Nov-23: KPN-Spam
Zie hier een overzichtje van 1 maand KPN-meuk die door mijn brievenbus is gepropt:
Inderdaad 10x iets over hetzelfde, een ‘alles-in-1’-aanbieding, die ze niet allemaal in 1 keer stuurden.
Mischien kwam een deel wel omdat ik verzet heb aangetekend, nadat ik 5x over hetzelfde door hen was gebeld. Ik dacht dat ze dat mochten omdat ik bij hen een abonnement heb. Maar bij de laatste keer gaf ik wat extra kritiek en bleek dat je dat onzinnige gebel van hen stop kan zetten als je even na het gesprek blijft hangen.
En dat onzinnig mag blijken uit het lijstje hiernaast. Ik ben blij met mijn huidige pakket, waarbij KPN alleen de telefoon(-lijn) levert en ik de gesprekskosten veel goedkoper afhandel via een CS (Carrier Select) bedrijfje zonder abonnementskosten en een ADSL-provider die 20Mbps Internet storingvrij levert. *) Ik heb daar ruim voldoende aan, ook om naar de TV te kijken. De Kabel heb ik dan ook al een jaar of 10 terug opgezegd.
Wat ik nu heb is niet alleen 34% goedkoper dan de ‘speciale alles-in-1 aanbieding’ van KPN, ik nog kan bellen als de telefoonserver plat ligt of als ik thuis een elektriciteitsstoring heb. Bij dat all-in-1 heb je die opties niet meer. Voor een ander met mobieltje geen probleem, maar zelf heb ik geen mobieltje en dan kan ik het als een extra veiligheidje zien.
En waarom mijn ADSL-provider en CS het goedkoper doen is nogal duidelijk. Ik heb van hen nog nooit een reclame ontvangen of ook maar gezien. Want naast dit gespam door de brievenbus, zie ik af en toe ook zoiets op de achterkant van een krant. En de KPN zal ook wel geld verstoken aan TV-reclame die ik gelukkig nooit zie. En dat gebel van zo’n callcenter zal toch ook betaald moeten worden. Kortom bij KPN betaal je uiteindelijk zelf voor hun gespam.
*) Mijn ADSL-provider rekent inmiddels al 5 maanden niet meer af, dus eigenlijk is wat ik nu heb nog goedkoper. Maar laats mailden ze me dat ik toch wel eens gelijk kan hebben en dat ze het geld dat ze zeggen te innen niet van mijn rekening halen. Hoe het precies zit weten ze nog niet, dat zoeken ze uit. Ik ga er dus maar van uit dat ik het op een bepaald moment wel weer mag betalen, ze hebben er in mijn ogen nog altijd recht op.
Geplaatst op 2014-11-23, in RTV-matig, Webmatig en getagd als CS, DSL, Internet, KPN, Provider, Reclame, Spam, Telefoon, TV. Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.
Een gratis provider is uiteraard het goedkoopste…
Je schreef eerder al over je speciale provider, jammer genoeg heb ik hem nog steeds niet kunnen vinden, ☺
KPN is een van de twee aanbieders die ik in huis heb, voor vaste telefoon en Internet. Ziggo is voor de televisie. En zo wil ik het houden al kost het wat meer.
Van reclame heb ik niet veel last, heb het stopgezet.
zoiets hebben wij met de NUON.
2 jaar terug afscheid van ze genomen, maar ze blijven het proberen, zelfs als je na het telefoongesprek in het keuze menu aangeeft dat je niet meer gebeld wil worden.
De volgende keer zijn ze voor mij.
Ze zijn zelfs aan de deur geweest.
Wij hebben zonnepanelen en voor dei paar honderd kWh gaan wij echt niet terug.
ps. Je heb wel een betalingsachterstand van ongeveer €200,-
@Bertie: Ik heb alles stopgezet ook bij belmeniet en m’n deur zit vol met Nee-Nee stickers. Van andere providers heb ik nooit last, alleen de KPN denkt dat ik geen internet heb. Mijn provider heet anno.nu. Het is een gelegenheids BV van Cambrium voor oude klanten van freeonline.
@Bytheway: 70 euro is de betalingsachterstand, de KPN en 2 CS-bedrijven innen wel normaal. Het bedrijf heeft me eerder gemaild dat ze het geld ontvangen, dus is er eigenlijk geen betalingsachterstand. ;-)
De Nuon maakt waarschijnlijk gebruik van Liandergegevens (wat niet mag). En van Liander kom je alleen af als je je elektriciteit- en gasaansluiting opheft.
Hoe ingewikkeld kun je het maken, met al die aanbieders voor al die diensten?! Ik heb tv, telefoon en internet bij xs4all en mobiel bij T-Mobile. En de zorgverzekering bij VGZ. Ik verander niets meer.
(Naaah, wat gek, ik dacht dat ik een reaxie getypt had? ik ben geloof ik verstrooid aan het worden door de verhuizing. Of ik was het al ;-} Heb ik w.s. het venster gesloten zonder op Plaatsen te klikken. Handig ;-})
ik had iets getypt als, dat ik het handige tips vond, voor mensen die willen bezuinigen… Dat je met goed lezen, kiezen en combineren heel wat kunt bezuinigen.. En daarna had ik Cambrium gegoogled, want ik dacht dat ik mensen kende die daar werk(t)en. (Verleden tijd w.s.) Heel vreemd, dat met die rekeningen. Zijn ze ook een beetje dief van hun begroting. Maarja, je schoonzus heeft gelijk, daar zou ik ook bang voor zijn, dat ze dan ineens maling hebben aan het feit dat het hun eigen fout is. Doet de belasting ook elk jaar, de afgelopen wat zal het zijn, 5 jaar :-/
@Jolie: Ik heb geen eerdere reactie gevonden. Zelf kopieer ik nog vaak het getikte voordat ik op plaatsen klik. Vooral bij Blogspot is dat erg nodig. Als het misgaat plak je dan zo je reactie opnieuw.
Cambrium is alleen maar een hoofdprovider zoals de KPN en voor mijn soort hebben ze Anno.nu bedacht zoals Telfort onder KPN hangt. De andere ISP waar ze nu druk mee bezig zijn is Tweak met Sparql. Zelfs daarover dat heb ik nog nooit een mailtje van ze ontvangen.
Mijn schoonzus is nogal snel bang en ik niet zo. Het gaat eigenlijk al een jaar of 8 goed en hier zal ook wel een verklaring voor worden gevonden. Als het echt helemaal misgaat dan stap ik wel over naar Telfort, die voor mij een stuk goedkoper is dan KPN zelf. Online is ook niet zo duur. Je moet alleen erg oppassen met gesprekskosten waar diverse afkoopmethodes voor zijn met of zonder starttikken en met of zonder naar mobiel. Veel mensen denken dan ook dat die aanbieding van KPN gunstig is, maar ze vergeten dus de gesprekskosten die er bovenop komen.
@Margo: Zo ingewikkeld is het niet. Het is zo gegroeid en wat ik nu heb heb ik al jaren en gaat allemaal automatisch. Voordeel is ook dat ik voor elk telefoongesprek het tarief te horen krijg. Dus als dat verhoogt wordt hoor ik het meteen. Tele2 is in Nederland ook begonnen als CS voor alleen gesprekskosten, maar die was me destijds veel te duur. Dat alles in 1 bestond nog niet en zou dus goedkoper moeten zijn, maar is dat in geval van KPN zeker niet. Het is niet alleen dat ik op deze manier een stuk goedkoper uit ben, maar Telfort en Online zijn ook stukken goedkoper.
Ik vermoed overigens dat dat spammen van KPN hier in Alkmaar met de kabel van UPC te maken heeft. Mijn buurman heeft ook veel KPN-spam gehad. Maar KPN snapt helemaal niet dat ik geen kabel heb van UPC en dus ook niet die kosten.