Nov-20: Zwerffietsquiz 2015.5

Sjoerd had het deze keer precies goed. Ik belandde in Bad Krozingen. Bij vertrek was dit niet bepaald de plaats die ik als finish in gedachte had. Ik verwachtte überhaupt weinig van deze dag te zullen bakken, aangezien er slecht weer was voorspeld. M’n doel was wel Duitsland, maar toen ik daar was was het nog maar een uur of 3 en ben ik doorgefietst tot ik deze plaats zag. Of beter de grote hoeveelheid overnachtingsplekken aldaar. Daar moest wel iets tussen zitten. Zie daarvoor het verslag. In Badenweiler en Bad Bellingen zijn mogelijk net zoveel hotels en pensions. Alleen moet je voor Bad Bellingen een haakse bocht naar rechts maken, aangezien je daar niet met de fiets over de Rijn kan. Beide lagen ook te dichtbij als je er achter was gekomen dat de bijgevoegde foto in Ottmarsheim was genomen. En Badenweiler lag te hoog, dwz hoger dan m’n vertrekpunt Belfort. Het is inmiddels behoorlijk spannend in het algemeen klassement waar nu Dhyan bovenaan staat.

Daguitslag 5e ronde                       Gesamt Classement
1. 10p Sjoerd (Bad Krozingen, 0,0km)       1. 36p Dhyan
2.  9p Dhyan (Badenweiler, 16,3km)         2. 34p Pjotr   
3.  8p Cohler (Freiburg/Breisgau, 16,7km)  3. 30p Emigrant    
4.  7p Pjotr (Neuenburg/Rhein, 17,5km)     4. 27p Cohler 
5   6p Jolie (Schliengen, 21,4km)          5. 25p Hanscke
6.  5p Jose (idem, 21,4km)                 6. 24p Jose  
7.  4p Bytheway (Bad Bellingen, 25,0km)    6. 24p Jolie    
8.  3p Bertie (Mulhouse, 36,8km)           8. 22p Sjoerd
9.  2p Emigrant (Lörrach, 40,7km)          9. 20p Bertie
                                          10. 16p Bytheway
                                          11.  8p Henk50
                                          12.  5p Fruttekoek
                                          13.  3p Koen 
                                          14.  0p Terrebel

De oorspronkelijke quizvraag was:
Inmiddels heb ik het grootste deel van m’n 15-daagse zwerffietsvakantie verslagen. De routekaart is bijgewerkt t/m dag 10 ofwel t/m Belfort. Fietsdag 11 begon somber, met na een paar uur enkele felle buien. Dat was voorspeld. Daarna viel het me alles mee en brak zelfs de zon weer door. Pas ’s avonds in de aankomstplaats heeft het uren gestortregend. Ik wilde deze dag naar Duitsland en dat lukte prima. Na 107km fietsen vond ik een uitstekend hotel. In die plaats waren enorm veel hotels, maar de meeste vond ik te luxe. Deze had overigens ook een indoor zwembad dat ik ongebruikt liet. Met zoveel regen buiten was dat ook niet echt nodig.

Onderweg heb ik maar 1 foto gemaakt van een fraai katholiek bouwwerkje, nog net in Frankrijk en dus vrijwel tegen de Rijn. Dat was op 70% van de 79km die je mininaal nodig hebt om van Belfort naar de aankomstplaats te lopen. Ik heb dus maar 35% omgefietst en dat is niet veel als je bedenkt dat ik nog een paar rondjes door een grote stad heb gefietst en ook in de aankomstplaats wat kilometers heb afgelegd tussen het centrum, hun VVV en de verschillende hotels.

O ja en deze dag ben ik vooral iets naar beneden gefietst tot de Rijn en daarna maar een minimaal beetje omhoog. Dat ik maar 1 foto heb gemaakt komt mogelijk ook omdat ik een groot deel van deze dag exact 2 jaar eerder heb gefietst in tegengestelde richting.

De vraag is deze keer dan ook: In welke plaats overnachte ik van 12 op 13 september?

Tot maandagavond 23 november 23:58 kan er worden gegokt. Vermeende oplossingen gewoon weer in de reaxi’s hieronder. Iedereen mag zoveel gokken als gewenst, per deelnemer telt alleen de laatste gok. Het gaat er om wie er het dichtste bij komt; die krijgt 10 punten, de volgende 9 etc. Het kan zo uitkomen dat meer mensen hetzelfde bedenken en dan krijgt de eerste de meeste punten en de volgende 1 punt minder.

(Plaats alleen een woon slaapplaats en geen ondersteunende opmerkingen, die de gokken van latere gokkers kan beïnvloeden. Ik haal zoiets vrij snel weg. Later is er na de oplossing alle ruimte om er over door te meutelen.)

Uitslag vierde ronde.
Uitslag derde ronde.
Uitslag tweede ronde.
Uitslag eerste ronde.

Over een paar dagen volgt de laatste gokronde met dubbele punten.

Geplaatst op 2015-11-20, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Mijn gok: Schliengen (en eh, kan ik nog extra punten halen voor de locatie van het fraaie katholiek bouwwerkje ;-)?)

  2. Badenweiler

  3. Bad Krozingen

  4. Freiburg im Breisgau

  5. Bad Bellingen

  6. Nieuwe gok: Mulhouse

  7. Neuenburg am Rhein

  8. Schliengen

  9. Deze ronde heb ik gemist, omdat ik twee uitstappen buiten de stad heb gemaakt, beide in WIFI-loze omgevingen. Maar ik krijg nog een kans.

  10. @Ghurabaligrant: Volgens mij had je de 20e op Lörrach gegokt.

  11. Ja, Lörrach inderdaad, maar er was toch alweer een ronde daarna, of vergis ik me nu? Ben even helemaal uit mijn dagelijks leven weg.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

