Okt-18: ‘no public comments’

Een paar dagen terug zag ik bij Mack rechtsboven:

Bemoeials
There are no public comments available to display.

Normaal verschijnt daar een overzichtje van de laatste reacties. Moeiteloos gaf ik Mack de schuld. Waarschijnlijk iets fout aangevinkt. Daarna het door hem gekozen thema, omdat ik later de melding ook op andere wordpress.com-websites voorbij zag komen. Zelf had ik er op dit blog geen last van.

Maar dat veranderde gisteren. Toen waren ook bij mijn (deze en een andere) weblogs de lijstjes met de ‘Recente Reaxi’s’ leeg. Dus dan toch maar eens buurten op de fora van WordPress.com. Daar werd redelijk geklaagd over dit probleem en er werd aangeraden om de blogs in te stellen zoals ik dat heb; zonder het tonen van Gravatars (de kleine vierkante plaatjes die je bij het reageren aan je mailadres kan koppelen).

Dat heeft dus even geholpen, want ook de gravatarvrije blogs zoals deze hebben inmiddels last. Dus in het beheer eens geprutst met het uit- en inscahekelen van deze widget en daarbinnen wel of geen Gravatars tonen. Het hielp tot nu toe geen biet. Best jammer, want ik gebruik het om te zien of er verse reaxi’s zijn. Bij andere WordPress.com-blogs zoals o.a. die van Mack, Rob, Laurent, Henk, Thérèse en Wim doe ik dat ook regelmatig en ik grijp dus ook daar behoorlijk mis. Het gaat inmiddels om alle WordPress.com-blogs. Eigen domeinen met WordPress hebben (nog) geen last.

Ik kan dat voor mezelf oplossen door een mailtje te laten sturen bij elke reaxi. Dat staat nu uit en voorlopig laat ik dat nog even uit in de hoop dat WordPress.com dit probleem herstelt. Want in het forum staat wel dat zij er aan werken.

Geplaatst op 2013-10-18, in Webmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Dat schiet dus lekker op. Net na het publiceren van het bovenstaande bericht zie ik hier weer het lijstje met ‘Recente Reaxi’s’ opdoemen. En ook die bij mijn andere blog doen het weer. Bij Mack echter nog niet en dat houdt in dat de tijdelijke omheenwerk-optie, te weten het uitschakelen van de Gravatar-plaatjes, wederom kan worden aangeraden. En dan zal je net zien, dat wanneer je dat hebt ingesteld, het ook daar inmiddels is opgelost. Zo werkt nu eenmaal de 314e wet van Murphy

  2. Ze zijn steeds aan het kl*ten bij WP, en dat is jammer, en nergens voor nodig. Op mijn blog geen last maar, maar wel super irritant dat ze na het reageren moeilijker te maken ook de reacties niet in een lijst tonen. Wat willen ze daarmee bereiken?
    Groeten vanaf Kreta.

  3. @Margo: Ik had daar een vermoeden over, maar nu het bij mij weer werkt kan dat vermoeden wel eens onjuist zijn en hebben we gewoon te maken met een fout die ze weer zullen oplossen. Dat reageren moeilijker maken is prima te omzeiler door Gravatar te dumpen en reageeropties binnen blogs goed in te stellen. Ik heb daar dus geen last (meer) van.

    (Wel lag mijn vermoeden in hetzelfde gebied, te weten de facebookificatie van WordPress/Gravatar. )

  4. En huppekee weer verdwenen. Het probleem is duidelijk nog niet opgelost.

    Inmiddels begrijp ik dat deze lijstjes alleen worden getoond als je ingelogd bent en geen gravatars in het lijstje toont. En ook dat je het alleen ziet op je eigen weblogs. Bij WordPress.com dachten ze het te hebben opgelost. Er is duidelijk nog veel mis en mijn vermoeden dat dit een manier is om mensen te dwingen lid te worden van blogs en ingelogd te blijven zodat WordPress je op een Facebook-manier kan stalken begint meer uit te komen.

  5. Ik heb er gelukkig geen last van, maar ik draai dan ook op een eigen domein.

  6. Bij mijn eigen gehoste blog inderdaad geen problemen hiermee. Ik gebuikt overigens ook de widget niet maar eigen code om avatars te tonen. Zolang dat dat goed gaat gaat dat goed.
    En op wordpressblogs gebruik ik een alternatief e-mail adres omdat wordpress een samenwerkingsverband is aan gegaan met Gravatar..

  7. Status: Inmiddels is het hier en op de meeste andere wordpress.com-blog alweer een tijdje goed. WordPress.com wordt gebruikt om te kijken wat er met WordPress mogelijk is en hoe gebruikers er mee omgaan. Dat is dan ook de reden dat het gratis is. Wat hier de bedoeling van was is me niet geheel duidelijk. Misschien was het gewoon een foutje, naar het kon ook dat ze (zoals ik eerder tikte) bezoekers meer willen dwingen te registreren en ingelogd te blijven. Een truc die Facebook van meet af aan heet gebruikt.

    Maar het is weer teruggedraaid en mogelijk omdat er teveel protest kwam voordat het ook maar goed werkte.

    Het malle is wel dat alleen het blog van Mack nog steeds niet goed werkt.

  8. @Redstar; Bij Gravatar kan je ook het beste een apart mailadres gebruiken van bijvoorbeeld gmail en je gewone mailadressen bij hen weghouden.

  9. Volgens mij is het allemaal weer achter de rug.

  10. Ik heb niets gemerkt van dit ‘ongemak’. Ik lees er nu voor eerst iets over. Hopen dat het zo blijft.

  11. @Mack en Koen: Het is nog niet geheel opgelost. Zo zijn er nog problemen met afgeschermde blogs. Maar ook die van Mack en Laurent tonen nog steeds niet hun lijstjes, ook niet als ik wel ben ingelogd. Dat Mack het wel bij zichzelf ziet zal komen omdat hij ingelogd is bij WordPress en/of Gravatar. Gebruik maar eens een computer van de buren en je ziet nog steeds het bovenstaande berichtje.

    Meer info op het forum van WordPress.com

  12. Het probleem is bij mij weer teruggekeerd.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

