Mrt-23: Heerhugowaar?

Als je een paar keer op de kopfoto klikt, dan komt deze nieuwe voorbij:

Ik nam deze foto een paar dagen terug, toen ik Opmeer op en neer fietste. Het was frissig, maar wel prachtig weer. De foto is van een oud slingerweggetje in de gemeente Heerhugowaard. Ik fiets er wel vaker maar nu stond de zon mooi op de zilverberken. Als je goed kijkt zie je die bomen ook in de verte rechtsachter. Dergelijke slingerweggetjes komen in Heerhugowaard weinig voor. Toch denk ik dat de meeste Heerhugowaarders dit fraaie weggetje niet kennen.

Gokken op de straatnaam hoeft niet meer. Het betreft de Groenedijk vlakbij knooppunt 48. Margriet kwam daar het dichtst bij in de buurt. Dus van harte gefeliciteerd met de eer eerste te zijn.

De nieuwe kopfoto vervangt de winterse Kneppelbrug. De kans dat het nog gaat sneeuwen lijkt me klein. Alhoewel ik de Kneppelbrug een week terug vrijwel wit aantrof:

Het was de preventieve zoutstrooier (m/v), die gehoord had dat er een graadje nachtvorst zou komen. In de hele stad vind dat preventieve strooien plaats. Maar je ziet er nergens zo veel van als op dit bruggetje met plastic loop- en fietsdek.

Geplaatst op 2009-03-23, in Alkmaar, Gokmatig, Regiomatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Een bruggetje kan al snel glad zijn. Daar hoeft het niet eens voor te vriezen. Hier wordt preventief gestrooid, vooral op fietspaden. Op een bruggetje naar het park toe, waar het meestal glad is, daar wordt niet gestrooid. Ze hebben daar een bord geplaatst dat het glad kan zijn bij vorst. Ook een manier om te proberen onder de aansprakelijkheid uit te komen, denk ik soms als ik zo’n bord zie. Ik hou er wel rekening mee, maar meer om niet onderuit te gaan. Dus eerst de brug helemaal over en dan pas de bocht maken.

  2. Ja zeg, ik weet niet eens waar het ligt…. Een beetje gechargeerd, dat wel natuurlijk.

  3. “Als je een paar keer op de kopfoto klikt, dan komt deze nieuwe voorbij”
    Mhaha, ook een manier om je pageviews omhoog te krijgen.

  4. @Dolby: Was het maar waar. :-)
    Er vind geen paginaverversing plaats als je op de kopfoto klikt. Alleen de foto wordt gewisseld en het achtergrondplaatje. Door op de kopfoto te klikken wordt je dus in het geheel niet geteld.

  5. Berkmeerdijk??

  6. Ik ben niet zo’n rader, maar ik vind het wel mooie plaatjes.

  7. Zijn de schaduwen verschillend in “hardheid” of vergis ik me nou?

  8. @Dwarsbongel: De foto bovenin dit bericht en de bijbehorende kopfoto zijn niet helemaal hetzelfde. Het origineel is dezelfde alleen is dDe kopfoto is een fractie minder verkleind, omdat ie 20 pixels breder mag zijn.

  9. @Margriet: Bij deze heb je gewonnen. Dwz het was de Groenedijk die tegen de Berkmeerdijk aan ligt. Als de bomen niet op de foto stonden, dan zou je de Berkmeerdijk kunnen zien liggen.

  10. weet je zeker dat het berken zijn, ik dacht aan abeelen, dat is een populierensoort. Abeelen hebben ook zo’n wittige stam, vandaar hun naam. Ze staan hier in de Eijsder Beemden ze houden van vochtige bodem.
    Maak eens een detailfoto.

  11. @Fialas: Bij deze een detail. Ik heb even op wikipedia gekeken en vind niet zo snel iets wat er op lijkt. De zilverberken die ik ken zijn veel ranker en onderaan deze bomen zijn stukken ‘normale’ schors te zien. Ze kunnen trouwens wel behoorlijk oud zijn.

  12. ik had het puur uit jou bijgevoegde kaartje gegokt hoor. Maar grappig, daar ik helemaal niet zo’n goeie kaartlezer ben.

  13. @Margriet: Het scheelde ook dat de rest niet durfde te gokken.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

