Nov-29: Zwerffietsquiz 2015.6b

Ronde 6 mocht dan een beetje saai zijn, met allemaal hetzelfde antwoord. Daarentegen vond ik de bonusvraag in ronde 6b erg vermakelijk. Ik had de foto een beetje aangepast en had aanvankelijk bedacht om al in ronde 6 te vragen wat ik had uitgespookt. Maar dat leek me te lastig. Dus kwam die vraag alsnog als bonusvraag en vond ik de antwoorden bijzonder leuk. Van geheel niets tot het er voor knutselen van elektriciteitsdraden en lantaarnpalen.

De werkelijkheid was anders. De echte foto heb ik nu maar onbewerkt op de fotopagina gezet. Daar is dus een groot blauw bord met parkeerverwijzing te zien met groen oplichtende text ‘Einfahrt’. Ik vond dat niet mooi en poetste het weg. (Het ging overigens over het parkeergebouw bij hun nieuwe winkelcentrum. Ik dacht nog als er echt iemand is die een foto uit deze positie heeft gevonden, dan moet die ook van dit blauwe bord weten. Maar zoals ik al het vermoeden had, zijn er vanuit deze positie vrijwel geen foto’s te vinden. Ik deed het wel, alleen omdat de regenboog er zo mooi achter stond. Daarbij vergat ik dat ze in deze stad gebruik maken van spandraden om zo de verlichting midden boven de weg te krijgen.

Alleen Margo kwam in de buurt met het verwijderen van een bord of in elk geval een plaatsnaam. Duidelijk genoeg voor 5 punten. Maar ook als ze 10 punten had gekregen, dan was zij niet verder gekomen dan de 11de plaats.

Algemeen Klassement
 1. 44p Dhyan
 2. 43p Pjotr   
 3. 37p Cohler
 4. 31p Emigrant 
 5. 30p Jolie
 6. 28p Jose  
 7. 27p Hanscke
 8. 25p Sjoerd
 8. 25p Bertie
10. 23p Bytheway
11.  8p Henk50
12.  5p Margo
12.  5p Fruttekoek
14.  3p Koen

Aan het algemeen klassement is dus niets gewijzigd en daarmee heeft Dhyan gewonen met 1 punt meer dan Pjotr. Van harte gefeliciteerd! En naast de eeuwige roem natuurlijk de wisselbeker met een vers vaantje.

Iedereen hartelijk dank voor het meegokken. Door tijdgebrek heb ik een paar keer snel een vraag verzonnen, waardoor ze te makkelijk of te lastig waren. In de komende week plaats ik nog de laatste fietsverslagen.

Hieronder de originele vraag:

Ronde 6 viel behoorlijk in het water, wat wel bij mooi aansluit de fraaie watertoren van Rastatt, de regenboog en de buien van destijds. Aan de andere kant is zoveel eensgezindheid danwel navolging niet leuk voor de quiz. Als iedereen op Amsterdam had gegokt, dan was de puntenverdeling niet anders geweest.

Kortom daar gaat de eenkoppige jury geen dubbele punten voor uitdelen en hou ik het voor de moeite (van vooral Cohler) op de normale enkele punten. Om toch nog iets van deze ronde te bakken heb ik een bonusvraag bedacht. Degene die hem het eerste goed heeft krijgt 10 punten. Als het goede antwoord binnen is dan sluit deze bonusronde en maak ik de balans op. Mocht het goede antwoord niet komen, dan deel ik 5 punten uit voor degene die het meest in de buurt komt. (Dat zal voor mij nog lastig te bepalen zijn vermoed ik.) In dat geval sluit deze bonusronde na 2 december 23:58. Dat komt mij ook beter uit, aangezien ik eerdaags een andere provider krijg en ik maar af moet wachten of ik rond de 30ste nog het internet op kan.

Voor de bonusvraag kan ik dezelfde foto gebruiken. Die foto heb ik wat aangepast en de vraag is: Wat heb ik er mee gedaan?

Geplaatst op 2015-11-29, in Gokmatig. Markeer de permalink als favoriet. 26 reacties.

  1. niets

  2. Hmmm, erg moeilijke vraag.. Mogelijk stond er iets op de gele muur die de toren linksonder overlapt, en heb je dat weggehaald..

  3. Donkerder van kleur gemaakt

  4. Tenzij de avond inviel ;)

  5. Je hebt een bord verwijderd.

  6. Of in ieder geval een plaatsnaam ergens.

  7. Op een foto die ik van Internet plukte lijkt hij ietsje scheef te staan. Heb jij hem rechtgezet?

  8. Je hebt het straatbeeld ervoor (lantaarnpaal, verkeerslichtpaal ,electriciteitsdraden) ervoor geknutseld.

  9. De spits eraf gehaald

  10. Een regenboog toegevoegd.

  11. Er is niets gewijzigd.

  12. Ik weet het niet.

  13. De Pagodenburg rechts eraf gesneden

  14. Verkloot.

  15. Ik wil nog wel even ingaan op die moeite die je waardeert, maar ik ben geheel onafhankelijk van Cohler op Rastatt gekomen want afkijken is mijn eer te na. Het is wel zo dat ik de plaatsen van overige gokkers altijd even naloop en door hen op een betere bevinding wordt gebracht. Ik had me voorgenomen de snelste te zijn en daarom sta ik hoog maar ik vind dat dat niet zo zou moeten zijn. Dus er is wel wat voor verbetering vatbaar.

  16. Het stoplicht op groen gezet.

  17. Regenboog “uitgerekt”

  18. Onderstuk van de toren donkerder oranje gemaakt..

  19. Inmiddels staat de oplossing bovenin.

  20. @Dhyan 2015-12-01 om 12:08: Zoals je al aangaf ging ik er een beetje van uit dat als iemand Rastatt gokt, de anderen het toch even nazoeken als wikipedia rastatt wasserturm. Kortom te eenvoudig en daarmee een soort snelgokwedstrijdje en dat was niet m’n bedoeling.

  21. Hartelijk dank voor de beker, een wisselbeker mag ik toch aannemen, en het vaantje hang ik naast alle boomfeestdag trofeeën. Wil ik tot slot ook alle deelnemers danken mij op de goede weg te hebben gehouden en zelf verkeerd te gokken.

  22. Jippie 6 hele punten boven Emigrant ;-)

    Je kunt op de foto goed zien dan het binnenin de regenboog lichter is dan er buiten, omdat de rand van de regenboog de grootst mogelijke hoek van reflectie in de druppels is, en die hoek is weer afhankelijk van de golflengte zodat je aan die rand dus de verschillende kleuren ziet.

  23. Waar haal je Henk50, Fruttekoek en Koen ineens vandaan? Die zag ik hier niet reageren en op de vorige lijst van het Algemeen Klassement komen ze niet voor. Heb je nog een alternatieve lijst van deelnemers?

  24. Sorry ik zie het al in de laatste lijst heb je ze niet opgenomen en in die van daarvoor wel.

  25. Ik ben hyper van de feestvreugde ik ga vanavond maar eens een feestje bouwen.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

