Sep-30: Cataloguswaarde

Deze foto maakte ik een paar maanden terug hier om de hoek net buiten de binnenstad.

Deze -door BMW gemaakte- Rollce Royce Phantom FK61 heeft volgens de RDW een cataloguswaarde van 648.000 euro (inclussief BPM en BTW). Daarmee is ie veruit de duurste die ooit op mijn geheugenkaartje is beland.

Destijds nam ik ‘m op de foto omdat ie op zo’n Greenwheelsplek stond. Tenminste dat dacht ik. Op die plek boven de parkeergarage schijnen ook nog een paar gewonen parkeerplaatsen te zijn.

Als tegenhanger deze fiets die ik nog wat eerder hier ruim binnen de binnenstad trof:

Een echte President vouwfiets met een cataloguswaarde van 104 euro. En dat is ook inclussief BTW en het toegevoegde bronzen kapstok-ornament. Iets dat bij de bovenstaande Rollce Royce elektrisch naar binnen zakt als ie geparkeerd staat.

Geplaatst op 2014-09-30, in Alkmaar, Milieumatig, Overmatig, Rijwielmatig en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Sjonge, wat een kar, de auto bedoel ik. Ik kan wel zeggen dat het overdreven luxe is maar eerlijk gezegd zou ik zo’n ding best wel eens willen uitproberen.

  2. Tsja, wie het breed heeft…

  3. Het zal allemaal reuze comfortabel en luxe zijn. Maar mooi …. Geef mij mijn Fiat 500 dan maar! :-D

  4. Het vervelende is dat je altijd twee parkeerplaatsen nodig hebt met zo’n wagen. Dat leidt tot exorbitante parkeerkosten.

  5. @Emigrant: Met in de eerste jaren een afschrijving van 50 euro per uur maken dergelijke autorijders zich daar niet zo druk om lijkt mij. ;-)

  6. Ik zou het erg toejuichen als dit soort vehikels verboden zouden worden.

  7. Leuk, ik was dat logje vergeten! Ik heb een rode, een heuse Fiat!

  8. Ik heb er ook zo een maar niet met zo’n decadent ornament op het spatbord.

  9. Het bronzen ornament wil ik ook wel op mijn nieuwe fiets.

    Vrolijke herfstgroet,

  10. @Rob: 7,40 nieuw . Bij de kringloop zal je ze goedkoper kunnen vinden

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

