Jan-15: AZ Speelt Niet

Zie hier een foto die ik afgelopen week bij de Alkmaarse Kwantumhal maakte.

Letwel dat dit het complete setje voetbalmeuk was wat zij hadden uitgestald. En als je goed oplet zie je maar 2 ploegen, 70% PSV en 30% Feyenoord. Dus geen AZ en zelfs geen Ajax. Kan best zijn dat die uitverkocht zijn, maar volgens mij heeft in elk geval AZ er nooit tussen gestaan.

Alkmaarders vinden het zeker leuk dat AZ rond de jaarwisseling bovenaan stond in de competitie. Ze hebben ook fans die trouw het stadion bezoeken. Toch vind je er weinig van in het stadsbeeld. Er is een voetbalzaakje in het straatje van mijn favoriete Indonees en ik kan moeiteloos zeggen dat die Indonees veel bekender is.

Dat voetbalzaakje schuift ook steeds op. Aanvankelijk dacht ik dat het wegens gebrek aan inkomsten was; ik zie er vrijwel geen klanten. Maar bij de laatste verschuiving is het weer een groter pandje geworden. Daarbij is het nu wel een AZ- en Ajax-fanshop. Van AZ alleen kunnen ze duidelijk niet rondkomen.

En als ik in de stad kijk, dan wint AFC het ruim op graffitigebied. Die club speelt veel meer en vooral bij de jeugd. Menig verkeersbord en afvalbak is door deze spuitlummels van de letters AFC voorzien. Kunstmatig stelt het weinig voor, dus geen foto’s. Officieel heet die club AFC’34 ofwel Alkmaarse Footballe Club opgericht in 1934.

Ik vond nog wel een aardige foto van het Graffitipand waar wel iets van AZ te vinden was.

Maar ook deze is niet langer dan 1 maand te zien geweest en is daarna weer met was ander overspoten.

Geplaatst op 2012-01-15, in AZ-matig en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Als je nou echt dacht dat je hier in heerlen of kerkrade bij de kwantum Roda JC kleuren zou vinden… Nee dus.

  2. @Sjoerd: Hoe zou dat nou toch kunnen? :-)

    (Zelf denk ik dat Kwantum een restpartijtje heeft opgekocht en dan kom je al snel bij PSV en Feyenoord.)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

