Okt-19: Tegeltjes-“Wijsheden”

Oplettende lezertjes zullen gemerkt hebben dat ik na mijn vakantie het vakantietegeltje in de zijkolom vervangen heb door m’n eerdere wisseltegeltje. Over een paar maanden vervang ik die vast door iets anders, dan zullen jullie (en anders ik wel) dat ding zat zijn. Ooit had ik bedacht om de inhoud ervan regelmatig te verversen. Dat is niet zo moeilijk, behalve dat ik weinig spreuken zie of me te binnen schieten die in aanmerking komen en passen bij de inhoud van dit blog. Het volgen van Loesje (die er een tijdje naast hing) hielp ook niet echt.

Een jaartje terug kwam ik deze tegeltjesmuur in Zuid-Scharwoude tegen:

Het is in een achterafstraatje en ik vermoed dat ruim 95% van de Zuid-Schwarwouders hier nooit komt, laat staan van mensen die verderweg wonen. Er staan leuke spreuken op, maar een echte aanvulling voor mijn wisseltegeltje zag ik er niet tussen. Eerder in 2008 logde ik over een Muurblog. Eigenlijk is dit daar een leuke uitvoering van.

Geplaatst op 2014-10-19, in Regiomatig, Webmatig, Ximatig en getagd als , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Oh wat ontzettend leuk deze tegeltjesmuur. Zo hebben veel mensen er iets aan.
    Jammer dat er bijna niemand in dat straatje komt. Ben benieuwd hoe jij daar dan verzeild raakte.
    gr eva

  2. @Jeetje M: Het is dichtbij een neef waar ik wel eens kom. Vaak neem ik andere padjes en omdat dat op de fiets is kan je overal langs en mis je dit soort dingen vrijwel niet. Je kan ook moeiteloos omkeren voor een foto. Dit weggetje is prima te fietsen, maar als parallelweggetje achterom een beetje om. Dus doet niemand (zelf ben ik de regelbevestigende uitzondering) dat.

  3. Schrijf jij zelf de teksten op de tegeltjes?

  4. Zelfs ik wist niet van dit bestaan en het moet toch onder “mijn”rook liggen.
    Er zal vast wel een dominee wonen met al die spreuken?
    Aan welk pad ligt dit?

  5. Heb je m’n mail over die idioot hoge fiets nog ontvangen? Ik zit in Spanje, kan zijn dat’ie de weg is kwijtgeraakt in de Siërra Nevada! ;-)

  6. @Margo: Door drukte heb ik hem op ongelezen laten staan. Net snel even bekeken. Ik vind die grote fiets van die Duitser die altijd bij de Tour de France opduikt indrukwekkender. Die heeft een normale frameverhouding en heeft dus ook hele grote wielen. Zelf vind ik het wel bloedje link als dat door de stad fietst. Je kan niet even stoppen bij een verkeerslicht omdat je geen voet aan de grond kan zetten. Vandaar dat je steeds een mann of 5 mee zie lopen om de fiets te ondersteunen als het misgaat.

  7. @Margo: Die op het huidige tegeltje zijn geleend als er in kleine letters een bron onder staat. (FB staat overigens voor Fietsersbond) Bij de meeste is dat niet het geval en had ik zelf last van een ingeving. Die van die problemen gebruik ik al jaren als iemand de schuld buiten zichzelf wil leggen.

  8. @Bytheway: Toch hangen ze er al zeker een jaar of 5. Hij staat ook goed zichtbaar op Google Streetvieuw en het is er goed fietsen op asfalt. De locatie hou ik nog even voor me. Eigenlijk ook best een aardig gokvraag. ;-)

  9. Best wel grappig zo’n muur. Daar zou je elke dag even bij stilstaan.

  10. Ik kijk geen Tour, dus wist niet dat er een mooiere variant is. Inderdaad lijkt het mij ook nogal gevaarlijk.

  11. @Margo: Mooier of vreemder. ;-)

    Hij heet Didi Senft en is al jeren bezig met extreme fietsen waaronder 1 van 8,18 meter hoog en een andere van 38 meter lang.

    Hier wat youtubes van elk een paar minuten:
    Deel 1, Deel 2, Deel 3, Deel 4 en zijn Kerstfiets.

    Ook nog een aardige van een Cubaan.

  12. Voor mij mag je de tegeltjeswijsheden erin houden. Erg leuk. Daar kan wat mij betreft geen muurblog tegenop

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

