Jun-04: 1500

Volgens WordPress is dit het 1500ste bericht op dit blog, waarbij ze pagina’s niet meetellen. Daarvan heb ik er 160 gemaakt. Soms fotopagina’s, maar ook pagina’s met erg veel text zoals die met m’n afkortingen-verzameling. Een aantal blogberichten bevatten nog foute linken en/of er ontbreken nog wat foto’s. Dat zijn er circa 250. Ze zijn wat ouder en vaak waren het van die gokquiz-dingen. Als ik zin heb werk ik die ooit nog eens bij.

Wat ik de afgelopen week wel bijgewerkt heb was m’n Zwerffietsweek in 2008. Dat was m’n laatste fietsverslag van wegminlog die nog bijgewerkt moest worden. Het was een klein binnenlands ritje via Kampen, Kinderdijk en Delft. Omdat ie nu weer werkt heb ik hem aan de overzichtspagina met fietsvakanties toegevoegd. Onder dat overzicht heb ik een oud kaartje van m’n oude website geplaatst. Dat kaartje maakte ik rond 2000 en heb ik een beetje aangevuld. Niet alle fietsvakanties passen er op, maar het geeft wel een aardige indruk.

Voor de lezers die niet op elke link klikken staat hier een kopietje:

Op die oude website heb ik kortere fietsverslagen met routekaartjes gemaakt. Die van 2001 heb ik hier al eens geplaatst en de overige 5 zal ik ook eens omzetten. Daarbij ben ik met die van 1998 nog het meeste van plan. Met ruim 5000km in 40 dagen was het m’n langste tocht en m’n eerste waar ik een uitgebreid verslag van heb gemaakt.

Dat was dus nog voordat ik een blog of ook maar een website had. Ik heb dat verhaal nooit ergens gepubliceerd. Daar was het niet voor bedoeld. In 1998 ging het niet goed op m’n werk, wat o.m. de reden was voor deze lange tocht nota bene midden in het hoogseizoen. Ik zat niet lekker in m’n vel en eigenlijk gold dat ook voor het bedrijf dat een jaar later het grootste deel van de werknemers moest ontslaan.

Dat het niet zo lekker liep was net leuk, maar ik maakte me daar niet zo druk over. Ik zat er meer mee dat ik de indruk had dat ik vergeetachtig werd. En om dat te testen heb ik achteraf een zeer uitgebreid verslag gemaakt met zoveel mogelijk weetjes. Het idee was om 10 jaar later opnieuw zo’n verslag te maken en dan te vergelijken wat ik vergeten was.

Nu 17 jaar later maak ik me totaal niet meer druk om die vergeetachtigheid. Ik kan me nog veel van die vakantie, maar ook van alle andere fietsvakanties goed herinneren. Dergelijke vakanties maken nu eenmaal veel indruk. Het probleem is nu meer om de tijd te vinden voor de 2de versie van dat verslag. Bij die ontslaggolf heb ik dus ontslag aangevraagd en gekregen, maar om een of andere reden kom ik nog steeds tijd tekort.

Geplaatst op 2015-06-04, in Ximatig, Zwerfmatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Dat zijn er heel veel. Leuk om dat te weten. Ik denk dat ik later ook tijd te kort heb na mijn werk. Maar hoe fijn is dat eigenlijk. Er zijn mensen die vervelen zich, gek denk ik dan, dat ik dat nooit heb.

  2. Ik maak me nergens meer druk om, dat wijzigt niets aan de situatie. Toch is het leuk al die vakantieverhalen. Het is een stukje eigen historie.

  3. Bereisde Roel. Je was niets vergeten, dat was zeker een opluchting?
    Nu kun je denken: ik hebt het grootste deel van Europa wel gehad en heel veel lezers, màg een mens dan ’n beetje vergeetachtig worden? ☺

  4. @Zilvertje: Het erge is dat ik ‘vervelen’ totaal niet als een probleem zie en dat dat er juist voor zorgt dat de tijd niet zo snel gaat.

  5. @Sjoerd: Ik zie het idd ook als iets voor mezelf, waarbij het mooi meegenomen is als anderen het ook leuk vinden.

  6. @Bertie: Ik vergeet gelukkig ook wel eens wat. Je wordt gek als je maar alles zou onthouden. Dat van die vermeende plotseling sterk opdoemende vergeetachtigheid had er meer mee te maken dat ik destijds last had van langdurige nognetniet-overspannenheid. Zo had ik het jaar daarvoor in 1997 wegens drukte geen vakantie genoten. Dat die vergeetachtigheid niet echt een probleem was drong pas enkele jaren later tot me door. Zoiets gaat heel geleidelijk en heb je eigenlijk niet goed in de gaten.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

