Sep-30: Wissellied

Ik heb mijn wisseltegeltje uit de zijkolom gehaald en vervangen door het ‘Wissellied’. Dat is niet meer dan een link naar een Youtube-nummer die ik het beluisteren waard vind. Het gaat dan vooral om nummers die je weinig hoort en toch erg mooi danwel apart zijn. Het is de bedoeling dat ik wekelijks een link naar een ander nummer plaats.

Het is nu week 40 en ik vang aan met een lied van Mari Trini, dat ik al zeker 40 jaar niet meer heb gehoord. Is volgens mij wel in de tipparade geweest, maar bakte er niets van in de Top-40. Toevallig stuitte ik op Mari Trini toen ik wat anders op Youtube zocht en toen was het nog flink speuren naar het juiste nummer dat ‘Amores’ heet en uit 1970 stamt. Via de zijkolom van Youtube is meer van haar te horen, maar dat is hier nooit uitgebracht.

De volgende keer geen text en uitleg. Ik plaats dan gewoon een ander nummer en voeg die ook toe aan het lijstje hieronder. Door te klikken op de text ‘Wissellied’ kom je in dit bericht voor eventuele reaxi’s.

Wk 40: Amores (1970)Mari Trini
Wk 41: Caravan (1990)Mike Batt
Wk 42: Mannenwereld (2002)Freek + MPO
Wk 43: The Love Inside (1980)Barbra Streisand
Wk 44: Lift the lid (1976)Nazareth
Wk 45: Bastians Happy Flight (1984)Doldinger/Moroder
Wk 46: Voyage Voyage (1987)Desireless
Wk 47: A Walk in the Sky (1967)Flowerpot Men
Wk 48: Resonant Chamber (2005)Animusic
Wk 49: Apartheid (1993)Karin Bloemen
Wk 50: Father & Son (1970, 2007)Cat Stevens
Wk 51: Suite Clouds Rain (1973)David Gates
Wk 52: Nah Neh Nah (1990)Vaya Con Dios
Wk 01: Sleepy Shores (1972)Johnny Pearson
Wk 02: Stairway To Heaven (2012)Heart (Zeppelin)
Wk 03: De zusters Karamazov (1957)Drs. P. (speciaal voor Christina Applegate-Bundy)
Wk 04: Troy (1989)Sinéad O’Connor
Wk 05: Fragilidade (1987)Sting
Wk 06: Agata (1970)André van Duin

Geplaatst op 2013-09-30, in Overmatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Het is idd een mooi stukje muziek met idem foto’s erin verwerkt

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

