Mei-11: Aardige Auto


Deze Peugeot D4B uit 1963 rijdt op benzine, heeft 4 cylinders – 1468 cc – 30kW, weegt leeg 1800kg en staat te boek als kampeerwagen met 6 zitplaatsen. Ik kwam hem tegen in Warmenhuizen waar hij netjes voorrang aan me verleende en iets later trof ik hem geparkeerd in Schoorl.  Strak in de verf alsof ie zo uit een kartonnen Dinky Toys-doosje kwam.

Ik moest meteen aan Sjoerd’s virtuele garage denken en vroeg me af of er al zo’n exemplaar in te bewonderen is. Maar als Frutbus 0.2 zal ie het ook aardig doen.

Geplaatst op 2012-05-11, in Overmatig, Regiomatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. bij mij kun je hem niet vinden, maar ik vind het een pracht exemplaar… mijn virtuele garage waardig.

  2. Nog nooit zoiets gezien! Vind het wel een lief karretje!

  3. Ik hoop dat ik op tijd was met verwijderen van het vinkje voor notificaties per mail van nieuwe reacties! Ik word helemaal platgebombardeerd met mails! Is dat niet in de instellingen te verwijderen?

  4. Een duizelingwekkend mooie bus, waarschijnlijk ontworpen in de tijd dat “designer” nog geen beroep was, maar een neventaak van de boekhouder.
    Met 1800 kilo op die flutbandjes hoop ik dat hij niet al te snel kan.

    BTW: Wat een prachtig kenteken; origineel of photoshop?

  5. Ximaar, help! Ik krijg weer een mail. Ik durf nergens meer te reageren, ik word gek van alle mails!! Weet jij raad?

  6. @Margo: Ik had dat al onder wat andere berichten op dit blog gezet. Bij mij kan je het vak voor de mail leeglaten. Krijg je ook geen mail meer. Uitvinken is ook een mogelijkheid. Dat kan je doen als je een reactie plaatst en er 2 vinkhokjes onder verschijnen, waarbij beide uit kunnen. En natuurlijk optie 5, een fake-mailadress invullen zoals zoutop@wordpress.com, waardoor de mails naar wordpress.com gestuurd worden. :-)

    Je moet het dus allemaal zelf ondernemen, ik kan dat niet voor anderen doen. Als dat kon, dan was het al lang en breed weg aangezien ik er een pesthekel aan heb.

  7. @Fruttekoek; Gewoon in Microsoft Paint versie 0.0 bijgewerkt omdat ik net als Google een beetje de privacy wil beschermen. Daarbij is dit mijn favo-kenteken. :-)

  8. Ik had de vinkjes weggehaald en dat maakt dus niets uit.

  9. Gereageerd met niet bestaand emailadres en zie de reactie niet. Mogelijk in het spamfilter?

  10. Ik vindt het nummerbord wel grappig, echt iets voor een BOB.

  11. Een grappig busje, met die opvallende neus.. Kende ik niet of ik lette nooit op.
    Hij doet denken aan de speelgoedauto’s van Suzuki.
    Zal niet meer te koop zijn, lijkt me. Bij de oldies-verzamelaar misschien.

  12. @Margo: Beide reaxi’s ontspammed, volgens mij bestaat dat mailadres wel. Je ka hier het mailvakje ook leeglaten, dan kom je als het goed is niet in de spam.

  13. Test zonder emailadres

  14. Volgens mij loop je wel gehoorbeschadiging op als je op vakantie gaat in zo’n busje.

  15. @Laurent: Dat viel me aan de buitenkant erg mee. Nou reed ie niet hard en misschien gaat ie boven de 50 wel erg tekeer.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

