Jun-21: De TrapAuto

Mijn hoofd staat niet op zwaarloggen, dus maak ik me er deze keer weer eens van af met een contraptie in de categorie rijwielmatig.


De ‘trapauto’ hierboven kwam ik anderhalve maand terug tegen tijdens m’n rondritje langs de Limmer bloemenmozaïeken. Mozaïekmatig had ik daar destijds foto’s zat van en heb ik deze maar even bewaard.

En wie wat bewaard, krijgt een huis vol rommel of een harde schijf vol fraaie foto’s.

Neemt niet weg dat het een grappig ding is dat 85 km/h gaat en waar je in mee kan trappen. Hij heeft een auto-kenteken en een paar straten verder reed ie me tegemoet. Door zijn breedte moest ie achter een geparkeerde auto wachten om mij voorrang verlenen. Ik heb mijn hand opgestoken, dus de bestuurder snapt vast wel dat ik er over zou gaan loggen.

Voor de doorklikkers vond ik nog een webpagina van deze lightweight elektrieke cabriolet.

Geplaatst op 2012-06-21, in Regiomatig, Rijwielmatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Een autokenteken is verplicht op voor en achterzijde. Op de voorzijde zie ik niets, en dus zal het wel iets anders zijn.

  2. Sjoerd: Ik zag alleen een groot geel kenteken aan de achterkant, en ik meende dat ik er een foto van had gemaakt. Jammergenoeg niet. Zo kan ik ook niet bij de RDW kijken wat die er over aangeeft. Mijn indruk is dat ie meelift met de motorfietsen die ook alleen achter een kenteken hebben.

    Via fotozoeken heb ik er een met kenteken gevonden. Kenteken is standaard langwerpig zoals ik mij meende te herinneren. Bij RDW staat die vermeld als ‘Drieweilig motorrijtuig’ (L5e) 3kW, 293kg, BPM 0 euro.

  3. @Fruttecook: Bekeken. Die heb ik destijds schijnbaar gemist.

  4. 85 km per uur.?? Zozo, das niet niks. Heeft ie wel elektrische ondersteuning?
    En hoe kan de bestuurder snappen dat jij erover gaat loggen? Kent hij jou?

  5. @Margo: Dat was een zware aanname mijnerzijds. Ik denk niet dat ie me heeft zien fotograferen. :-)

  6. Geweldig, ik heb er ook al van gehoord en het verder uitgezocht. In het Limburgse Wellerlooi aan de Maas zit er ook iemand, die ermee bezig is. Hij heeft ook een filmpje van een proefrit op youtube geplaatst.Voor de Twike zijn verschillende soorten Li-Ion-Accu’s verkrijgbaar. Maar dit beestje is een peperduur pleziertje. Een echt hebbedingetje voor degene die het kan betalen. Dus niet voor mij, ik ben een arme hond :-(

  7. @Patricia d’Allemagne: Ik ben dan weer te rijk, waardoor ik geen haast heb en best gewoon kan fietsen.

  8. I use a Twike 3 in Wassenaar.
    Essentially this minimalist car reduces your carbon footprint when commuting around and above 20km saving you from taking a shower or driving a heavier vehicle.

    Yeah, sorry Teslas and other car above 600kg for single person commuting probably as a higher carbon footprint and other side effects compared to 2 to 7kWh 85kph speed limited vehicle assisted with pedals.
    let’s keep an open forum discussion for eCO2, GHG facts supported expertise somewhere.
    For the moment this T3 still registered in France a motorbike-tricycle-car hybrid, registration at the rear, I am considering lowering its registration to less than 30kph acceptable on NL fietspad (blue insurance sticker can be used without a driving licence).
    The fact is remains expensive to buy is its low production (1500-ish), be my guest to team up for higher production contacting FineMobile team. I had mine since 2011 till now (2020) without major headache. I had a small trailer adaptation to carry it practically over longer distances.

    NB: In my mind a Sinclair “C5” has not much to compare with a Twike “T3”. Not only T3 has been produced since 80’s and keep selling and service remains available, the “C5” may be considered a failure by some, it keeps the driver exposed to the weather conditions, you may just as well keep using a bicycle all year round to feel the difference, yet some people just don’t like cycling. Consider the weather protection minimalist single person mobility made in the Netherlands as an alternative without paddling https://www.evmobility.nl/product-page/lef-3

Reaxi - Mailadres hoeft niet. Zie: Ximaar?! ↑↑

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s