Jan-18: Zwerffietsquiz 2014.3 Opl.

Ook deze ronde heb ik het niet echt moeilijk gemaakt. Schönebeck/Elbe lag erg voor de hand en werd meteen goed geraden door Pjotr en veel volgers. Emigrant staat inmiddels flink bovenaan in het algemeen klassement.

Daguitslag:                      Algemeen Klassement:
1. 10p Pjotr (Schönebeck, 0km)   1. 28p Emigrant
2.  9p Emigrant (idem)           2. 23p Pjotr
3.  8p Bytheway (idem)           3. 22p Jolie
4.  7p Jolie (idem)              4. 20p Cohler
5.  6p Margo (idem)              4. 20p Bytheway
6.  5p Cohler (Barby, 12,1km)    6. 12p Hanscke
7.  4p Dhyan (Burg, 33,5km)      7.  9p Emartin905
                                 8.  6p Margo
                                 9.  4p Dhyan
                                 9.  4p Bertie

De volgende ronde wordt ter afwisseling een stuk lastiger. Die bedenk ik rond 25 januari.

De oorspronkelijke quizvraag staat hieronder: Het mag duidelijk zijn, dat ik de 6de dag naar Magdeburg fietste en daar wat rond heb gekeken. Magdeburg was op mijn manier vanuit Haldensleben anderhalf uur fietsen, omdat ik vastliep in Vahldorf. In totaal heb ik die dag maar 52 km gefietst. Dat kwam omdat ik wat rondgekeken heb in Magdeburg maar ook omdat het weer compleet omsloeg van droog naar een bui die maar niet ophield.

Ik was toen al voorbij Magdeburg en het gebeurde rond een uur of 3 ’s middags. Eerst even buiten gewacht en aansluitend een flinke tijd in een soort bistro die ook koffie schonk. Ik was niet de enige die er zo overdacht. Een wat ouder echtpaar met de auto vond dit ook niet prettig om te touren. Ik raakte gezellig in gesprek, waaraan ook de uitbaatster deel nam.

Rond 5 uur was het nog zo en heb ik in het dorp onderdak gezocht en belandde zo in een fietsenfabriek.

De vraag luidt: ‘Waar overnachtte ik na m’n 6de fietsdag?

Vermeende oplossingen gewoon als reaxi hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

Donderdagavond 22 januari rond 23:58 sluit deze ronde. Als je de eerste 2 rondes gemist heb dan is dat niet zo erg, er volgen nog 4 rondes.

Hier het landkaartje met de eerste 5 fietsdagen.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende dingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen. De uitslag t/m ronde 2 staat hier.)

Geplaatst op 2015-01-18, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Het meest voor de hand liggend lijkt mij het plaatsje Schönebeck.

  2. Burg (bei Magdeburg)

  3. Barby (Elbe)

  4. Schönebeck, dit is niet voor de hand liggend.

  5. Na enige rondkijken op Google: Schönebeck.

  6. Ik gok mee op Schönebeck.

  7. ZO te zien ga ik mooi die 10 punten hier wegslepen.

  8. Ik heb gezocht op Fahrradfabrik. Eerst kwam ik bij de fabriek van Sangerhausen, maar die is veel te ver. Schönebeck bleek ook over een fabriekje te beschikken.

  9. http://www.weltrad.de/historie.html

    @Emigrant: Met maar 52km en via Magdeburg bleef er qua afstand ook niet veel meer over. Als het weer goed was gebleven dan had ik er nog moeiteloos 40km bijgefietst. Echt van plan was ik dit dan ook niet, maar uiteindelijk wel grappig. De Elberadweg gaat er ook langs, dus mogelijk was het me wel opgevallen.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

