Jan-11: Zwerffietsquiz 2014.2 Opl.

Emigrant had zeker een punt toe hij halverwege de reacties schreef dat mensen die Hette en Dmitri kenden een voordeel hebben. Tot 6 jaar terug was Hette een actief blogster in Leipzig en daarna in Braunschweig. Maar daarna hield het op en ik denk dat nog maar weinigen haar kennen. Destijds was ze getrouwd met Dmitri. Helaas wist ik hun achternamen niet en was het daarmee onbegonnen werk om hen in Braunschweig op te zoeken (als ze daar nog wonen). Thuis had ik niet bedacht om naar Braunschweig te gaan, anders had ik vooraf nog wat gezocht in m’n mail.

Jolie kende Hette niet en gokte in 1 keer goed. Emigrant was iets te laat, maar had anders ook vast Braunschweig gegokt. Pjotr was ook dan waarschijnlijk meegegaan en vervolgens hebben Cohler, Bytheway en Hanscke de opmerking van Emigrant waarschijnlijk over het hoofd gezien. Ik heb nog gedacht om deze ronde ongeldig te verklaren, maar volgens mij is er uiteindelijk niet zoveel misgegaan.

Kortom Jolie wint met Braunschweig en Emigrant staat bovenaan in het algemeen klassement.

Daguitslag:                         Algemeen Klassement:
1. 10p Jolie (Braunschweig)         1. 19p Emigrant
2.  9p Emigrant (Idem)              2. 15p Jolie
3.  8p Pjotr (Idem)                 2. 15p Cohler
4.  7p Cohler (Wolfenbïttel 12,4)   4. 13p Pjotr
5.  6p Bytheway (Lehre 13,1km)      5. 12p Bytheway
6.  5p Hanscke (Wolfsburg 27,7)     5. 12p Hanscke
                                    7.  9p Emartin905
                                    8.  4p Bertie

Over een paar dagen volgt ronde 3.

De oorspronkelijke quizvraag staat hier:
De kop is er af en hopelijk komen er nog wat meegokkers bij. In dit geval niet vreemd, deze ronde zal te eenvoudig blijken. Dat komt omdat ik toch graag wil dat er op de woonplaats van een dagetappe wordt gegokt. Het zal nu vooral om de eerstmalende gaan, die de meeste punten pakt.

Ergens na Bohmte schoot mij een echt doel te binnen. Een grotere plaats die ik al langer wilde bekijken, maar daar kwam het nooit van. Dat komt door de ligging. Ik vind het rond Hannover te druk om plezierig te fietsen. Deze keer heb ik dat opgelost door in een grote boog om Hannover te gaan. Zeker het eerste deel lukte dat goed, maar later werd het toch wat drukker.

Ik heb er vanuit Neustadt/Rbge 120 kilometer over gefietst, waarvan zeker 10 kilometer in de eindbestemming zelf om een hotel te vinden. Op de fotopagina heb ik al de foto’s met m’n fietskilometerstanden geplaatst. De eerste plaats (Abbensen) krijgen jullie cadeau.

De enige extra hint is dat ik Dmitri en Hette niet heb ontmoet. Ik weet hun adres niet en mogelijk wonen ze inmiddels weer in een andere stad.

De vraag luidt: ‘Waar overnachtte ik na m’n 4de fietsdag?

Vermeende oplossingen gewoon als reaxi hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

Donderdagavond 15 januari rond 23:58 sluit deze ronde. Als je de eerste ronde gemist heb dan is dat niet zo erg, er volgen nog 3 rondes.

Hier het landkaartje met de eerste 3 fietsdagen.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende dingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen. De uitslag van ronde 1 staat hier.)

Geplaatst op 2015-01-11, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 17 reacties.

  1. Ik vind jouw gokmatig altijd erg leuk om mee te doen Ximaar maar ik ben momenteel nogal depressief en kan me zelf er even niet bovenuit tillen om mee te doen. Een andere keer weer, maar ik volg je wel met je tocht.

  2. Dhyan sterkte!

  3. Ik zit er niet in dit jaar, puzzelen is leuk, maar nu even niet.

  4. Misschien morgen ….

  5. Hmmm, deze keer wil ik toch beter worden dan mijn wettige IP-genoot en Emigrant :)
    Maar met mijn 1e ingeving kom ik op meer kilometers ;(
    Nah, ik gok toch maar: Braunschweig

  6. Braunschweig, of zoals het in het Nederlands heet: Brunswijk

  7. Hé, ik word nagepraat! Door niemand minder dan de Quiznummer 1! ;) ;)

    Dus daar komt Ronnie vandaan… :)

    @Dhyan.. sorry om te horen.. Sterkte!

  8. Nee Jolie, niet nagepraat. Er is een zeker onrecht in deze gokquiz geslopen: degene die weten wie Hette en/of Dimitri zijn, hebben een voordeel.

  9. Kan moeilijk anders: Braunschweig.

  10. @Emigrant, twas maar n grapje hoor :) ik hoopte nu juist ns iets intelligents gegokt te hebben ;) Hette heb ik gemist, was ik vast druk met klussen in ons huis :-/

  11. Lehre

  12. Wolfenbüttel

  13. oei, ik moet snel zijn. ik gok op Wolfsburg

  14. Ah.. nu snap ik het hele verhaal :) Hmm, ja, 7à 6 jaar geleden was ik ook druk met klussen ;-} In het vorige huis ;-}

    Ben ik nog wel benieuwd hoe de route was, google gaf bij ‘met een boog om Hannover’ teveel kilometers aan.. (khad er een screencap van gemaakt :))

  15. Oh ik zie het kaartje nu in het oorspronkelijke stukje: dat heb je inmiddels aangevuld :)

  16. @Jolie: Het mag duidelijk zijn dat ik niet de fietsroutes van Google volg. ;-)

  17. @Xi, dat is, vermoed ik, héél verstandig ;)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

