Sep-17: Verplicht Op Fietspad

Twee dagen terug begreep Margo dat ik op fietspad was. Ik vond het wel een leuk idee om dat aan te geven met de foto in het voorgaande blogbericht, waarbij voor de duidelijkheid een verlaten stoel zichtbaar was. Het is inmiddels een soort verplicht fietspad geworden zo in september. Ik was in het afgelopen jaar wederom sluipend een paar kilogram aangekomen en 83 van die eenheden is duidelijk te zwaar voor m’n lengte van 1,76 meter. Overigens heb ik daar geen weegschaal voor nodig en merk het aan m’n riem die een gaatje losser moet.

Minder koek eten is lastig en dan is zo’n fietsvakantie een uitkomst. Na 1,5 megameter ben ik in 15 dagen 5kg kwijtgeraakt. Dat hadden nog een paar kg’s meer kunnen worden, maar het weer sloeg om en op het laatst zat het meer dan tegen qua ‘beschikbare’ slaapplekken. Dat had ik op kunnen lossen door de trein naar Roemenië of Andalusië te nemen. Daar is het nog wel lekker weer. Maar misschien dan weer te heet of waardeloze wegen. Kortom ik treinde naar huis en ga als het weer weer wat beter wordt nog wat rondjes in de buurt fietsen.

Qua gezondheid deze keer geen problemen en m’n fiets hield zich ook voorbeeldig. Op dat gebied dus zeker geen klachten. En dat ik 14 dagen heerlijk fietsweer heb genoten is goed te zien aan de locale verbruining van m’n huid.

Geplaatst op 2015-09-17, in Overmatig, Zwerfmatig en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 9 reacties.

  1. Dat je hoofd niet naar bloggen staat deed erger vermoeden.
    Je was er dus, zonder je lezers daarover te informeren, eventjes stiekem tussenuit gepiept.

  2. O heerlijk, een lange fietstocht te maken met redelijk weer.
    Dan vergeet je zelfs je medebloggers ;)

  3. Haha dat had ik niet begrepen, maar het was vast heerlijk

  4. Ja, een lege stoel met een bord van een Fietspad! ik had ‘m als zodanig geïnterpreteerd :) “ik ben op vakantie’ kan natuurlijk niet vanwege het inbrekersgilde, al vraag ik me af of die ooit jouw woonplek zouden kunnen achterhalen.

    Gekke vraag misschien, maar zag je onderweg ook vluchtelingen, of ben je op die routes niet geweest?

  5. Lekker toch, er even tussenuit trekken. Dat lijkt mij ook nog wel wat…

  6. @Jolie: Niet specifiek. Dwz ik heb af en toe wat mensen gezien die mogelijk uit Syrië of omgeving kwamen, maar dat waren er maar een paar. Bij de grensovergangen heb ik er niets van gezien. Wel zag ik flink wat zwervers en bedelaars in grote binnensteden.

    Er valt bij mij weinig te halen, maar ik doe nog altijd mee aan de blogtraditie om niet te zeggen dat ik op vakantie ben en ga al helemaal niet iets met het internet doen tijdens m’n vakantie. Dit jaar ging ik wel vroeger op pad dan gedacht. Een feestje op 5 september verviel en een ander werd van 3 naar 8 september of later verschoven. dus bedacht ik niet na 5 september, maar al op 1 september weg te gaan. En toen ik die foto in het archief tegen kwam vond ik dat wel een aardige.

  7. Ah zie je wel, later toen ik al lang van jouw weblog weg was bedacht ik dat dat tafeltje misschien wel een aanwijzing was. Alleen wist ik niet of je tijdens de andere vakanties wel blogjes plaatste en ik was te lui om dat uit te zoeken. maar mooi dat je er weer bent. en dan nu op naar de vakantiequiz

  8. Maar nu willen we natuurlijk weten waar je geweest bent. Niet in Duitsland blijkbaar, want daar had je vast niet minder koek gegeten.

  9. @Emigrant: Overal is koek te koop en het leuke is dat ik dat gewoon kan eten zolang ik maar flinke stukken fiets. Het is wel zo dat ik tijdens het fietsen niet zo snel naar de kast loop als thuis achter de computer. ;-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

