Aug-23: Hondsbossche Kopfoto’s

Een paar maanden terug heb ik een rondje gefietst met bestemming Hondsbossche ‘Zeewering’. Ik fiets wel vaker die kant op, maar dit was de eerste keer dat ik over het nieuwe verhoogde fietspad kon en daar een mooi uitzicht had over de zee. Ik weet overigens niet hoe ik het nu moet noemen. Bij Zeewering denk je aan de oude dijk en niet aan de nieuwe die er nu voor ligt. Dat is meer een duinenrij of beter een langerekt duin zonder hoogteverschil. En kan je het dan nog wel een duin noemen of is dit een moderne strandwal?

Fraai is het wel en er is een zeer breed strand bijgekomen. Aan de Pettense kant is een uitkijkduin gemaakt en van daar heb je een mooi zicht over dit nieuwe stukje Nederland. Ik mocht die nog door het mulle zand beklimmen, maar inmiddels is dit zogenaamde panoramaduin van een trap voorzien. Meer is te vinden op de website Kust op Kracht.

Bij mijn eerste versie van xiwel.web-log.nl gebruikte ik de oude dijk als kopfoto, omdat langs de zeekant zo ongeveer het breedste fietspad ligt dat mij destijds bekend was. Het liep wel schuin af naar zee en de zoute zeedampen zijn niet bevorderlijk voor slecht verchroomde fietsdelen. Al snel kon die foto niet meer, omdat de dijk werd aangepast. Het gras werd vervangen door een laag stenen met een aardig patroontje. Die versie heeft nog even boven m’n web-log gestaan, maar al snel verving ik die door het huidige setje wisselfoto’s.

Hier een setje Hondsbossche foto’s.

Geplaatst op 2015-08-23, in Fietsen, NH-matig, Regiomatig, Zwerfmatig en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Veranderende inzichten in de techniek van beschermingen tegen overstromingen blijven verrassend.
    Soms komen er totaal nieuwe inzichten, soms wordt er teruggegrepen op oudere technieken.
    Foto’s zeggen hierbij meer dan woorden.
    Leuk blog!

    Zonnige groet,

  2. Ik herken de oude situatie. Nieuwe is mooi. Het is wel strak allemaal

  3. Gewijzigd inzicht zullen we het maar noemen. Ik kan me herinneren dat ik daar zo’n 50 jaar terug ook eens geweest ben… Daarna nooit meer.

  4. Ik vond er nog een website bij, Kust op Kracht, die ik als link heb toegevoegd.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

