Aug-09: Zwerfgok 122 (Opgelost)

Nog maar eens een gokrondje. Hieronder een foto van een voormalig stationsgebouwtje:


De vraag is wederom: In welke Noord-Hollandse woonplaats trof ik dit stationnetje? De woonplaats staat nog met grote letters in de gevel uitgehouwen, die heb ik dus maar even weggeplamuurd. Dit stationnetje heeft geen echte link met Alkmaar, behalve dat het begin (of eind) van dit voormalige spoorlijntje in Alkmaar was.

Het gaat vooral om gokken en wie er het dichtst bij zit. Elk antwooord is bruikbaar en iedereen mag meerdere keren zijn gok verbeteren. Per reageerder telt de laatste gok. Bij gelijke gokken krijgt de tweede een punt minder. Opmerking zijn van harte welkom, maar schrijf niet: ‘Hier woon ik.’ zodat de rest van Nederland de gokhandoek in de ring gooit. Er kan tot en met vrijdag 13 augustus gegokt worden, daarna log ik wat over m’n fietsrondje door deze woonplaats.


Aanvulling:

Het gokken kan gestaakt. Door intensief zoeken van Cohler is het juiste antwoord al een tijdje gegeven en bevestigd door Trudy die er tegenover woont. Dwz er ligt wel een grote sloot tussen. Gokken heeft dus geen zin meer. Dit stationnetje ligt in Schagerbrug
op de voormalige lijn tussen Alkmaar en Schagen die via Schoorl en Warmenhuizen liep. Klik op de foto en je ziet de naam van het stationnetje verschijnen.

Dit stationnetje staat prima op Streetview, net als het zusterstionnetje dat nog in Warmenhuizen staat. Aan het eind van de week log ik waarschijnlijk over dit fietstochtje naar Den Helder.

De stand:

1. Cohler
2. Trudy uit Schagerbrug
3. Rob Hamelton
4. Nanos
5. Sjoerd

Een dagverslag met nog wat foto’s is hier te vinden.

Geplaatst op 2010-08-09, in Gokmatig en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Heiligerlee….

  2. Ik gok op Wijdenes.

  3. Ik gok op Medemblik.

  4. Ik gok Venhuizen

  5. Tussenstandje:
    1. Rob Hamilton (zit er nog 26,9km naast)
    2. Nanos (39,8km)
    3. Cohler (42,3km)
    4. Sjoerd (188km)

  6. Raken die cirkels elkaar niet in één punt?
    Ik zeg broertje Schellinkhout al ligt dat maar op 10 km en niet op mijn cirkel.

  7. Ik verbetergok Schagerbrug

  8. Schagerbrug! Vast en zeker! Fiets er dagelijks langs! Of heb ik een brilletje nodig?

  9. Ik lieg een beetje. Ik fiets er 6 keer per jaar langs. Anders ga ik af als een gieter als het onjuist blijkt te zijn…;)))

  10. Wat ben ik toch een onzeker mens. Ik weet het gewoon zo zeker als dat ik een vrouw ben. Ik woon er nog geen drie straten vanaf.

  11. Staakt het gokken, boven staat in de aanvulling de uitslag.

  12. Had ik nu eerst maar dit gelezen. Heb ik enig speurwerk verricht en was ik op Bovenkerk uitgekomen. Een tweede gok was op Driehuis uitgekomen, maar helaas ik val buiten de tijd.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

