Jul-25: Putaanslag?

De bovenstaande foto kreeg ik van Henk, een veelfietsende Alkmaarse logbuurman. Op zijn fietstocht langs de Elbe kwam hij dit soort afgeplakte putten tegen; ‘Of dat niet pastte binnen mijn categorie over putten?’ Daar maak ik natuurlijk graag een gaatje voor vrij.

Deze exemplaren liggen in Dresden. Het afplakken had met het bezoek van Obama te maken. Iets met aanslagen. En Henk heeft het nog even getest, dat plakband zat muurvast.

Zelf had ik een iets minder opvallend kleurtje gekozen, het bestaat zelfs in de ‘kleur’ transparant. Maar de Oberbürgermeister begreep dat zijn stad dan mijn logje niet had gehaald.

Geplaatst op 2009-07-25, in Dexelmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Heel erg apart…

  2. Ach, zo is sneller te zien of er niet een rat is geweest die het deksel gelicht heeft.

  3. Wel een lapmiddel, maar je kunt er van denken wat je wilt, zo gek zijn ze in Dresden dus toch niet. Ze halen er wel jouw weblog mee, zoals je zelf al aanhaalt.

  4. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die tape muurvast zit. Zeker niet daar linksboven, want dat is maar zo’n klein stukje! En als het al zo stevig plakt, dan knip je het toch zo kapot met een schaar of een tangetje?
    Nou ja, kennelijk is het een terreurbestendige wondertape. Die Duitsers toch.

  5. @Christiaan: De andere optie is dat het te maken heeft met het doucheputjes-effect. In sommige huizen komen die omhoog als je de WC doortrekt of de wasbak laat leeglopen. In zo’n geval wil een plakbandje ook goed helpen. :-)

  6. Het lijkt effectief. Het werkt alleen als de terroristen vanuit de riool komen. Anders plakt een handlanger de tape toch weer vast. Het lijkt een dom systeem, maar volgens mij is daar wel degelijk goed over nagedacht.

  7. @Marcel: Nu ik er wat meer over nadenk, denk ik dat het een een soort verzegeling is tegen afstandbediende bommen die in een put geplaatst kunnen worden. Dus eerst de put controleren, duidelijk plakband er op en dan maar kijken of het plakband onbeschadigd is totdat Obama gepasseerd is. Inmiddels is dat gebeurd en Obama is weer vertrokken, de plakbandclub tevreden achterlatend. :-)

  8. Wanneer ze de putdeksels vast hadden geplakt met doorzichtig tape, was het niet opgevallen en hadden ze daar in Dresden bewakers bij de putten neer moeten zetten. Ik zeg: kostenbesparing…

  9. Tja, Dresden stond wel in het lijstje, maar het was nog te ver. Trouwens we hadden het zo al druk genoeg om alles goed te bekijken. Die putdeksels lijken wel op vastgeplakte munten

  10. @Hanscke: Ik ben er ook niet geweest. Het zijn dus eigenlijk ingezonden putdexels. :-)

  11. Toen ik ongezien probeerde hoe vast de tape zat voelde ik me meteen al een verdachte…. Terwijl Obama inmiddels al vertrokken was…. Misschien is dat wel één van de preventieve werkingen van zo’n tape…
    Natuurlijk is een ‘putbommer’ niet voor één zo’n gat of tape te vangen. De tape zal zeker los getrokken kunnen worden. Maar er zat minder beweging in dan ik had gedacht…

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

