Geplaatst op 2011-09-11, in Webmatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 20 reacties.

  1. Ik heb verschillende avatars op verschillende mailadressen, maar eigenlijk boeit het me niet zo. De meeste mensen hebben geen avatar en dan krijg je zo’n nietszeggend figuurtje naast hun reacties. Van mij mag het dan ook afgeschaft worden dat hele avatar gedoe. Het is alleen leuk als iedereen een duidelijk herkenbare avatar heeft en je snel iemands reactie kunt terugvinden, maar ja, waar gaat het allemaal over?

  2. lijkt wel een msn onderzoek
    a b of c?

    het is bij mij een combinatie van de laatste twee
    de avatars vind ik inderdaad leuk, het fleurt het reactieveld een beetje op, die anders
    enkel uit type letters zou bestaan, ook leuk overigens:)

    dat wat blogsystemen daarmee doen baart me wel degelijk zorgen, maar ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is, hoe meer tegenwerking hoe vernuftiger zij weer zullen zijn in het kunnen exploiteren en controleren van ons internetgedrag
    ik denk dat er in de misschien wel zeer nabije toekomst we lelijk op onze neus zullen kijken, als de politieke situatie verandert

  3. De Avatars vind ik wel leuk, ook de gekke poppetjes. Eventuele ongemakken neem ik voor lief, op zich is de Privacy-wetgeving best helder, onder de nederlandse wet moet, vzwiw, iedere verwerking van persoonsgegevens worden aangemeld bij de privacytoezichthouder, het College Bescherming Persoonsgegevens.

    Nu weet ik niet of iemand die partijen aanspreekt bij overtreding van de privacywetten, en of er wassen neuzen (eh mazen) in de wet zitten.. Het is ongetwijfeld heel naief van mij om het “wel leuk” te vinden.. Maarja, zolang Google nog optreedt als ergerlijke opslagreus van “al uw gedrag om u daar nog jaren mee lastig te vallen” (bijv.: ooit had ik een miskraam, (daar heb ik bewust *niet* over geblogd of wat dan ook) destijds alléén naar gegoogled, sindsdien valt Google mij al bijna 3 jaar lastig met advertenties voor zwangerschappen en vroedvrouwen. Echt schandalig. Dan heb ik liever Facebook, die op basis van mijn leeftijd komt aanzetten met “menopausepillen” die ik tenminste kan wegklikken met feedback. Bij Google kom ik er niet vanaf, zelfs niet met een ander IP-adres.

    Daarbij vergeleken vind ik het, via Gravatar, bijhouden van welke blogs ik zou lezen “pinda’s.” Al hebben ze vast een beter beeld van mijn interesses dan ikzelf ;-)

  4. Keuzemogelijkheid d) Het maakt in één oogopslag duidelijk wie er reageert.

    Verder is het de vraag hoe een exploitant mijn surfgedrag te gelde kan maken als ik gravatar alleen gebruik om reacties met een plaatje van de top van een telecommunicatietoren te plaatsen onder een bijdrage op een weblog, zoals ik nu onder Ximaar doe.

    Het gebruik van gravatar is in dit geval mijn keuze.
    Maar jij hebt uiteraard alle vrijheid om te bepalen of je wel/niet wilt dat gravatar bezoeken van mij en anderen aan jouw website kan registreren.

  5. Ik had bij web-log geen plaatjes… maar op mijn huidige blog heb ik het aanstaan, en vind ik het niet storend, eerder overzichtelijk… ik zie gelijk wie er reageert… eigenlijk al door het plaatje… dus doe mij maar C…

  6. Ik ben er mee gestopt om bij mijn reakties mijn echte mail-adres te zetten. Ik krijg een hoop spam in mijn mailbox, en ik vermoed dat dat er mee te maken heeft dat ik mijn mail-adres op allerlei websites heb laten slingeren. Het mail-adres is dan wel niet zichtbaar voor een simpele bezoeker, maar voor een hacker-programma is het geen enkel probleem om mail-adressen van sites te filteren.
    Vanweg de spam heb ik ooit een nieuw mail-adres genomen. In het begin ging dat goed, maar nu is het weer net zo erg als vroeger. Ik geef nu dus altijd in als mail-adres bob@geenspam.com en hoop dat de spam over een tijdje uitdooft.

    Vwb de avatars: op zich vind ik die wel leuk, maar het is het mij niet waard om daarvoor mijn echte mail-adres in te geven.

    Ik kan natuurlijk ook iedere keer zo doen, maar dat is me teveel moeite:

  7. Het werk niet :-(

    En ik had nog wel zoveel moeite gedaan mijn plaatje in de reaktie te friemelen.

  8. @Bob:

    Wilde je zoiets doen?

    Kan hier met html.

  9. Iedereen zijn eigen gezicht en/of stem, da’s toch heel natuurlijk? Vooral in lange reaktiedraden erg prakties. Of om ergens een bekende te spotten waar je die anders niet had opgemerkt.

    Dat Gravatar en Google mijn bezoekgedrag exakt bijhouden zit me eigenlijk niet lekker. Waarom kunnen alle blog-sites standaard niet één of ander protokol invoeren waarbij bezoekers gewoon per bezoek hun avatar meesturen? Dus niet via een centrale bigbrother!

  10. Privacy en anonimiteit vind ik belangrijk. Jammer genoeg zal het een voortdurende strijd zijn waarbij ik vermoed dat de grote bedrijven telkens een grote stap voor zullen lopen.
    Helemaal uit de www blijven is daarbij nu niet mmeer mogelijk.
    Op het web en in werkelijkheid heb ik niets te verbergen de grote bedrijven meestal wel. Dat maakt het moeilijker om uit de gebruikte truckendoos te ontsnappen.
    Bezorgde groet

  11. Het is niet zo dat je e-mail adres ergens zichtbaar wordt. Het komt in de database van het blog terecht, maar het wordt niet zichtbaar voor anderen. Bezoekers aan je blog zien alleen een ge-encrypt e-mailadres waar ze niks mee kunnen. Gravatar komt te weten welk blog je bezoekt als je een reactie achterlaat, maar volgens mij beloven ze niets met die informatie te doen. Overigens is die reactie voor de hele wereld te zien, dus zo interessant is die informatie niet.

  12. @Ximaar: Ja, dat wilde ik en ik heb ook de html-code ingegeven die op een andere website prima functioneert. Met img en source enzo. Hier in het reaktieveld schijnt het anders te zijn.

  13. In deze thread is te lezen dat bij wordpress de html van de reageerders gefilterd wordt, en dat alleen de administrator zelf plaatjes kan embedden.

    http://forum.wordpress-deutschland.org/konfiguration/52656-html-code-kommentaren.html

  14. @Bob: Je hebt gelijk. Ik heb dat plaatje er in het beheer bijgeplaatst. Dacht aanvankelijk dat ik een html-foutje had gemaakt. Net deed ie het bij mij overigens weer wel. Ik ga dat artikel eens lezen. In de instellingen vind ik niets.

  15. @Knutselsmurf: Ik denk niet dat Gravatar, Yahoo, Google, Facebook of wie dan ook in niet 1 enkele reactie geïnteresseerd is. Als er al iets mee gebeurt het meer is dat zij kunnen zien hoe vaak je op een bericht komt met een bepaalde tag of met voor geïteresseerden specifieke woorden. Bijvoorbeeld als een bericht veel het woord iPad voor komt en je plaatst daar een paar keer een reactie met een specifiek mailadres, dat zij dat kopelen en dus denken dat je daarin geïnteresseerd bent. En voor iPad kan je bijvoorbeeld ook een bepaald type medicijn of weet ik niet wat invullen.

  16. Mij interesseert het niet zo bar veel: ik heb geen avatar en ben ook niet van plan er een aan te maken. Wat dat volgen van je surfgedrag betreft: ik heb zo het idee dat dit al op zoveel verschillende manieren gebeurd dat een manier meer of minder eigenlijk ook niet zo veel uitmaakt, hoe vervelend je het ook mag vinden er is niet of nauwelijks aan te ontkomen.

    @knutselsmurf: “Overigens is die reactie voor de hele wereld te zien, dus zo interessant is die informatie niet.” Het is waarschijnlijk ook niet de reactie die ze interesseert maar waar die is achtergelaten. Dat zegt iets over je interesses en jouw interesses zijn handelswaar voor mensen die iets verkopen dat bij die interesses past. Iemand die veel reageert bij Xinix zou bijvoorbeeld meer dan gemiddeld geïnteresseerd kunnen zijn in fietsen en die kun je dan mooi wat reclame voor fietsen, fietsvakanties, fietsverhuur etc op zijn dak sturen.

  17. Eigenlijk doe ik altijd maar wat, soms met, soms zonder en ook wel eens anoniem. Alles met een gmail adres waar een goed spam filter in zit. Google mag me volgen want ik let niet op de ads, firefox leegt zichzelf als ik afsluit en ccleaner doet de rest (denk ik).Wat men met mijn visites aan moet ik zou het echt niet weten want het interesseert me niet dus optie c is prima wmb.

    Ben je al op vakantie en heb je zo’n standaard op je stuur waar je laptop in past zodat je tijdens het fietsen door kunt blijven bloggen of…..?

  18. Ik twijfel. Vond het knap van mezelf dat het is gelukt een Gravatar te maken (na veel gepruts) maar weet niet of ik ‘m ga houden. Big brother is watching me everywhere lijkt het wel. Maar ik twitter en face-book niet, dat scheelt.

  19. Ik geef niet om avatars, kan ook heel goed letters lezen.
    Vermoedelijk zal de CIA op den duur de enige zijn die toegang heeft tot de webminlog-blogs.

  20. Avatars zijn wel leuk maar het is onverwachts moeilijk een goeie te vinden.
    Op een andere weblog heb ik mijn gezicht van lang geleden als herkenningspunt staan; beetje vals:-))

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

