Feb-21: Foambag?

Dit rijwiel kwam ik een week terug tegen. En metname de ‘rubbere rol’ boven het stuur viel me op. Zal de fietsstijl van moeder zo erg zijn dat het kind deze bescherming nodig heeft? En hoe noem je zoiets? Een luchtzak a.k.a. ‘airbag’ zal het wel niet zijn. Ik heb niet gevoeld, maar de kans is groot dat er een soort schuimrubber in zit.


Met dank aan Pjotr heet zoiets een ‘slaaprol‘, zie reaxi’s hieronder.

Geplaatst op 2016-02-21, in Rijwielmatig en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 6 reacties.

  1. Misschien is dit nodig voor hard remmen bij overstekende eendjes ???

    Het blijft apart!

    Vriendelijke groet,

  2. Mooi gevonden…

  3. Dit soort dingen is gewoon te koop. Nuttig als de kleine op de fiets in slaap valt. Daarom ook de naam: slaaprol.

  4. @pjotr: Dank voor de aanvulling. Ik had ook wel het gevoel dat het gewoon iets is dat je kan kopen. Zelf had ik veel woorden verzonnen, maar slaaprol nog niet. En als je dat niet bedenkt, dan valt er eigenlijk ook niet op te zoeken.

  5. Een multitask fiets, voor een kind in het stoeltje, achter een blok schuim voor het oudere kind om op te zitten en helemaal voor de onafscheidelijke boodschappenkrat.

  6. Zo’n slaaprol had ik ook. De veiligheid valt te betwijfelen maar een kind dat in slaap over je arm bungelt is ook rampzalig.

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

