Geplaatst op 2009-03-12, in Alkmaar, NH-matig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Volgens mij zijn er momenteel alleen nog maar verliezers.

  2. Als exmedewerker van Nuon kan ik alleen maar zeggen dat het in 2004 al bekend was, dat Nuon aan een buitenlander verkocht zou worden… En in 2005 ben ik er ook al bezuinigd… helaas…

  3. Eigenloijk zou er dus iemand in Gelderland (misschien IK wel) voor moeten stellen een enquête te houden over de verkoop van die aandelen. Ik zou zeker voor jouw voorstel zijn, Xiwel. Ik denk echter… Ja, je begrijpt het zeker al en dan zeggen ze nog, dat de wijzen uit het oosten komen.

  4. Wat ik bij zulke verhalen nooit begrijp is dat iemand, in dit geval Alkmaar, niet dwars kan liggen omdat ze te klein zijn. Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze toch gewoon niet? Was soll denn schon passieren?

  5. @bob: Ik denk dat dat met solidairiteit te maken heeft. Alkmaar zit er getrapt in als onderdeel van een setje gemeentes. Mischien zitten daar gemeentes bij die wel dat eenmalige geld willen hebben.
    Vervolgens maakt Alkmaar deel uit van de provincie NH die 9% van de Nuon-aandelen bezit. NH wil ook niet verkopen, maar zegt ook ‘als het niet anders kan…’. Daarbij kan NH dat geld goed gebruiken vanwege hun IJslandse Landsbankin-fiasco. Stadsregio Amsterdam heeft ook iets van 9% en wil wel verkopen (om hun Noordzuidlijn te laten verzakken. :)
    Het hangt dus allemaal een beetje aan elkaar en dwarsliggen betekent doorgaans dat je belangrijke ‘vrienden’ kwijt kan raken.
    Dat neemt niet weg dat mijn aandelenomzet-optie in het geheel niet in de media genoemd word. Gek is dat niet, want ik denk dat Zweden dat niet wil. Vattenfall heeft ook vrijwel geheel Oost-Duitsland als klant en bij die overnames hebben bijvoorbeeld Brandeburg met hun grote windmolenparken ook geen enkel aandeel van Vattenfall bedongen.

  6. @Vedat: Ik denk dat het een Vitessekwestie is en dat druk vanuit De Graafschap wel eens verkeerd kan uitpakken. :-)

  7. @Bob: het vervelende van als kleine partij dwars liggen is dat je uiteindelijk kunt blijven zitten met aandelen in een leeg bedrijf omdat met de meerderheid van de aandelen in bezit het niet zo moeilijk is de hele boel over te hevelen naar moederbedrijf Vattenfall. Je kunt dan uiteindelijk wel eens tot de ontdekking komen weliswaar nog aandelen te hebben maar wel aandelen in niets die dus ook niets meer waard zijn.

  8. Stroom komt uit het stopcontact en hoe het dan kan dat het opeens van Nederlands? naar Zweeds stroom verandert wordt voor mij een groot raadsel. Aan het sopcontact is niets veranderd. Ik kan het echt niet meer volgen. Ik neem de dingen maar zoals ze zijn net als de kinderen. Melk komt uit de winkel en stroom komt uit de muur.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

