Feb-02: Zwerffietsquiz 2014.5 Opl.

Het bleek inderdaad meer een gokronde te zijn, waarvan ik dacht dat er meer op Děčín zouden gokken. Alleen Bytheway had het goed. Er stonden wel hinten in verwerkt, zoals de Bastei zo’n 40 fietskilometer van Dresden ligt. Vanaf daar kon ik dus nog maar een kilometer of 35 fietsen. Ongemerkt had ik ook de foto’s van die fietsdag geplaatst. Het was vooral in Dresden bij zonsopkomst prachtig fotoweer. Uiteindelijk had ik zoveel foto’s die dag gemaakt dat ik ze maar over 2 fotopagina’s heb verdeeld, 10a en 10b. Na de Bastei ben ik uiteindelijk gewoon de Elbe blijven volgen die over de Tesjechiese grens Labe heet. Děčín was het eerste stadje en ik heb daar nog flink wat gezocht naar een zogenaamd Penzion. Die zat me tever in een buitenwijk en toen ik terugfietste zag ik tegen het centrum een prima hotelletje. De enige foto die miste was op 500 meter van dat hotel en zet ik er zo bij.

Daguitslag:                             Algemeen Klassement:
1. 10p Bytheway (Děčín, 0km)               1. 44p Emigrant
2.  9p Emigrant (Bad Schandau, 20,0km)     2. 36p Bytheway 
3.  8p Dhyan (Ústí nad Labem 24,8km)       3. 34p Pjotr
4.  7p Jolie (Sebnitz, 27,1km)             4. 30p Cohler
5.  6p Bertie (Struppen, 28,5km)           5. 29p Jolie
6.  5p Cohler (Teplice, 34,9km)            6. 22p Dhyan
7.  4p Hanscke, Ottendorf-Okrilla, 63,7km) 7. 20p Hanscke
8.  3p Pjotr (Hainichen, 94,8km)           8. 19p Bertie
                                           9.  9p Emartin905
                                          10.  6p Margo

Het verslag van deze fietsdag moet ik nog bedenken. Door familieomstandigheden kan dat even duren.

De volgende ronde start rond 10 februari.

De oorspronkelijke quizvraag staat hieronder:
Op Donderdag 18 september heb ik eerst het oude Dresden goed bekeken en ben daarna richting Bastei en verder gefietst. Dat ik die rotsformatie langs de Elbe ook eens wilde zien is niet vreemd, met Dresden is ook dat een Unesco-werelderfgoed. Vervolgens had ik geen echt plan of het moest al iets vaags zijn dat ik ook nog eens Bautzen wilde zien. Daar is het dus zeker niet van gekomen, de heuvels tussen de Elbe en Bautzen trokken me niet aan. Met het rondfietsen in Dresden legde ik die dag 75 fietskilometers af en overnachte in een plaats die niet zo groot is als Dresden (0,5 miljoen) en niet zo klein is als Belgern (0,004 miljoen). Meer hints komen er niet anders heeft weer iedereen het goed en wordt de uitslag vooral bepaald door de reageersnelheid.

De vraag luidt: ‘Waar overnachtte ik na m’n 10e fietsdag?

Vermeende oplossingen gewoon als reaxi hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

Donderdagavond 5 februari rond 23:58 sluit deze ronde. Er komen nog 2 rondes waarvan de laatste met dubbele punten.

Hier het landkaartje met de eerste 9 fietsdagen.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende dingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen. De uitslag t/m ronde 4 staat hier.)

Geplaatst op 2015-02-02, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Ústí nad Labem

  2. Ottendorf-Okrilla

  3. Hainichen, maar zonder nadere informatie wordt het wel moeilijk.

  4. Děčín

  5. Teplice

  6. Nu is het echt gokken.

  7. Slechts de inwoneraantallen konden bij het kiezen tussen Děčín en Ústí nad Labem soulaas bieden. Děčín leek mij een te klein inwoneraantal te hebben maar het was m’n eerste optie.

  8. Overigens vind ik speuren leuker dan gokken.

  9. @Dhyan: Decin is nog een behoorlijke stad van 50.000 inwoners met een handvol hotels. Later ben ik naar Usti nad Labem gefietst wat nog groter was en vooral minder mooi. Gezien de kilometers via de Bastei was Usti nad Labem niet binnen de 75km te halen.

    Zoals je begreep vond ik dat het de vorige rondes teveel om de goksnelheid ging en dus wilde ik het deze keer wat oppervlakkiger houden. Ergens na de Bastei heb ik nog heel even aan Bautzen gedacht, maar ben ik gewoon maar de Elbe blijven volgen en had ik daar nog 3 opties, maar daarover later meer.

    De volgende ronde zal ik een foto plaatsen op enkele kilometers van de te gokken slaapplaats.

  10. pfft, ik ben dit keer helemaal niet goed.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

