Mrt-02: Flink Omvliegen

Onlangs trof ik de reclame rechts op zo’n 2 meter hoog reclamebord. Dat zijn borden die bij drukke kruisingen de aandacht afleiden en het zicht beperken om zo werkgelegenheid in het ziekenhuis te waarborgen. Zelf gang ik voet en dan is het niet zo erg om er op een veilige plek even bij stil te staan voor een foto.

Hier wordt een enkele reis Londen aangeboden. Neem aan vanaf Amsterdam. Voor de prijs van 1 euro (met een berg ongenoemde kosten voor bijvoorbeeld het gebruik van de stoel, WC, milieu, brandstof en luchthavens en het meenemen van bagage). Probleem is meer de afstand van 8000 air miles. Hieronder een meting van Google. Londen ligt op 231 mijl van Amsterdam.

Kortom ze vliegen om via Chicago of Congo en op die manier zit je zo’n 13 uur in de lucht. En het kan nog wel eens langer duren als ie gaat cityhoppen om zo passagiers onderweg uit te zetten en in te laden. Komt er per luchthaven een paar uur bij. Neem daarom voldoende priviant mee, want daar vragen ze waarschijnlijk ook extra geld voor.

Geplaatst op 2016-03-02, in OV-matig, Overmatig, RTV-matig en getagd als , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. Ik ga nog liever met de auto…

  2. Als je met de boot ga, moet je het volle pond betalen, zee-miles worden niet geaccepteerd.
    Ga je met de trein onder het water door, geldt alleen je dal-urenkaart.

  3. Haha, airmiles meten…. ☺☺
    Die bijkomende kosten moeten maatschappijen toch verplicht melden? Ik meen zoiets te hebben gelezen.
    De grootte van sommige borden kan een last zijn; in ons dorp staan de verkiezingsborden steevast op gezichtshoogte voor de fietsers.Op het drukste kruispunt. Nou ja druk…. :-)

  4. Met de trein blijkt er een mooie verbinding te zijn ……

    Vrolijke groet,

  5. Ha ha, wel een aparte opvatting over de invulling van de airmiles. Maar het is sinds enige tijd verplicht alle bijkomende kosten van te voren te vermelden. Het is tegenwoordig echt What you see is what you get. Handbagage is altijd inbegrepen bij de prijs.

  6. Nog niet zo erg als het reclamebord langs de A28 bij Hoogeveen. Die is in het donker zo verblindend dat ik mijn ogen dicht moet doen. Gelukkig ben ik altijd bijrijder en is mijn chauffeur kundig genoeg om zich niet te laten verblinden.

  7. Een euro en 8.000 air miles toe voor een trip naar London, ik zeg doen.

  8. @Dhyan: Je krijgt idd wel erg veel waar voor je geld. :-)

  9. @Y.: Langs A-wegen en soms N-wegen staan vaak nog veel grotere joekels. Daar kunnen ze wat van in Frankrijk. Voor binnen de bebouwde kom is dit ding van 2 bij 1 meter een fors formaat en het valt me op dat die dingen in Alkmaar vaak bij een zebrapad staan. Toevallig is op het nabijgelegen zebrapad een keer een voetganger aangereden, en de pliesie zal wel weer vereten zijn om te vragen of de bestuurder teveel oog had voor de reclame.

  10. @Hanscke: Sinds ik gestopt ben met werken heb geen luchthaven meer van binnen gezien. Die bagagelink is naar een stukje van Kassa, maar dat gaat niet om handbagage.

  11. @Bertie; Hoe haal ik het in mijn hoofd om een lengtemaat te meten? Luchtmijlen moet je natuurlijk bakken. ;-)

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

