Geplaatst op 2009-01-14, in Ximatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Ik kon het ook niet…

  2. Ik kijk ook amber televisie, of is nog steeds amper? Eerlijk gezegd mis ik er niks aan. Wat ik wil zien, dat kijk ik net als jij bij de gemiste programma’s.

  3. Ik vroeg me ook al af waar die naam vandaan komt. Dank voor het zoekwerk! En nu ik de betekenis weet, vind ik het maar vreemd dat we zomaar de Amerikaanse naam overnemen. Als alternatief zou ik voorstellen: Niekk. Nederland is een kindje kwijt.

  4. @Christiaan: Ik was ook al bezig geweest met een aangepaste vertaling, maar liep vast op ‘Hollands Spoorlozen..’ :-)

  5. Als we nu eens beginnen de traditionele namen als Gerda en Lies en en Thea en dergelijke weer ingaan voeren. Misschien krijgen de Amerikaanse afkortingen dan ook minder poot aan de grond

  6. Hoe kijk je on-demand via Internet tv? Is dat gewoon een bepaalde website?

  7. @Bob: Het simpelste gaat dat via uitzendinggemist.nl maar je kan ook bijvoorbeeld bij n-tv of weet ik niet waar videostreams vinden.

  8. Foute naam natuurlijk… het zou gewoon Madeleine moeten heten.

  9. Of Nienke, Nederlandse Informatie En Noodhulp Kinder Emancipatie (dekt het niet helemaal)
    Eva.. Europese Vermiste Afdwalertjes.

  10. Die van Christiaan vind ik sterk: Niekk.

  11. Kende het ook niet. En zelfs nu weet ik het nog niet.

  12. @Mack: Dan moet je even op hun logo klikken.

  13. Ik zie af en toe een logo op een log… en vind het ook raar dat we niet gewoon een eigen naam ervoor kiezen…

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

