Feb-17: Zwerffietsquiz 2014.7 Opl.

Eerst wil ik iedereen bedanken die meespeelde met de gokquiz. Inmiddels is het een soort traditie geworden. De 2008-versie won Thyme, 2009: Emigrant, 2010: 2010: Bob, 2011: Harald, 2012: Rob Schimmert en in 2013: Charlie. Dit jaar (fietsvakantie-2014) is het Emigrant die via deze virtuele weg de eeuwige roem voor de 2de keer ontvangt. Van harte gefeliciteerd!

Cohler won deze keer de daguitslag en belandde op de 2de plek in het algemeen klassement. Hij was duidelijk met een opmars bezig, maar Emigrant stond te ver voor. De dubbele punten konden daar niet meer bij helpen. Het goede antwoord was dus Marktredwitz. Door of ondanks de buien en een gebrek aan betere treinstations kwam ik hier uiteindelijk terecht in het Bayrische Hof.

Daguitslag:                              Algemeen Klassement:
1. 20p Cohler Marktredwitz (0km)          1. 69p Emigrant
2. 18p Emigrant (Wunsiedel, 8,7km)        2. 59p Cohler
3. 16p Hanske (Arzberg, 10,7km)           3. 58p Bytheway     
4. 14p Bytheway (Neusorg, 12,7km)         4. 44p Pjotr      
5. 12p Dhyan Röslau, 14,3km)              4. 44p Dhyan
6. 10p Pjotr (Marktleuthen, 18,4km)       6. 42p Hanscke
7.  8p Bertie (Rehau, 33,2km)             7. 32p Bertie
                                          8. 29p Jolie
                                          9.  9p Emartin905
                                         10.  6p Margo


Ik heb flink getwijfeld of ik er deze keer aan zou moeten beginnen. Schrijven over een vakantie die uiteindelijk flink in de soep loopt is niet zo leuk. Toch waren er mooie momenten in deze redelijk korte vakantie en waren de foto’s flink gelukt, dus begon ik toch maar aan het verslag. En daarmee ook aan de quiz. Zelf vermaak ik me ook met die quiz. Ik zie de wijzigingen en mag daar dan niets van zeggen. Het is ook een uitdaging om de vragen zo te maken dat echt iedereen kan winnen en niet alleen de echte speurders. Daar ben ik deze keer niet zo in geslaagd als je ziet dat de eerste 5 mannen zijn en de eerste vrouw pas op plek 6 staat. (Hanscke heeft wel een ronde gemist.)

Het verslag van de laatste fietsdagen ga ik nog bedenken.

De oorspronkelijke vraag staat hier:
Op Dinsdag 22 september had ik bedacht om Tsjechië te verlaten en nog wat te fietsen op een andere plek. Waar precies had ik nog niet verzonnen. Ik heb onderweg nog even op het station van Cheb gekeken of een stukje treinen een optie was, maar dat bleek niet zo te zijn. Uiteindelijk fietste ik die dag vanuit Loket 77km en sliep ergens in Beieren.

De vraag luidt: ‘Waar overnachtte ik na m’n 14e fietsdag?

Vermeende oplossingen gewoon als reaxi hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Om het nog een beetje spannend te maken zijn er deze keer dubbele punten te vergaren. Wie het dichtste bij komt krijgt 20 punten, de volgende 18 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 2 punt minder.

Zaterdagavond 21 februari rond 23:58 sluit deze ronde.

Hier het landkaartje met de eerste 13 fietsdagen.

Op deze plek ging ik de grens over van Tsjechië naar Beieren:

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende dingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen. De uitslag t/m ronde 6 staat hier.)

Geplaatst op 2015-02-17, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Marktleuthen, mogelijk in hotel Zum Goldenen Löwen.
    (Sorry, kon even niet meedoen door verblijf buitenlands.)

  2. Neusorg, omdat je altijd achter je neusorgaan aan fietst.

  3. Marktredwitz

  4. Marktredwitz

  5. Röslau

  6. Zat ik er dit keer redelijk dicht bij. Ja jammer dat ik een keer gemist heb. Is niet anders.

  7. Het verbaast mij dat ik gewonnen heb. Maar ja, in het begin zat ik echt in een flow. En dat mijn woonland Duitsland is en ik zelf ook graag fiets werkt misschien ook in mijn voordeel.
    Ik dacht, Markredwitz zal je wel hebben vermeden, dat is zo’n grote plaats. In Wunsiedel heb ik zelf eens overnacht.
    Wat was de prijs ditmaal?

  8. @Emigrant: 55 Beierse Euro’s (incl prima ontbijt van 4,8 euro) en voor een echt 3-sterren geval. Vond het prima ook al omdat een B&B aan het begin van het stadje (zo groot is het niet met 17.000 inwoners) gesloten was en ik een ander hotel niet kon vnden. Daarbij waren de laatste overnachting zo goedkoop dat dat gecompenseerd moest worden. ;-)

  9. Nee nee, ik bedoelde natuurlijk: míjn prijs, als winnaar!

  10. @Emigrant: Ik vond het al een vreemde vraag. Bovenin stond al de virtuele eeuwige roem vermeld, maar bij deze komt daar nog een wisselbeker met zelfgebreid vaantje bij.

  11. Ja, daar heb ik het voor gedaan.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

