogelijk aan blootstellen.

De Nieuwjaarswens voor 2009 staat hier.
(Bij de originele versie knipperden de lampjes, maar bij WordPress.com gaat me dat nog niet lukken.)

Geplaatst op 2008-12-26, in Webmatig en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Een beetje rust kan geen kwaad…

  2. Je vraagt er zelf om: “Ja, ik zie bij vandaag een kruisje… een fotokruisje.”
    Groetjes!!

  3. @Thérèse: Da’s niet zo’n lastige, die kan je gewoon even wegklikken.

  4. Wat een mooie sfeervolle kerstwens met die kerk op de achtergrond :-)
    Prettige feestdagen en een goed begin alvast gewenst voor 2009!

  5. @Thyme; Neem aan dat je er op geklikt heb. Ik kom daar een paar keer per week langs en toen ik die foto een dikke week terug maakte was het van dat prachtige grauwe weer. Dat maakt de kerk wat grijzer dan ie al is.

  6. De kerststilte in weblogland is inderdaad opmerkelijk. Mijn blogs lopen momenteel voor geen meter. Kennelijk is het bezoeken van weblogs, in tegenstelling tot wat ik altijd dacht, géén vrijetijdsbesteding.

  7. Bij ons vooral veel gluurders, maar amper reagluurders. Ach ja, het is elk jaar hetzelfde liedje, veel mensen luisteren liever naar kerstpsalmen en daarna naar geknal.

  8. @Dolby: Hier neemt het aantal reaxi’s af met het aantal bezoekers. Allebei iets van 30% minder.

  9. @Christiaan: Bij jou valt dat werk/school-effect wel mee. Op dit log heb ik structureel minder bezokers op de zondagen en vooral zaterdagen.

  10. Het was mij ook al opgevallen (dat het rustig was, niet dat de foto’s weg waren)

  11. @Frans54: Het ging om oude fietsvakanties tussen 1998 en 2006, die vooral op m’n website staan.

  12. Probeer deze eens:

  13. Bij mij zijn de zater- en zondagen over het algemeen ook minder bezocht, maar als ik juist een populaire blog heb geschreven is dat effect nauwelijks merkbaar.

  14. Dat lijkt me een flinke klus… en ik inderdaad het was de laatste dagen rustiger dan anders in logland…

  15. Het is inderdaad erg stil in blogland, veel bloggers hebben een pauze ingelast in deze tijd, soms komt dat wel goed uit al is het wel jammer als logjes niet gelezen worden.
    Wie weet, misschien wordt het in het nieuwe jaar weer berendruk ;)

  16. Eén kruisje, maar dat zal wel een geintje van jou zijn, Xiwel. Over zeven maanden zit mijn jaar erop bij Wanadoo, Orange, Online en dan ga ik er ook weg. Alle spam die ik krijg, die komt via Online binnen en als ik erover klaag, dan zeggen ze, dat ik mij kan abonneren op een e-mailvirusscanner. Dat heb ik eens gedaan, maar dan is mijn e-mailbox online zo vol en dan krijg ik geen e-mail meer door. Ik ga weer naar UPC, want dan zit ik niet zes weken of zo zonder telefoon. Gelukkig is voor alle maatschappijen de opzegtrmijn vanaf 1 juli a.s. een maand. Jaarcontracten mogen dan niet meer.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

