Geplaatst op 2014-11-12, in Overmatig, Regiomatig en getagd als , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 18 reacties.

  1. Prachtig! Ik heb jarenlang Citroen gereden. Het begon met een Ami 8, toen eenzelfde maar Break, toen een Citroen Visa, een BX Break, een CX Break, een gewone BX, een Xantia… Mijn broer reed in dezelfde tijd ook Citroen. Hij had een eend en later die HY, en een vriendin van me reed jarenlang eend. Hij staat nog bij hun in de schuur, ze kunnen er geen afstand van doen. Roestbakken waren het.

  2. Met recht een mooi citroentje… Zelf heb ik ooit in een besteleend gereden, een AK400

  3. Autoklassiekers in het algemeen zijn een heerlijk onderwerp, maar een merk dat een ‘plofeend’ weet te introduceren is eigenlijk wel heel bijzonder. Ik weet nu waarom ik vooral Duits rijd :-)

  4. Een prachtwagentje, die van 1920.
    Van een gepensioneerde automonteur hoorden we dat niet alleen Citroen, ook andere Franse merken roestbakken waren. Misschien was dat vroeger ook zo of nog? Mijn man reed Opels maar toen ik eens (als passagier) in een Snoek meereed was ik verkocht: die zou ik ook hebben, later, ooit. Is er nooit van gekomen. Kinderwagens gingen voor ☺

  5. @Bertie: Natuurlijk gaan kinderwagens voor (zeg ik als fietser), ik ben alleen bang dat veel automobilisten die dingen echter geen voorrang verlenen.

    Dat roesten is deels waar en heeft met verschillende periodes te maken.Het was ook een anti-reclame-manier van de concurrenten.

    Een snoek staat er niet bij. Verderop in de wijk staat er een, maar die ziet er niet uit.

  6. @Robert: Voor de term plofeend zou je bijbehorende berichtje moeten lezen. Deze staat voor een Frans museum als kunstwerk en geeft elke 10 seconde een plofje rook bij de voorbumper.

    Zelf fiets ik Nederlands op een 2de hands aluminium Giant. Ik zie klassieke of aparte auto’s net als klassieke of apparte bouwwerken. Je hoeft er niet een te bezitten om ze op de foto te zetten.

  7. @Margo: Ik heb een kennis die Citroëngek is en een paar honderd eendjes in miniatuur aan de wand heeft hangen. Van hem begrijp ik dat het een apart slag volk is. Mij zal het niet verwonderen als Citrofielen ook vaker voor Apple kiezen. Is dat al eens onderzocht door de Universiteit van Harderwijk?

  8. @Sjoerd: Ik bewonder ook de mensen die daar zoveel tijd in stoppen. Zelf doe ik dat totaal niet, ik kom nu al tijd te kort en zou zo’n ding dan ook niet willen hebben.

  9. Ik ben niet zo snel gecharmeerd van die koekblikken op vier wielen die wij auto’s noemen maar dit vind ik toch een prachtkar. Bijna om vrolijk van te worden.

  10. Voorwaar een prachtig exemplaar.

  11. Bij Renault werd altijd gezegd ‘Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd’.

  12. M’n eerste was een felgele lelijke eend en m’n tweede een Ami, verder heb ik van Citroen alleen nog de BX gehad en toen overgegaan op Renault, daarna Mitsubishi, Opel en nu Toyota RAV.

    Nostalgie die oude bakken.

  13. Toen ik mijn laatste Citroen inruilde voor een Suzuki Baleno (die stond toevallig in de Citroen garage waar ik ‘m inruilde) was Apple nog nergens! Daarna had ik een Suzuki Alto tot ik de Fiat 500 kocht. Misschien hebben mensen die van leuk retrospul houden ook iets met Apple, het zou mij niet onlogisch lijken! :-)

  14. Ik was dus niet specifiek verliefd op Citroen, en mijn man ook niet (hoewel de vering wel erg fijn is). Maar de garage in Zwijndrecht, De Haan, waar wij met onze eerste, half verrotte Ami (er zaten gaten in de bodem, ik zag de weg onder mijn voeten) kwamen (toen de Ami op de brug stond kwam iedereen kijken, dat we daarmee helemaal uit Slovenië waren gekomen, en toen ging dat deels nog door de bergen!) dat was zo’n fijne garage dat we er bleven komen. We kochten er tien auto’s. We zagen de verkoper van onze eerste nieuwe auto uitgroeien tot filiaalchef, hele plezierige man. Dus wij waren meer garagetrouw dan merktrouw. Als ze op een ander merk waren overgestapt, waren we zo mee overgestapt!

  15. @Dhyan; Het is ook zeker nostalgie. Je opmering deed me herinneren dat ik een paar jaar terug ook nog een zeer typerende renault uit 1958 (net nagezocht) op de foto heb gezet. Daar ga ik eermaands ook eens wat over bloggen. Kan overigens wel even duren omdat ik er nog een foto bij wil zetten van aan vergelijkbare auto die al maanden op een voor mij lastig te bereiken parkeerterrein staat.

  16. @Margo: Ik denk idd dat voor veel mensen de behandeling in de garage erg bepalend is. Daar moet je ook wat geluk mee hebben.

    Natuurlijk moet dat onderzoek er komen. ;-) Maar die critroënkennis van mij heeft net als ik al een XP-machine die hij ruim 10 jaar probleemloos gebruikt. Hij is nu ook van plan om iets anders aan te schaffen, maar over een Apple hoor ik hem niet. Naast eendengek is hij vooral gecharmeerd van de Berlingo en dat komt weer van die Berline (6e foto) en oorspronkelijk van een koetstype uit Berlijn. Zo blijft op dezelfde manier het woord (de rijtuigen uit) Sedan al heel lang voortbestaan bij diverse automerken.

  17. @Verbajam en Dick; Die rode hierboven is waarschijnlijk het schattigste vrachtwagentje dat ik ken. Staat ook regelmatig op diverse plekken op dit parkeerterrein, maar ik heb hem nog niet ergens zien rijden. Het voordeel van een rondjes fietsen is dat je dit soort dingen sneller ziet en de tijd hebt om er een foto van te maken. Lopen is qua details nog beter, maar dan leg je weer minder kilomters af. Heel veel automobilisten rijden dagelijks langs dit terrein en zullen hem door de struiken nog nooit hebben gezien.

  18. Even een aanvulling voor de volledigheid: ik heb ook nog een AX gehad! Een rode.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s