Mrt-24: Druktemaker Derks

Ik heb al eens aangegeven dat ik een fan ben van Pieter Derks. Een paar jaar geleden was hij actief in DWDD als eindeweeks-conferencier. Dat hadden Wim Kan of Hugo Brandt Corstius hem niet nagedaan, maar daar is hij helaas mee gestopt. Geen idee waarom. Wel zit hij nu alweer een flinke tijd op Radio1 op de woensdagen rond half 13 en ook hier als columnist.

Op die website zijn zijn stukjes lastig terug te vinden en het is alleen audio. Gelukkig was Pieter Derks ook ooit Slimste Mens der Nederlanden en dat zal de reden zijn dat hij de webcam-beelden van zijn columns op z’n Youtube-kanaal zet. Duurt per aflevering omgeveer 3 minuut 14. Relativeren en dingen van een andere kant bekijken zijn zaken waar onze oververhitte samenleving wel iets mee kan en anders ik wel.

Hier de laatste over de Deflatie van Aanslagen. En wat eerderen over De Dreiging van Babies, Vrijheid van Beningsuiting en de Slimme Volkswagens.

Hier het complete overzicht op Youtube.

Geplaatst op 2016-03-24, in RTV-matig en getagd als , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 4 reacties.

  1. Ik had nog nooit wat van hem gehoord, maar na het zien van de dreiging door babies ben ik om… schitterend.

  2. Ik mag ook wel graag horen. Ik heb Pieter een keer in het theater gezien, of beter gezegt gehoord, heeft echt geen seconde zijn mond gehouden.
    Ik heb er toen van genoten, dat was zijn optreden wie de mol.
    Hij kan behoorlijk goed relativeren.

  3. Alle zaadleiders dicht!
    Ik ben voor.

    Vrolijke groet,

Reaxi (laat het e-mailvak leeg):

