Geplaatst op 2010-12-03, in Webmatig, Ximatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 22 reacties.

  1. ok, als ik eerlijk ben haakte ik af na het x icoontje voor explorer gebruikers, maar toen heb ik daarna wel heel blij op je roulerende kopfoto zitten drukken. Dat heet voor elk wat wils denkelijk :)

  2. @Jowi: IK xi dat je Firefox gebruikt, dus jij hebt al een tijdje dat icoontje gezien.
    Die wisselende kopfoto’s hebben een thema, maar ik vraag me af of bezoekers dat er in herkennen. Het zijn allemal mooie fietsroutes hier in de buurt. Daarbij eindigt steeds de weg in de verte. Er is 1 foto waarbij dat niet lukt, die met de Grote kerk en Kneppelbrug vlakbij m’n huis. Maar die vind ik te mooi om ‘m weg te laten.

  3. Ik zal onze beheerder opdracht geven om ook een mooi eigen favicon te ontwerpen.. een poes?

  4. @Cohler: Een bever of een marmot (met een ring erdoor) kan natuurlijk ook.

  5. Heeee, dat is leuk om te weten! Ik ga ook een favicon maken!

  6. super favicon.
    Wat een gedoe he?
    Wil je niet liever een eigen site? Dat je zelf alles kan bepalen? Ik wil wel helpen hoor…

  7. Ik laat dit voor de web-loggers, ik heb al jaren mijn eigen site.

  8. @Jolanda: Zelf heb ik er geen problemen mee. Maar ik was voor iemand anders bezig waar het niet wil lukken. Dwz zij gebruikt IE7 wat volgens mij onhandig is. In IE8 heb ik geen problemen. Maar nu heb ik ook de indruk dat haar favicon niet van het juiste type is.
    Het rare is alleen dat Firefox niet moeilijk doet. Dat IE8 haar favicon wel in de favoritenlijst laat zien, maar dat ie het vertikt in de adresbalk.

  9. @Laurent: Leuk en hij ( ) doet ’t bij mij goed in IE8.

  10. Ik gebruik op het moment Opera, en daar komt ie door. Bij mijn IE(7) zie ik hem niet.

  11. @Xiwel: ik heb dan ook al je tips opgevolgd.

  12. @Bob: Ik vind niet dat ik met IE7 rekening hoef te houden, die is flink op z’n retour. Nog even en hij zakt onder IE6. Zelf heb ik IE7 over geslagen. IE8 doet het redelijk goed en heeft zover ik weet geen nadelen tov van 7, wel voordelen.
    Ik las een hele discussie over het zomaar verdwijnen van favicons in IE7. Ik vroeg me af of je in IE7 wel eens afwijkende favicons ziet in zubdomeinen zoals blogspot en web-log? En of je er anders de default van IE ziet of de defaults van blogspot en web-log .
    Op de helpsite van Web-log las ik dat favicons alleen bij een betaald abonnement mogelijk is, maar dat ie ook dan alleen in IE toont als je zo’n site hebt gebookmarkt. Mogelijk geldt dat dus voor IE7 en niet voor IE8.

  13. Bedankt voor deze uitleg, ik gebruik al jaren Firefox en kom door nu toch eens IE te starten tot de ontdekking dat mijn favicon in IE dus niet werkt. Ik host mijn eigen website, maar het theme wat ik gebruik zet de favicon dus kennelijk ook alleen maar voor Firefox. Tijd voor actie.

  14. Leuk idee Xwel(ik heb nog geen opdracht gezien van CoW maar ik duik vast mijn poezenfoto’s;p)
    Alleen het gaat bij mij niet echt goed. Ten eerste kan ik niet op de foto’s clicken, click ik op je weblognaam ernaast dan ververst de hele pagina dus. Er verschijnt dan wel een andere foto, maar eerst komt dan steevast heel even de strandfoto in beeld, daarna de ‘nieuwe’foto en die wisselt dan als ik weer ververs, er zijn een stuk of 4,5 foto’s. Die met die brug in de sneeuw vind ik erg mooi.
    Ik gebruik IE, ik weet zo niet welke, de nieuwste neem ik aan want mijn laptop is vrij nieuw.

  15. @Margreet: Het klopt dat wanneer je er naast klikt, dat je terugfietst naar de thuispagina. Dan krijg je doorgaans ook een andere kopfoto. Dat het op de foto klikken niet werkt is wat vreemd. Bij Firefox 3.6 en Internet Explorer 6 en 8 doet ie het bij mij wel.
    Je kan de versie van elk programma (zoals Internet Explorer) vinden via menu Help en dan Over (or About).
    Die foto van de Hondsboschezeewering staat op de pagina zelf en via een javascript wordt er telkens een andere foto overheen geplakt. Als mensen javascript niet mogen gebruik (zoals bij 1 op de 70 bedrijven) dan blijven zij dus maar 1 foto, die van de Hondsbosche, zien.

  16. @Frank (ifg); Je hebt wel netjes zo’n link-instructie in het head-deel van je website, maar als ik die link zo intik, dan verschijnt er een foutmelding dat daar geen favicon is. Die zelfde foutmelding krijg ik als ik http://ikfotograag.nl/favicon.ico intype. Zit er ergens een hoofdletter in de bestandsnaam van de favicon of staat op nog een andere plek?
    Zelf gebruik ik meestal IE8, maar als ik iets bedenk dan bekijk ik het ook even in FF3.6. Tegenwoordig zou ik het ook moeten bekijken in Chrome7, omdat hun aandeel ook de 10% haalt. Maar ik heb slechte (niet uitschakelbare) update-ervaringen met spul van Google, dus helaas.
    Safari is daarna een browser die met 4% nog wat marktaandeel heeft, en de rest zoals Opera halen niet meer dan een half procent. Daarbij komt dat gebruikers van die browsers ook nog wel altijd ergens een IE-browser hebben staan waarop ze kunnen terugvallen. Vaak is het zo, dat als het in IE en FF werkt, het ook wel in andere browsers werkt.

  17. Hmm, dom van me..ik ging er vanuit dat als ik geen handje kreeg ik niet kon clicken ;p
    Het is IE8 dus zag ik net.

  18. Ich verstehe nur Hauptbahnhof. Leer liever Perzisch.

  19. Ik heb net ontdekt dat in ie8 bij mij van geen enkele site het favicon werkt, ook dat van jouw site niet. Ik ben nog zoekende.

  20. @Frank: Dat biedt wel onderzoeksmogelijkheden. Waarschijnlijk staat er bij jou iets anders uit- of aangevinkt in de geavanceerde internetopties. Bij deze mijn huidige lijstje. Kan jij aangeven waar de verschillen zitten, dan ga ik daar eens verder naar kijken.

  21. Bedankt voor het lijstje. Ik ga het vanavond meteen bekijken, ik had al eens gekeken bij die instellingen, maar het niet 1,2,3 gevonden.

  22. Mijn instellingen waren nagenoeg hetzelfde. Ik heb daarna alles volgens jouw lijstje ingesteld. Maar het hielp niet. Het werkte overigens alleen maar op mijn PC thuis niet goed. IE op het werk geeft de favicons wel goed weer. Het probleem zat alleen hier thuis dus. Omdat ik IE thuis nauwelijks gebruik ben ik gestopt met zoeken. Wel heb ik de Beta van IE9 maar eens geïnstalleerd. En zie alle favicons zijn er nu wel. In ieder geval bedankt. Was wel leuk zo even interactief bezig te zijn.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

