Mei-24: Wolfsburger

Toch nog een een onverwacht (voor mij dan) logje in de categorie AZ en zo. Het begon een paar weken terug. We hebben al een tijdje nieuwe buren in de straat en daarvan sprak ik er onlangs eentje. Het blijkt een stel uit Wolfsburg te zijn en zij sprak al redelijk goed Nederlands. Ze vond Alkmaar mooi, wat ik me wel een beetje in kan denken.

Gelijktijdig kwam het gedoe met Van Gaal, die naar Bayern München vertrekt. Mijn zegen heeft ie, en wat belangrijker is, die van Scheringa ook. Toen ik de site van Bayern bekeek, was ik iets te vroeg er stond nog niets over hun toekomstige oefenmeester. Ik zag wel een klein klassementje waar Bayern 2de stond en Wolfsburg eerste, met evenveel punten. Het spande er dus om.

Wolfsburg is met 120.000 inwoners maar een beetje groter als Alkmaar (94.000) en dus zeker geen grote stad als München, Berlin of Hamburg. Wolfsburg won voor het eerst in 64 jaar de Duitse competitie; voor AZ was de laatste keer 28 jaar terug. En net als AZ draait het om 1 grote sponsor. Die heeft daar geen bank maar een of andere autofabriek.

Dat van die Wolfsburger voetbalclub wist ik nog niet toen ik met die nieuwe buurvrouw sprak. Ik wist dan ook niet of ze iets met voetbal hebben. Gisteren werd me duidelijk dat dat wel zo is. Kort nadat deze regioclub de Duitse competitie won, zag ik de nieuwe buurman door de straat lopen met een opvallend groen shirt.

Er bestaat een kans dat beide landskampioen eerjaars tegen elkaar mogen spelen. Ik heb niet veel met voetbal, maar zoiets lijkt me buurtmatig gezien een hele leuke samenloop.

Geplaatst op 2009-05-24, in AZ-matig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Het schijnt dat als je dat logo bij een bepaalde snelheid laat draaien, dat je dan een hakenkruis te zien krijgt.
    Heeft DSB ook nog verrassingen in petto?

  2. @Mack: Denk ik een aardig verbruderend logje te tikken en dan steekt die Bellofsky de kopf op.

  3. Ja, dat is me er eentje hoor. De Simon Wiesentahl van de jaren 2000.

  4. Dan hoop ik dat de sponsor het nog een tijdje uithoud. Zowel de banken als de autoindustrie scoren niet hoog meer.

  5. Mag een kleine correctie, Xiwel? Noch Wolfsburg, noch AZ hebben de cup gewonnen. Ze zijn landskampioen geworden, wat iets anders is dan de cup winnen, maar dit terzijde.
    Wat Mack heeft uitgevreten vind ik wel heel leuk. Jammer dat het middel van de ban werd gebruikt. Daar zijn fanatieke mensen nogal snel mee, heb ik ook al regelmatig gemerkt.

  6. @Vedat: Ik heb het aangepast. Kan je nagaan hoe veel weinig ik van voetbal weet.

  7. Ja, alleen Mack’s drie computers lijken nu wel geblokkeerd want ik kom er onder geen enkele naam meer op. Wat een @$#$$#$@@#%40-45#@#@##$$$#!!

  8. @mack: Ja, dat krijg je ervan als je mensen voor de grap van fascisme beschuldigt.

  9. @Mack; Als je hier maar kan reageren.

  10. Wolfsburg is een interessante stad. Wolfsburg bruist van saaiheid. Groot gelijk dat die mensen naar Nederland zijn verhuisd ;-). Maar ze kunnen op het moment wel goed voetballen in Wolfsburg.

  11. @Hette: Dat viel me op toen ik op de luchtfoto’s naar het stadion zocht.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

