Okt-29: Zwerffietsquiz 2015.2

Dhyan had het uiteindelijk precies goed. Lille was al het dichtste bij op maar 2,9km, maar met m’n laatste hint raadde hij La Madeleine, een van de 4 woonplaatsen die ik tussen Roubaix en Lille trof. Die plaats heeft 22.000 inwoners en is gejumeleerd met Kaarst, een gemeente tegen Neuss waarin ik in 2010 een smak maakte. Eigenlijk wilde ik die hint al meteen geven maar was dat vergeten. Vanavond heb ik hem nog snel tussen de reaxi’s gezet, maar voor de uitslag maakte dat niets uit.

Pjotr staat nipt boven Hanscke in het algemeen klassement. Ik verwacht nog 3 rondes, waarbij de laatste dubbele punten oplevert.

Het dagverslag staat hier.

Daguitslag:

Daguitslag 2e ronde                      Classement Général
 1. 10p Dhyan (La Madeleine 0,0km)       1. 16p Pjotr
 2.  9p Pjotr (Wattignies 8,1km)         2. 15p Hanscke
 3.  8p Henk50 (Wattrelos 12,0km)        3. 12p Jolie
 4.  7p Hanscke (Fretin 13,8km)          4. 11p Dhyan
 5   6p Jose (Mouscron/Moeskroen 14,6km) 5. 10p Emigrant
 6.  5p Cohler (Comines 15,2km)          5. 10p Bertie
 7.  4p Bertie (Carvin 21,0km)           7.  8p Henk50
 8.  3p Koen Schyvens (idem)             8.  7p Cohler
 9.  2p Jolie (Moncheaux 25,4km)         9.  6p Jose 
10.  1p Emigrant (Bailleul 29,4km)      10.  5p Fruttekoek
11.  0p Bytheway (Lens 32,7km)          11.  4p Bytheway
12.  op Sjoerd (Douai 36,7km)           12.  3p Koen 
                                        12.  3p Sjoerd
                                        14.  0p Terrebel


De oorspronkelijke quizvraag was:
De 3de fietsdag is een beetje vreemd verlopen, of beter verfietst en een klein stukje vertreind. M’n foto van de aankomstplaats is eenvoudig te raden en iets zonder foto met alleen wat hints zal ook snel te eenvoudig zijn. Dus doe ik het deze ronde anders en kan er geraden worden waar de volgende foto genomen is.

Ruwweg in Noord-Frankrijk en op 77 van m’n fietskilometers vanuit Oudenaarde. Op dat moment fietste ik hoofdzakelijk in zuidwestelijke richting. Deze watertoren met elektriciteitshuisje is te vinden op streetview en ligt aan een hogesnelheidsfietspad. Dwz we (de medefietsers en ik) hadden redelijk veel ruimte en fietsten behoorlijk door. Nu zal het opsporen op streetview niet eenvoudig zijn en dat hoeft ook niet. Een simpele gok op de vermoedelijke woonplaats (en rond deze plek barst het van de woonplaatsen) vind ik prima.

Tot zondagavond 1 november 23:58 kon er worden gegokt. Oplossingen gewoon weer in de reaxi’s hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

(Plaats geen ondersteunende opmerkingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen.)

De uitslag van de eerste ronde staat hier.

Geplaatst op 2015-10-29, in Gokmatig, PEN-matig. Markeer de permalink als favoriet. 27 reacties.

  1. Zonder op de kaart te kijken gok ik op Roubaix

  2. Moeskroen

  3. tWas n mooie zoektocht, maar k heb ‘m niet gevonden. Gok: Moncheaux

  4. Fretin

  5. Ik gok Wattignies.

  6. Comines

  7. Nieuwe gok: Carvin

  8. Ik zeg ook Carvin

  9. Lille

  10. Douai

  11. Ik heb mij helemaal naar Lens gezocht.

  12. Totaal vergeten, ik had nog een aardige hint. Maar of jullie daar wat aan hebben is maar de vraag. De gemeente waar deze watertoren staat heeft een stedenband / jumelage met de gemeente waar ik een aantal jaren terug viel en m’n knie flink openhaalde.

  13. La Madeleine

  14. @Dhyan: Gefeliciteerd! Je latere opmerking heb ik even weggehaald omdat er nog 2 mensen konden gokken, die ook in de vorige ronde hebben meegedaan. Dat is niet gebeurd en daarmee is er niets aan de uitslag veranderd. Die hint van La Madeleine en Kaarst was knap lastig. Destijds heb ik niet in het blogbericht gezet dat ik in Kaarst was gevallen, maar vlak voor Neuss. Nij de hint zelf stond niet in welk land de val was. Alle plaatsen rond Lille en Roubaix doen wel aan 1 of meer stedenbanden. Eigenlijk was het idee om die tip al meteen in de opgave te zetten, maar dat was ik helaas vergeten.

  15. Knap gevonden Dhyan! kHeb honderden kiekjes met een “chateau d’eau” bekeken, maar déze zag ik er niet tussen ;) ;)

  16. @Jolie: In Frankrijk raast het van de watertorens en ze worden daar waarschijnlijk nog altijd gebruikt. Zelf dacht ik dat de hint over dat hoge snelheids fietspad al snel dit pad tussen Roubaix en Lille zou opleveren, maar dat viel tegen.

  17. De watertoren van Wattrelos zag er bijna identiek uit, maar later zag ik op een fimpje dat ze hem hebben opgeblazen. Je hebt hem nu dus niet meer kunnen zien.

  18. @Henk50: Dit type watertoren is daar idd erg algemeen. Dat e-huisje met grote betonnen EdF-bord heb ik in alle jaren hier voor het eerst gezien en ben ik later in de vakantie ook niet meer tegengekomen. Duidelijk uniek als je het mij vraagt. Probleem is dat daar dan weer minder foto’s van op het internet staan. Wattrelos heb ik overigens gemist. Vanuit Mouscron fietste ik er via Tourcoing en Roubaix omheen. Onder het laatste dagverslag heb ik de landkaart inmiddels bijgewerkt.

  19. @Dankjewel Ximaar en Jolie.
    Dit was ‘mijn’ vraag, verder verwacht ik niet zo hoog te scoren, maar speurneuzen aan de hand van foto’s is mijn grote hobby. De watertoren was goed verstopt achter de huizen, ik had hem daar totaal niet verwacht en heb nog even getwijfeld want er staan hoge hekken omheen en die zag ik niet op je foto. Ik had Madeleine al gevonden maar wilde anderen niet op het spoor zette dus gokte ik met opzet een paar keer mis (de snoodaard) en toen kwam je met die tip en vreesde ik dat ik nu de eenzame hoogte zou verliezen (ik had bij de eerste gok maar 1 punt en nogal wat in te halen). Het grappige was dat toen ik La Madeleine en stedeband googelde ik op de site van Ximaar terug kwam.

    Hier de link voor de liefhebber
    https://www.google.com/maps/@50.6525605,3.0822954,3a,75y,311h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXM8HH8Od_ZT_ZNrywvXCsQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DXM8HH8Od_ZT_ZNrywvXCsQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D311.41431%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

  20. @Dhyan: De streetviewlink had ik al vanaf een iets andere kant onder de La Madeleine bovenin gezet. Daar zie je rechts dan ook het fietspad dat ik aangaf.

    Ik vond je reaxi ook mooi, en begreep toen al een beetje dat je La Madeleine mogelijk naar Lille had afgerond. Het ligt ook dichter tegen Lille-centrum dan de meeste buitenwijken van Lille.

    Daarbij vind ik het leuk dat er zoveel reaxi’s komen op een dergelijke lastige vraag en dat er later mensen zijn die het aanpassen omdat ze iets beters hebben bedacht. Henk50 ‘verslechterde daarmee zijn eerst gok, maar ook met Roubaix (op 8,9km) was ie derde gebleven. Zelf kan ik ook tijden zoeken streetview en merk dat dat hier ook gebeurt. Die laatste (vergeten hint) had ik idd al verstop in m’n lijst met stedenbanden. Maar daar staat ook Roubaix in die een stedenband met Mönchengladbach heeft, waar ik doorheen fietste net voordat ik door Kaarst naar Neuss ging. Erg veel steden rond Lille doen aan Jumelage.

  21. Ow oké die had ik niet gezien ik vond het wel leuk te bwijzen dat ik hem zelf had gevonden.

  22. @Dhyan: Om die reden gaat het reageerding na de uitslag weer gewoon open. ;-)

  23. Speurneuzen aan de hand van foto’s…. Jij had fantastisch werk kunnen doen op dat duitse loveparade-duisburg-tragedie-forum Dhyan! (tLigt daar nu een beetje stil, en het zijn ten dele onaardige mensen, maar verder… (was er een hoop leuk speurwerk met foto’s ;-))

    Ja, van die hoge bebouwing naast de watertoren was maar een heel klein flintertje te zien, puzzling, ik had geen idee wat daar kon staan. Ik vind het echt knap gevonden, helemaal op Streetview, want zelfs zulke hoge bouwsels verdwijnen zó achter de bebouwing eromheen.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

