Aug-26: Zweefwijzer Mark-II

Eerder heb ik deze gemaakt voor de verkiezingen van 2006 en bij deze gaat ie opgewaardeerd in de recycling (herfietsing) voor de komende verkiezingen.

Het oorspronkelijke idee was van Zweefmakreel en na flink speuren heb ik die hier teruggevonden.

Dus speciaal voor de zwevende kiezers:

Tuur er een tijdje naar en druk dan op de Esc-knop (die bij de meeste toetsenborden linksboven zit). Ben je het toch niet met deze uiterst uitgebalanceerde keuze eens, druk dan op functietoets F5 en even later wederom op Esc voor een second opinion (2de opinie).

(Werkt in Internet Explorer, FireFox en Safari, voor Chrome heb je een extensie nodig om Gif-Animaties te pauseren via de Esc-toets,)

De spotprent hierboven is van Tom en komt uit 2002. Zweven is nu eenmaal tijdloos.


Fokke en Sukke kwamen een week later met deze uiterst toepasselijke spotprent. Mens en Spiritus had ik niet in de Zweefwijzer opgenomen omdat ik hen geen kansen toe dichtte, maar nu brengen Fokke en Sukke me toch aan flink het twijfelen.

Geplaatst op 2012-08-26, in Kiesmatig en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 15 reacties.

  1. Ik kan drukken wat ik wil, maar hier reageert er niets…

  2. @Sjoerd: Bij moet doet ie het in Internet Explorerer en Firefox en nu ik het heb nagezocht moet Safari dit tegenwoordig ook ondersteunen. Alleen Google Chrome doet het niet, daar is wel een Gif-stop extensie voor, waar ik bovenin een link naartoe heb geplaatst. Ook handig om andere irritante animatie gifjes in reclames mee te stoppen.

  3. Ja hij doet het ook op de iPad. En het maakt niet uit met welke vinger! :-D

  4. Ja, echt iets voor Zweefmakreel.
    Esc helpt met teen :-) maar voor een second and next opinion zet ik hem niet meer aan. Een mens wordt toch al gek van de verkiezingskletspraatjes.

  5. @Bertie: Helaas kan ik die van zweefmakreel niet meer bovenwater halen. Maar zo ver ik me herinnerde ging die heel langzaam en moest je je ogen dichthouden en pas een seconde of 15 kijken welke poster werd getoond. Destijds had ik dat ‘verbeterd’ met start- en stop-knopjes op de pagina, maar dat werkte alleen in Internet Explorer en Opera. Die optie laat WordPress niet meer toe, maar zo met de Esc-knop werkt het ook, behalve bij Chrome.

  6. Op Chrome doet hij het inderdaad niet. Maar eh … ik heb die Zweefwijzer niet meer nodig, want ik héb al gestemd. In het buitenland mag je eerder.

  7. In Google Chrome doet hij het inderdaad niet; geen behoefte aan die extensie; ik heb ook firefox en IE tot mijn beschikking, dus heb het daar maar even geprobeerd.

  8. Voor veel mensen is dit wel de kieswijzer bij uitstek ;-)

  9. Mooi zeg, de eenarmige bandiet. Bij mij twee keer Buma. Daarna probeerde ik het nog een keer om te kijken of hij niet steeds op Buma eindigde, maar toen was het GL.

    Trouwens, ik wil heel graag een heel interessant logje van jou over het overlijden van Neil Armstrong.

  10. @Mack: Daar moet ik nog eens over nadenken. Ik begreep dat hij van de USADA zijn Maanlanding in moest leveren bij Buzz Aldrin. http://www.speld.nl/2012/08/25/armstrong-moet-maanlanding-inleveren/ Verder bemoei ik met eigenlijk nooit met trompetmuziek. :-)

  11. Er zijn ook boze tongen die beweren dat het John Glenn was. Dat later pas uitgemaakt is hoe ze de hierarchie zouden bepalen richting aarde.

  12. @Mack: En er zijn nog steeds mensen die er van overtuigd zijn dat alles in een studio is opgenomen.

  13. In een woestijn, aldus een zwager. Dat denkt hij nog steeds.

  14. Ik dacht vroeger dat dat alleen gekken waren, die dat dachten. Maar ik weet inmiddels beter. Waarom kun je tijdens dat maanfilmpje dwars door Neil heen kijken?

  15. @Mack: Dat zal wel iets met reflectie op een glazen wand geweest zijn. Zo heb ik ooit 40 UFO’s boven het Hoogoventerrein zien zweven. Moet ik nog eens over bloggen al was het maar voor Margo.

    Destijds was ik trouwens zo doorShowroom overtuigd. :-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

