Feb-09: Zwerffietsquiz 2014.6 Opl.

Deze keer leek het eenvoudig te zijn. Ik had 53km gefietst en als je de kilometerstanden onder de foto’s bekeek, dan was daar 46km van verfietst in Klášterec. Ofwel het moest binnen 7km van dat putdeksel zijn. Het elektriciteitshuisje stond in Lužný (Aubach) op maar 1km van het Penzion, dat ik net over de rivier in Okounov staat naast het station van Perštejn. Kortom gokken op de vierkante millimeter en ik ben blij dat niemand met het antwoord ‘naast station Perštejn’ kwam. Die had ik waarschijnlijk laten winnen, maar de officiele woonplaats en gemeente is dus Okounov. (Overigens wel vreemd dat het staion van Perštejn dus in Okounov staat.) Dhyan kwam met Lužný het dichtste bij. Die plaats ligt in de gemeente Perštejn en de woonplaats Perštejn ligt anderhalve kilometer noordelijker.

Daguitslag:                               Algemeen Klassement:
1. 10p Dhyan (Lužný, 0,2km)                 1. 51p Emigrant
2.  9p Cohler (Perštejn nad Ohří. 1,7km)    2. 44p Bytheway 
3.  8p Bytheway (Klášterec nad Ohří, 5,8km) 3. 39p Cohler    
4.  7p Emigrant (Stráž nad Ohří, 7,7km)     4. 34p Pjotr      
5.  6p Hanscke (Kadan, 13,8km)              5. 32p Dhyan
6.  5p Bertie (Libouchec, 88,6km)           6. 29p Jolie
                                            7. 26p Hanscke
                                            8. 24p Bertie
                                            9.  9p Emartin905
                                           10.  6p Margo

Het verslag van deze fietsdag ga ik zo bedenken.
De laatste ronde met dubbele punten start rond 17 februari.

De oorspronkelijke vraag staat hier:
Op Zaterdag 20 september ging ik verder westwaarts richting Karlovy Vary. Deze dag werden het echter maar 53 fietskilometers. Net als de vorige dagen had de weermannen en vrouwen me gewaarschuwd voor vreselijk weer. De laatste 2 dagen viel er pas een flinke bui na aankomst en ook deze dag startte met prachtig fietsweer. Maar daar kwam net over de middag een verandering in. Bij de eerste bui zat ik in een dorpje en nam daar een mooi putdeksel op de foto. Daar ontdekte ik ook de Ohre-fietsroute. Ohre is ook bekent als Eger en stroomt vanuit Beieren de Elbe in een stukje ten zuiden van Usti nad Labem. Die fietsroute bleek een puin pad te zijn en na enkele kilometers begon het echt te
hozen. Onder bomen schuilen werkte na een tijdje niet meer en m’n regenjas was hier niet op berekend. Uiteindelijk toch maar verder waar het ‘fietspad’ een heuveltje opging. We hebben het dan over 2 karresporen die overliepen van het water dat de heuvel af wilde. Niet veel later trof ik een verlaten bedrijfsterrein met een prima nieuwe luifel waar ik droog stond en uitzicht had op een elektriciteitshuisje. Daar heb ik staan uitdruipen.

Vervolgens nam de bui iets af en ging ik op zoek naar een bakker of café. Een kleine kilometer later vond ik al iets en heb daar een kom soep genomen. Ik was niet de enige fietser die hier strandde, want de regen nam weer toe. Na wat uurtjes wachten informeerde ik of ik er kon slapen en dat was totaal geen probleem.

De vraag luidt: ‘Waar overnachtte ik na m’n 12e fietsdag?

Vermeende oplossingen gewoon als reaxi hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

Zaterdagavond 14 februari rond 23:58 sluit deze ronde. Er komt nog 1 ronde met dubbele punten.

Hier het landkaartje met de eerste 11 fietsdagen.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende dingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen. De uitslag t/m ronde 5 staat hier.)

Geplaatst op 2015-02-09, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 10 reacties.

  1. Maakt niet uit, met zo’n huisje moet er wel iemand winnen…

  2. Lužný

  3. Perštejn nad Ohří

  4. Klášterec nad Ohří

  5. Dat moet in Stráž nad Ohří geweest zijn, vanwege de leuke accenten.

  6. Ik had zowel het electriciteitshuisje als ook het circa een kilometer verder gelegen Penzion Betty gevonden als de mogelijke (zoniet zeer waarschijnlijke) slaapplaats alleen lag dat alles in de outskirts van de plaats Lužný.

    Ik had er (hier) de Google beelden wel bij willen plaatsen ter adstructie (maar die zouden het plezier van andere gokkers vergallen en die had je dan ook weggehaald).

    Dus ik begrijp niet dat ik er 200 meter naast zat en de slaapplaats in Perštejn is.

  7. @Dhyan: Je had het ook goed, maar theoretisch was Okounov beter. Het probleem zit in de vreemde gemeente- en woonplaatsgrenzen. Dwz aan de zuidkant van de rivier waar het penzion staat is Okounov. Op de eerste streetviewlink is hun plaatsnaambord rechts te zien. Net aan de noordkant van de rivier ligt Luzny, wat een gehucht is binnen de gemeente Perštejn. Het malle is echter dat het station in de gemeente en woonplaats Okounov te boek staat als station Perštejn. Cohler had alleen Perštejn gegokt en daar heb ik de woonplaats voor genomen die op 1,7km ligt. Voor de uitslag heeft het geen enkel gevolg. Ik had er meer mee gezeten als iemand station Perštejn had gegokt. Eigenlijk had ik het dus vooral mezelf moeilijk gemaakt. ;-)

    En het klopt dat streetviewlinks in een gok plaatsen het niet meer leuk maakt voor de vervolggokkers. Eigenlijk kom ik daar niet goed uit. Gokken per mail, wat sommigen doen vind ik ook niet leuk.

  8. Oké..

    De laatste ronde kan ik niet meedoen helaas, ik ben een week naar Christchurch (GB). Maar wens de anderen veel plezier met het gokken/speurneuzen, dat laatste is wat ik zelf graag doe.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

