Aug-12: Duitsland-Nederland

Het begon vanmiddag al goed, toen ik dit Duitse Ei aantrof op mijn wandelroute naar de bieb en super. Op die manier wordt bloggen je wel heel erg makkelijk gemaakt. Moest dus op de foto, al was het maar om Sjoerd (die op de grens Nederland-Duitsland woont) een plezier te doen:



Daarbij hoefde ik niet eens iets op te zoeken daar de autobezitter zelf aan car-windows-blogging deed:

Okay toch maar even gekeken bij het RDW en die melden dat dit machientje 300cc is en 3 jaar tot 1960 in de etalage heeft gestaan. Meer info hier, met een leuke animatie van de voorinstap.

Uit de bieb terug was ie ‘m gepeerd, op dezelfde plek stond een recenter koekblik. Goed dat ik dat fotomaken niet tot de terugweg had uitgesteld. Achteraf stond de vertrektijd op het op z’n parkeerbonnetje, maar dat zag ik pas net bij het bijsnijden.

Vanavond trad er een Duitse Nederlander of een Nederlandse Duitser hier op het plein op: Sven Ratzke. Ik had er nog nooit van gehoord, maar na wat youtuben leek het me minstens wandelingetje waard. Behoorlijk verknipt en dat voerde hij met zijn pianist en basist prima uit. Ik ben dus tot het eind blijven kijken. Vooral de pianist Charly Zastrau vond ik erg goed. Die speelt ook in dit stukje, waarin nog een aardig grapje over Marburg zit. Gisteravond had ie een Leuk stukje over Sarkozy en Merkel, waarbij hij een fraaie Sarkozy-imitatie in huis had. Helaas kon ik daar (nog) niets van vinden op youtube.

Het klonk deze keer ook beter dan de vorige zaterdag, toen er 2 piano’s een wedstrijdje Canto Ostinato speelden. Na ruim anderhalf uur waren die tegelijk klaar. Dat vind ik op zich al een hele prestatie. En anderhalf uur vingers op en neer zou toch ook flinke RSI op moeten leveren. Helaas stond toen was het geluid te zacht. Je moest er echt voor staan, anders wonnen de krijsende meeuwen en het tingelende carillon het. Die laatste speelt elk kwartier een deuntje, waarbij die op de hele uren best wel lang is als je dat niet door Kees Wieringa en Polo de Haas wenst te horen. De componist van dat herhalende pianostuk is Simeon ten Holt en die woont hier om de hoek in Bergen.

Die De Haas is trouwens Ridder in de orde van de Nederlandse Leeuw. Die zwem-Ranomi is dat ook al sinds haar 18de. In England zou ze dus aangesproken moeten worden met ‘Dame’. Volgens mij was ze destijds nog welpin. Het verklaart wel waarom ze zo van Bea houdt en het Wilhelmus in zijn geheel meezingt; die is gewoon 4 jaar eerder royaal omgekocht. Dat brengt me weer terug bij de Olympische Spelen waar ik net het laatste kwartiertje zag van de hockeyfinale Duitsland-Nederland. Zoals na gisteren te verwachten was verloor Nederland. Prima, want het gastland onnodig verNederen hoort voor mij niet bij de Olympische gedachte.

Bij aanvang hoorde je bij Ratzke behoorlijk wat meeuwen krijsen, ze waren weer op volle sterkte aanwezig. Maar aan het eind van de voorstelling waren die allemaal vertrokken. Ratzke is duidelijk stukken effectiever dan ons ‘voortvarende‘ Stadsregering.

Geplaatst op 2012-08-12, in Alkmaar, Kunstmatig, RTV-matig en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Zo vlak bij het centrum woon je qua rariteiten toch wel super, prachtig die BMW. Kan me ze nog wel herinneren net als de Messerschmitt en volgens mij was er nog een type maar daar weet ik de naam niet van. Overigens was fl. 3695,- een gods – vermogen in die tijd voor meer dan 99% van de bevolking, veel kwam je ze niet tegen dus…

    mvg

  2. Ha ha ha, hij is goed!

  3. Bij het zien van deze BMW Isetta loopt het kwijl mij uit de mond. De kleurencombinatie is fabeltastisch.
    En zo’n ei blijkt ook nog eens een goede inverstering te zijn.

  4. Uitverkoop bij de botsautotent? :-)
    Maar serieus, ik vind hem prachtig en knap duur voor die tijd!

  5. …. ik ben toch wel benieuwd wat ik in mijn vorige reactie met een “inverstering” bedoelde?

  6. @Bertie: Het is gewoon een motorfiets, waarbij je met z’n 2-en in 1 grote integraalhelm zit. Ik heb trouwens de link naar die isetta-website aangepast zodat je op een pagina komt met een animatie van de voorinstap.

  7. @Fruttekoek: Was me niet eens opgevallen, sloot naadloos aan op mijn thislexi.

  8. Bedankt voor het plaatsen, deze was me inderdaad nog niet voor de lens gekomen. Die moet volgens mij van een omgebouwde Duitser zijn, Proost verzin je toch niet…

  9. @Sjoerd: Ik verzin dat wel, zie ook deze. Via paint hang ik er mijn eigen nummerplaat op om de pravacy van de eigenaar te beschermen. :-)

  10. Grappig ei! Canto Ostinato is een prachtig stuk. Maar je moet er niet te lang naar luisteren.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

