Okt-19: Zwerffietsquiz 2015.1

Jolie was de eerste gokster en zij had het meteen goed. Mogelijk was die koffiehint voor haar duidelijk of was het puur toeval. Het ging dus om Puurs, een plaats waarvan ik bij vertrek nog nooit gehoord had. Dus van harte gefeliciteerd. Voor Jose en Terrebel vind ik het jammer dat ze net buiten de punten vallen. Toch hoop ik dat ze de 2e ronde (die ik over een dag of 3 verzin) weer van de partij zijn.

Hier het dagverslag, dat ik vanmiddag heb gemaakt.

Daguitslag:

1. 10p Jolie (met Puurs precies in de roos)
2.  9p Emigrant (dito, maar iets te laat)
3.  8p Hanscke (Sauvegarde 3,6km)
4.  7p Pjotr (Willebroek, 6,5km)
5.  6p Bertie (idem)
6.  5p Fruttekoek (Londerzeel 9,5km)
7.  4p Bytheway (Kapelle-op-den-Berg 11,4km)
8.  3p Sjoerd (Dendermonde 14,8km)
9.  2p Cohler (Mechelen/Malines 16,8)
10. 1p Dhyan (idem)
11. 0p Jose (Mortsel op 20,0km)
12. 0p Terrebel (Deurne bij Antwerpen, 25,0km)


De oorspronkelijke quizvraag was:

Zoals net na m’n vakantie beloofd, begin ik wat eerder aan de zwerffiets-gokquiz en wel vandaag. Om in de stemming te komen is hier een setje foto’s van de eerste fietsdag. Ik had prima fietsweer, met maar 1 druppel regen net voorbij Antwerpen.

Tot mijn verrassing hield ik het moeiteloos 98 km vol. Vanuit Roosendaal begon ik in zuidelijke richting te fietsen. Om daar te beginnen bedacht ik pas in de trein vanaf Dordrecht. Als die door was gereden naar Bergen op Zoom, dan was ik daar begonnen. Maar deze ging niet verder dan Roosendaal. Thuis had ik bij vertrek al bedacht dat ik Vlaanderen wilde bekijken. Dat had vooral te maken met het weer dat daar beter was. Weermatiggezien achteraf een goede keus.

De foto’s gaan tot Boom. Daarna heb ik nog 14 km gefietst, inclussief wat dwaalkilometers in Boom om daar een overnachtingsplek te zoeken. Het werd dus wat verder.

De vraag is deze keer dan ook:

In welke woonplaats overnachtte ik na m’n 1e fietsdag?

Deze beginronde lijkt me niet zo moeilijk, maar om het nog wat eenvoudiger te maken; tijdens het ontbijt was iedereen erg te spreken over de koffie en het dorp heeft anderhalf treinstation.

Vermeende oplossingen gewoon weer in de reaxi’s hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

Bij deze eerste ronde is er ruim de tijd voor het gokken. Het verslag van de eerste dag moet ik nog verzinnen. Zondagavond 25 oktober rond 23:58 hoop ik zo ver te zijn en wordt deze ronde gesloten. In totaal verwacht ik een ronde of 5 met een ritme van ongeveer 1 per week.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende opmerkingen, die het gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen.)

Geplaatst op 2015-10-19, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Dan gok ik Puurs.

  2. Mortsel

  3. Kapelle-op-den-Bos

  4. Willebroek

  5. Ik ga voor grimbergen…

  6. Oeps, dat is te ver weg, maak er maar dendermonde van.

  7. Fruttekoek

    Londerzeel, gok ik.

  8. Mechelen

  9. Malines

  10. Deurne

  11. Sauvegarde