Okt-22: De Fietsi-Cosi

Een paar dagen terug kwam ik het bovenstaande rijwiel tegen. Of beter moeder tufte mij op zo’n fiets voorbij, met het kind al wiegende, over de steentjes bij de Grote Kerk. De grote slappe veren onder de maxi-cosi deden duidelijk hun werk. De fiets werd bij de kerk geparkeerd en pa zette zijn fiets ernaast. Inmiddels was ik doorgelopen en sprak ik deze verse fietsouders.

Ik maakte een compliment, want met fietsgebruik kan een mens niet jonggenoeg beginnen. Uit hun verhaal begreep ik dat het een eigen idee was. Zo’n wiegdrager was eigenlijk voor achterop. Wat ik overigens ook nooit eerder gezien heb. Maar op deze fiets kon de wieg voorop, aangezien de voordrager aan het frame vastzit en dus niet meestuurt met het voorwiel. Moeder hield zo mooi oogcontact met de baby. En beide schenen er schik in te hebben.

En ja, toen ik dit zag moest in meteen aan het voorzitje van Hette denken. Ik was echter te scheisserig om er een foto van te maken. Vandaag bedacht ik om maar zelf iets te componeren. Dus met Google de juiste fiets zoeken, wat veren en zo’n wiegje. En dat aan elkaar plakken.

Dat lukt niet echt. Totdat ik in de zoekresultaten opeens exact dezelfde fiets met vrijwel hetzelfde wiegje tegenkwam. Die foto staat dus hierboven. Op de bakfiets en meer-site staat, dat deze fiets niet van hen zelf is. Dus hebben zij dezelfde wiegfiets op de foto gezet, of is er nog iemand op deze lumineuze samenstelling gekomen.

En nee, de baby had geen helmplje op. Voor de zoon van Hette en Alex zal het geen oplossing zijn, die is daar inmiddels te groot voor. Maar wie weet iets voor een volgende spruit. Want met zo’n ding krijg je die Duitse fietsenboer nog veel meer op tilt.

Geplaatst op 2009-10-22, in Rijwielmatig en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Ik vind hem er goed uitzien en oogcontact is fijn met baby. Maar ook eng. Toch. Hier in de stad. Want ik ben dan wel enorm voorzichtig, maar al die maniakken om me heen niet. Ik wacht nog even tot Aran zelf kan zitten en dan wil ik een ‘moederstuur’, zit de baby min of meer in het midden van de fiets, voelt net wat veiliger.

  2. Erg leuk dat je uitgerekend die fiets/maxicosi op de foto terugvond. Net als Jowi lijkt het me wel wat eng. Dan zou ik de oplossing op de foto rechtsboven op de fietsensite, wieg-in-bakfiets, minder eng gevonden hebben.
    Nu gebruikte ik 3, 4 jaar geleden altijd een draagdoek, en die zou ik weer niet hebben durven gebruiken op de fiets, welke dan ook.

  3. Wat een ontzettend leuk idee om dat zo te doen. Zo heb je alle zicht op de baby en iedere ouder wil dat toch. Aan belangstelling onderweg zal het ook niet ontbreken, denk ik.

  4. @Jolie: Die bakfietsen met een maxi-cosi erin xi ik wat vaker. En veiligheid hangt voor een groot deel van je eigen fietsgedrag af. Deze moeder reedt behoorlijk voorzichtig in een autovrijgebied.

  5. @Jowi: Toen ik dit logje maakte moest ik ook aan jou en Aran denken. Je leek me stoergenoeg voor zo’n oplossing. :-)

  6. @Vedat: Ze hadden in elk geval mijn belangstelling. :-)

  7. @Xiwel, zeker da’s waar.. Een bakfiets kan ook prima omvallen is mijn ervaring, een beetje vaart maken over een verkeersdrempel, overdreven afwatering of proberen af te slaan is voldoende ;-)
    Maar automobilisten kunnen er ook wat van: klemrijden, je hard laten remmen enz.

  8. Cool. Ik fiets ook graag met de kleintjes, alleen de allerkleinste gaat nog gewoon in een voorzitje.

  9. Deze week heb ik een afbeelding van zoiets in de krant gezien. Hm ja, het heeft wel wat maar of het nu ook wel zo veilig is weet ik niet.

  10. Het is inderdaad een goed idee. Plus multifunctioneel gebruik van het zitje.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

