Jun-25: Onuitputtelijk

In de afgelopen week kreeg ik een leuk mailtje in mijn meelboks en een fraai boekwerkje door de brievenbus. Bij dat mailtje zaten 5 putdekselfoto’s van Tineke. Uit het boekwerkje begreep ik dat zij met haar nieuwe camera voor het detail gaat. Dus ook voor de ‘design’-putdeksels voorzien van fraaie stadswapens. Van haar man Henk heb ik al eens wat dekselfoto’s ontvangen en nu dus nog eens 5 stuks.

En volgens mijn strikte log-regels waar ik vrij makkelijk van afwijk, zou ik alleen het deksel van Lüneburg mogen plaatsen. 2 jaar eerder fietste ik door die stad en ben geheel vergeten om naar de putdeksels te kijken. Niet zo verwonderlijk, want de rest van de stad is ook meer dan het aanzien waard. In de andere steden Wismar en Schwerin was ik bijna, maar mijn stuur ging net de andere kant op. Richting Pirna en Meissen is er nog niet van gekomen. Dus die overige 4 deksels zou ik pas mogen plaatsen als staan ook verderop.


Tineke en Henk zijn stadsgenoten, fietsgenoten en loggenoten. Alhoewel ik niet zeker weet of Tineke een aandeel heeft in de fietsverhalen die regelmatig op het log van Henk verschijnen. Ik begreep wel dat zij delen heeft geschreven in het boekwerkje Ha-eM 329, wat dus door de brievenbus viel. Een erg leuke verassing, omdat ik (nog) geen abonnement daarop heb. Nummer 329 gaat over hun fietsvakantie langs de Elbe rond Dresden. Dus ook de Bastei en stukken van de Elberadweg. Het lijkt er op dat er regelmatig afleveringen over de omgeving van Dresden op het weblog van Henk gaan verschijnen. Voor de ongeduldigen en de plaatjeskijkers kan ik het fotoalbum van harte aanbevelen.

Het leuke is dat ik dat verhaal ook al aan het weblezen (Hier de eerste etappe met foto’s.) was bij Bob met zijn vriend A en frau HID. Laten die nu vrijwel op hetzelfde moment op vrijwel dezelfde locaties hebben gefietst. Het zou me niets verwonderen als zij elkaar onderweg getroffen hebben. Maar wisten ze dat? Voor Henk en Tineke: Bob heeft een opvallende ligfiets. Voor Bob: Henk en Tineke fietsen op 2 fraaie Gazelles en zijn wat ouder. Gaat er al een lichtje op?

Ha-eM 329 doen het ergste vrezen, want ik denk niet dat zij met nummer 300 zijn aangevangen. Sterker nog er wordt een een nummer 330 aangekondigd, waar het 2de deel van hun fietsvakantie is verwerkt. Aan de putdeksels te zien schat ik de omgeving Wismar, Lüneburg en Schwerin. Zelf heb ik de Elbe vanaf Magdeburg tot Lauenburg gefietst en ging toen verder via Lüneburg met dito heide. Eerder ben ik een keer langs de Oostzee gefietst tussen Ueckermünde en Rostock via Stralsund. Daarna stak ik over naar Denemarken. En al die plekken kan ik van harte aanbevelen. Mooie omgeving en mooie steden.

Als het meezit kom ik ook nog wel eens in de buurt van Dresden en de Bastei uit, maar de kans is dan groot dat ik dan wel even bij de Sorben ga buurten. Maar ik kan niets beloven, ook niet aan mezelf. Het gaat zo het gaat en misschien fiets ik de volgende vakantie in Noord-Engeland of Frankrijk of niet.


Pirna aan de Elbe ten zuiden van Dresden


Meißen aan de Elbe ten noorden van Dresden


Lüneburg ten zuiden van Hamburg


Schwerin tussen Lüneburg en Rostock


Wismar tussen Lübeck en Rostock

Geplaatst op 2010-06-25, in Dexelmatig, Fietsen en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Ik vind het ware kunstwerken die putdeksels daar.

  2. prachtige putdeksles xiwel,
    van mij mag je alles plaatsen :-)

  3. Misschien moet je een apart putdeksellog openen, en de mogelijkheid bieden, dat een ieder zelfgemaakte foto’s instuurt. Waarna jij bekijkt welke geplaatst worden. Heeft wel iets grappigs, die putdeksels.

  4. @Gerrit: Er zijn wel aparte putdekselsites. Daar heb ik een paar afleveringen terug naar verwezen. Vooralsnog laat ik het bij een aparte categorie en xi wel of het een vaart loopt danwel of het aardig blijft voor de broodnodige afwiseling.

  5. Ik was er zelf nooit op gekomen, maar putdeksels zijn leuk als je er op let. Ik ga dat komende week in Southport zeker doen letten. Daar heb ik dinsdagmiddag na aankomst wel even tijd voor omdat de leerlingen die daar voor hun stage zijn nog aan het werk zijn.

  6. ikziewel, ik keek op je weblog en ik zag deze topic, nu ben ik wel to the point/put, want mijn man heeft ook vele foto’s gemaakt van putdeksels, als je het linkje wilt en dus geïnteresseerd bent dan hoor ik wel van je?

  7. @Gelukspoppetje: We hebben inmiddels met elkaar gemaild. Ik wacht het af tot de putdekselfoto’s van je man weer online staan. Plak in dat geval hier de link of stuur ‘m anders per mail.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

