Jan-25: Zwerffietsquiz 2014.4 Opl.

Deze ronde was blijkbaar eenvoudiger dan ik vermoedde. Mogelijk zat dat in de ridder die Roland heet en als buitenmodel aan hun marktplein staat. Het ging dus om Belgern. Dhyan had het als eerste goed en nog 3 en een half anderen volgenden hem. Daarbij opgemerkt dat ‘Belgern-Schildau’ een gemeentenaam is met daarin Belgern, Schildau en nog een stuk of 10 kleinere plaatsen. Ik heb daarvoor het midden genomen tussen Belgern en Schildau.

Het verkeersbord zag ik 8km voor Belgern bij de 1e Deutsche Radfahrerkirche in Weßnig.

Daguitslag:                             Algemeen Klassement:
1. 10p Dhyan (Belgern 0km)               1. 35p Emigrant
2.  9p Bertie (idem)                     2. 31p Pjotr 
3.  8p Pjotr (idem)                      3. 26p Bytheway
4.  7p Emigrant (idem)                   4. 25p Cohler
5.  6p Bytheway (Belgern-Schildau 7,0km) 5. 22p Jolie
6.  5p Cohler (Mühlberg/Elbe 9,6km)      6. 16p Hanscke
7.  4p Hanscke (Dommitzsch 26,7km)       7. 14p Dhyan
                                         8. 13p Bertie
                                         8.  9p Emartin905
                                        10.  6p Margo

Het verslag van deze fietsdag ga ik morgenochtend bij elkaar bedenken.
De volgende ronde start rond 1 februari.

De oorspronkelijke quizvraag staat hieronder:
Inmiddels ben ik in Lutherstadt Wittenberg beland en volg in de Elbe stroomopwaarts. Dus ook deze 8e fietsdag was ik dat van plan. Prachtig fietsweer en dus ging het na 10km flink mis. Ik reed dusdanig lek dat ook de buitenband vervangen moest. Tot mijn geluk had ik binnen 2km lopen al een fietsenwinkel te pakken.

Daarna een flink stuk van de Elbe afgedwaald via een zijrivier (Zwarte Elster), maar uiteindelijk kwam ik weer bij de Elbe terug en vond daar in een klein dorpje een aardig pension. In het dorpje staat een groot standbeeld van een ridder, wiens naam ook al gebruikt werd in (de naam van het hotel in) Haldensleben.

Onderweg kwam ik nog langs een grappig Iers verkeersbord tegen. De totale fietsafstand was 84km.

De vraag luidt: ‘Waar overnachtte ik na m’n 8ste fietsdag?

Vermeende oplossingen gewoon als reaxi hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

Donderdagavond 29 januari rond 23:58 sluit deze ronde. Als je de eerste 3 rondes gemist heb dan is dat niet zo erg, er volgen nog 3 rondes.

Hier het landkaartje met de eerste 7 fietsdagen.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende dingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen. De uitslag t/m ronde 3 staat hier.)

Geplaatst op 2015-01-25, in Gokmatig en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. 16 reacties.

  1. Torgau

  2. Belgern

  3. Belgern, zeker weten.

  4. Ik ben weer bij de les. Ik gok op Pretsch

  5. Nee dat is bij nader inzien te klein, het wordt Dommitsch

  6. Mühlberg/Elbe

  7. Belgern-Schildau

  8. Dat verkeersbord had ik helemaal niet begrepen.

  9. De naam van het door je genoemde hotel dat de naam van de ridder droeg kon ik niet achterhalen maar het grootste aantal standbeelden van ridders zijn die van ridder Roland en op de lijst van beelden van ridder Roland stond er een op de hoek van een gevel in Belgern.

  10. Bertie staat trouwens twee keer in het lijstje van je, een keer met vier punten en een keer met negen punten. Met dertien punten staat hij onder mij in het totaalklassement.

  11. @Dhyan: Bedankt voor het opletten. Gisteravond had ik het nogal snel verwerkt en had niet in de gaten dat Bertie (oveigens een zij) al eerder mee had gedaan. Het is dus inmiddels aangepast. Ik begrijp ook dat de ridder de doorslag gaf. Omdat die in de schaduw stond heb ik er geen foto van gemaakt, maar anders was het helemaal makkelijk geweest.

  12. Dit zie ik nu pas. Eigenlijk wel interessant om tweemaal in één lijstje te staan, ha! ☺

  13. inderdaad, die 84 km en roland brachten mij ook in belgern, maar dan met schildau, zo van googlemaps gecopieerd. volgende keer wat eerder reageren.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

